Dimmer vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Toinie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-11 15:40
Hi there!

iemand enig idee of deze op een of andere manier aan homey/home assistant te koppelen valt? Of met welke dimmer ik deze zou moeten wisselen om dit wel voor elkaar te krijgen?

https://www.abc-led.nl/we...rf-remote-controller.html 5

Ik ben zelf even aan het zoeken geweest, maar zou iemand mij vermoeden kunnen bevestigen?

https://www.amazon.nl/LIG...embediening/dp/B09F6Y7KKQ

Gaat deze werken?

Veel dank!

Alle reacties

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Je moet een gateway hebben voor beide, die onderste kan via een Zigbee, Hue of Ikea controller en is daar echt voor gemaakt.

Voor die bovenste is er ook wel één of andere gateway, ben de naam vergeten, maar dat is wat ouderwets en dan krijg je bijvoorbeeld problemen met de terugkoppeling. Als een commando niet aankomt blijft dan je licht uit.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jnr24 schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:58:
Je moet een gateway hebben voor beide, die onderste kan via een Zigbee, Hue of Ikea controller en is daar echt voor gemaakt.
Een Homey heeft zigbee al ingebouwd, dus dan is een extra hub of stick niet nodig.
Voor die bovenste is er ook wel één of andere gateway, ben de naam vergeten,
Dingen als de RF-link en RFXcom. Vraag is wel of deze afstandsbediening überhaupt op 433Mhz werkt en met welk protocol. Er staat 0 informatie bij.

@Toinie je vraag is vrij breed. Bij Homey kunnen we nog van wat standaard antennes uitgaan, maar je noemt ook HA als optie. Maar wij weten natuurlijk niet of je HA gebruikt met daarbij een zigbee-stick, of z-wave, of dat alleen opties via wifi voor je nuttig zijn. In dat laatste geval moet je natuurlijk op zoek naar een wifi controller die 12V aan kan, zoals deze Shelly.

Het ding waarnaar je linkt kan prima een 12V leds dimmen. Maar als jij geen zigbee-mogelijkheden hebt wordt het aansturen lastig :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 16-09-2024 10:07 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Toinie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-11 15:40
@Gizz ik heb voor beiden zigbee mogelijkheden! Dus dat komt goed. Ik weet dat er voor RF 433 mhz inderdaad opties zijn, maar alleen 1 wegs communicatie.

Ik ben ook vooral opzoek naar of het volt technisch etc goed gaat. Daar heb ik wet minder verstand van.

Veel dank!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Het lijkt erop dat die zigbee variant 12-24V ondersteund. Als je ledstrip 12V is en je voeding is 12V dan moet dat goed gaan.

Er zijn ook leds die een vaste stroom nodig hebben, ledstrips zijn meestal met een vaste spanning.