Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Misschien een beetje een vage TT maar kon het niet anders zo kort samenvatten.

Lang verhaal kort:
- Ik heb nu een vrij goed lopende eenmanszaak op het gebied van trouwfilms en trouwfotografie. Ik bied daar aan om films te maken van bruiloften en sinds kort ook een combinatiepakket met fotografie erbij. Deze website scoort aardig hoog op Google op veel gezochte zoekwoorden in deze branche. So far so good.

- Ik ben dus begonnen als videograaf en heb ook een domeinnaam gekozen die zich vooral leent voor videoproductie. Maar na dit een jaar of 10 gedaan te hebben, vind ik fotografie eigenlijk veel leuker (en makkelijker). Dus ik zit nu met het idee te spelen om me in de toekomst niet meer te gaan richten op het aanbieden van video, maar meer (of zelfs alleen) fotografie.

Het probleem is dat mijn website en vooral de domeinnaam, zich niet echt lenen voor een bedrijf dat alleen fotografie aanbiedt. Het andere ding is, als mijn potentiële klanten (bruidsparen dus) toch op mijn website terecht komen, dan is de kans groot dat ze dus ook video willen. En dan kan ik wel de fotografie op me nemen en mijn freelancers de video laten doen, maar dan ben ik toch weer verantwoordelijk voor het eindproduct. En dus ook de apparatuur, werkwijze op de dag, de montage en oplevering, etc. En daar wil ik dus eigenlijk langzaam maar zeker vanaf.

Dus ik denk dat een 2e website opstarten dan simpelweg het beste is, één enkel gericht op fotografie. Ik heb het portfolio al en de teksten etc komen wel goed.
Alleen... Dan begin ik dus weer helemaal opnieuw. Een site met 0 'autoriteit'. Geen Google rankings. Geen reviews. Etc.

Heeft iemand hier misschien een idee? Zodat ik toch kan profiteren van de opgebouwde Domain autorthority, Google rankings etc van de oude site? Dat ik dus niet helemaal 'from scratch' moet beginnen?

Alvast dank voor het meedenken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:47
Nieuwe website aanmaken.

Op je oude website een bericht zetten dat je nog steeds aan fotografie doet, maar dat je gestopt bent met video en daarom een nieuwe website hebt waar je automatisch naar omgeleid wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:47
Stab schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:55:
Misschien een beetje een vage TT maar kon het niet anders zo kort samenvatten.

Lang verhaal kort:
- Ik heb nu een vrij goed lopende eenmanszaak op het gebied van trouwfilms en trouwfotografie. Ik bied daar aan om films te maken van bruiloften en sinds kort ook een combinatiepakket met fotografie erbij. Deze website scoort aardig hoog op Google op veel gezochte zoekwoorden in deze branche. So far so good.

- Ik ben dus begonnen als videograaf en heb ook een domeinnaam gekozen die zich vooral leent voor videoproductie. Maar na dit een jaar of 10 gedaan te hebben, vind ik fotografie eigenlijk veel leuker (en makkelijker). Dus ik zit nu met het idee te spelen om me in de toekomst niet meer te gaan richten op het aanbieden van video, maar meer (of zelfs alleen) fotografie.

Het probleem is dat mijn website en vooral de domeinnaam, zich niet echt lenen voor een bedrijf dat alleen fotografie aanbiedt. Het andere ding is, als mijn potentiële klanten (bruidsparen dus) toch op mijn website terecht komen, dan is de kans groot dat ze dus ook video willen. En dan kan ik wel de fotografie op me nemen en mijn freelancers de video laten doen, maar dan ben ik toch weer verantwoordelijk voor het eindproduct. En dus ook de apparatuur, werkwijze op de dag, de montage en oplevering, etc. En daar wil ik dus eigenlijk langzaam maar zeker vanaf.

Dus ik denk dat een 2e website opstarten dan simpelweg het beste is, één enkel gericht op fotografie. Ik heb het portfolio al en de teksten etc komen wel goed.
Alleen... Dan begin ik dus weer helemaal opnieuw. Een site met 0 'autoriteit'. Geen Google rankings. Geen reviews. Etc.

Heeft iemand hier misschien een idee? Zodat ik toch kan profiteren van de opgebouwde Domain autorthority, Google rankings etc van de oude site? Dat ik dus niet helemaal 'from scratch' moet beginnen?

Alvast dank voor het meedenken :)
Waarom niet gewoon een goede videoman vinden, hem het werk laten doen en er zelf een paar eurootjes tussen houden terwijl je zelf de foto's maakt :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:50
Tarief voor videografie met 40% omhoog. Alleen de gene die echt willen zullen zich dan melden. Referal actie maken voor je fotografie activiteiten zodat je je netwerk het werk laat doen. De rest zo laten en kijken of dat het gewenste effect heeft. Dit lijkt mij een makkelijke manier om de koers van je bedrijf te veranderen zonder je bedrijfsvoering op de schop te nemen.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
ybos schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:21:
[...]

Waarom niet gewoon een goede videoman vinden, hem het werk laten doen en er zelf een paar eurootjes tussen houden terwijl je zelf de foto's maakt :?
Nee, ik ben nu al 10 jaar bezig en heb met vele videografen samen gewerkt. Ik heb niemand gevonden aan wie ik alles zou durven uitbesteden, onder dezelfde bedrijfsnaam en dus ook de reputatie. Een paar slechte reviews en de zaak is flink geschaad. Trouwen doe je namelijk maar 1 keer en mag niet fout gaan. Daarnaast komen we ook altijd met 2 videografen, dus dan zou ik er ook nog 2 moeten vinden. Plus dan ook nog de montage uitbesteden? En dan hou ik er nog maar amper iets aan over.

Heb al zo vaak gedacht aan 'uitbreiden', met teams van meerdere videografen en editors en dergelijke, maar financieel is dit zeer lastig met de prijzen en uurlonen van freelancers. En qua kwaliteit, betrouwbaarheid en dergelijke is het ook gewoon zeer lastig.

Daarnaast zal op deze website de video altijd het hoofdproduct blijven, dus dat werkt ook niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:34
Via Google Search Console kun je dat gewoon doorgeven.

https://support.google.co...%20to%20your%20new%20site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
5pë©ïàál_Tèkén schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:27:
Tarief voor videografie met 40% omhoog. Alleen de gene die echt willen zullen zich dan melden. Referal actie maken voor je fotografie activiteiten zodat je je netwerk het werk laat doen. De rest zo laten en kijken of dat het gewenste effect heeft. Dit lijkt mij een makkelijke manier om de koers van je bedrijf te veranderen zonder je bedrijfsvoering op de schop te nemen.
Ja dit is wel een goed idee op zich. Alleen is het denk ik zo dat door de naam van het bedrijf, de domeinnaam en de vorige reviews op Google, het toch wel duidelijk is dat het vooral een videobedrijf is wat ook foto erbij is gaan doen.

Dus de klanten die op de website komen zijn mensen voornamelijk op zoek naar video. We kunnen de video dan wel heel duur maken zodat mensen zeggen 'ah jammer, te duur. Maar hey ze doen ook foto, dan doen we dat!'. Maar dat is maar een kleine groep vrees ik.

De meeste klanten die ik nu krijg zijn mensen die op zoek zijn naar een echt goede videograaf, of het fijn vinden dat ze bij ons zowel foto als video kunnen afnemen bij 1 partij.
Mensen die op zoek zijn naar foto, die komen toch vaak ergens anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Thanks! Ziet er in eerste instantie goed uit.

Gaat dat alleen op lange termijn geen issues opleveren? Omdat ik dan dus toch een andere doelgroep aantrek en de keywords en dergelijke niet meer helemaal overeen komen?

Het andere probleem is dat dan mijn huidige website en business dus eigenlijk per direct niet meer bestaat.
Ik zou toch graag deze nog laten 'doorlopen' zodat ik de komende jaren rustig de transitie kan maken. En wellicht hier en daar nog wat videowerk aanneem.

Het moet financieel ook haalbaar zijn denk ik en mijn nieuwe 'fotobusiness' is nog geen garantie voor succes direct. Terwijl met mijn huidige site ik wel ongeveer weet ik wat ik de komende jaren kan verwachten qua klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
@Stab Tja, dat is het risico van een te specifieke domeinnaam - als er dan iets veranderd is je URL ruk. Hopelijk heb je niet je (achter)naam in de URL of bedrijfsnaam, dan is de naam helemaal rigide.

Je gaat een nieuw hoofdstuk in met je bedrijf. Hier hoort verandering bij en verlies van klandizie. Je presenteert dat nu als een negatief iets maar dat is juist een positief iets - je wil af van de klanten die videografie willen want daar heb jij geen zin meer in. En dat is je goed recht, het is immers jouw bedrijf. Beter zelfs - als je te lang op deze voet verder gaat zul je steeds minder zin (tegenzin?) ontwikkelen. En met tegenzin je bedrijf runnen, daar is het leven te kort voor.

Ik denk te proeven dat je voor een 'harde knip' wil gaan, alsof je (bij wijze van) van de ene op de andere dag 0 videografie wil doen en 100% fotografie. Dat geeft rust, duidelijkheid en als je van type 'in één keer de pleister eraf' bent, dan geeft dat ook afsluiting. Misschien speel je al een tijd met de gedachte om deze overstap te maken en wil je de verandering daarom snel doorvoeren. Maar weet dat dat funest is voor je bedrijf. Noem één bedrijf dat zijn corebusiness van de ene op andere dag zonder kleerscheuren veranderd. Dat zijn er niet veel. Je zult de videografie dienst moeten uitfaseren.

Je kan ook op zoek gaan naar een stukje consultancy om deze switch goed door te voeren. Je zult niet de eerste zijn die een bedrijfsverandering doorvoert en daarmee de tent om zeep helpt. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dit proces is niet 'maakbaar', als in 'ik steek er X uur in en dan is het af'. Om deze transitie soepel door te komen zul je vooral een grote bak geduld moeten hebben. Dit proces koop je niet af met een nieuwe website of URL.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Stab schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:39:
Gaat dat alleen op lange termijn geen issues opleveren? Omdat ik dan dus toch een andere doelgroep aantrek en de keywords en dergelijke niet meer helemaal overeen komen?
Zo lang je niemand oplicht, niet liegt en je je service op peil houdt loopt het allemaal wel z'n gangetje. Op de lange termijn zullen de keywords veranderen, en dat lijkt me precies de bedoeling.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:34
Stab schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:39:
[...]

Thanks! Ziet er in eerste instantie goed uit.

Het andere probleem is dat dan mijn huidige website en business dus eigenlijk per direct niet meer bestaat.
Ik zou toch graag deze nog laten 'doorlopen' zodat ik de komende jaren rustig de transitie kan maken. En wellicht hier en daar nog wat videowerk aanneem.

Het moet financieel ook haalbaar zijn denk ik en mijn nieuwe 'fotobusiness' is nog geen garantie voor succes direct. Terwijl met mijn huidige site ik wel ongeveer weet ik wat ik de komende jaren kan verwachten qua klanten.
Als je een rustige transitie maakt dan zal dat in mijn ogen na verloop van tijd geen enorm probleem moeten opleveren, aangezien foto en video ook niet compleet andere categorieën zijn. Ben je van plan om een totaal andere website te lanceren zonder je huidige content dan moet je je afvragen of een nieuw domein naast je huidige geen betere oplossing is. De link die ik heb je heb gestuurd is vooral voor wat het maken van een switch naar een nieuw domein zonder compleet verlies van je ranking, echter is het niet de bedoeling dat alles van je oude site dan is verdwenen. Mocht je daarvoor gaan dan zou ik langzaam naar je nieuwe plan toewerken. Ken je website niet, maar je zou bijvoorbeeld een blog kunnen beginnen waarin je geregeld wat interessants schrijft over fotografie.

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 15-09-2024 23:02 ]

Pagina: 1