Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-02 17:14
Ik heb een Asus router, RT AC66U B1, maar ik kom er niet in. Het lijkt alsof https://router.asus.com offline is? Ook mijn app doet het niet meer en die logt waarschijnlijk op dezelfde site in.

Ook via het ip adres van de router kom ik niet in de adminpagina.

Anderen geen probleem hiermee?

Wifi werkt, maar de AiMesh punten lijken niet te werken. Dat was de aanleiding om te gaan kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door hvorselman op 15-09-2024 19:56 ]

Beste antwoord (via rens-br op 16-09-2024 08:20)

• hvorselman
Kijk, door jullie reacties toch wat doorgezocht en nu blijkt dat mijn snelkoppeling naar router.asus.com niet meer werkt omdat Asus blijkbaar tegenwoordig http://www.asusrouter.com/ gebruikt als toegang tot je eigen router.

Gisteren had ik de router al eens opnieuw opgestart omdat ik een van de AiMesh punten zag knipperen, via de app (dus toen kon ik er wel in bedenk ik me nu), maar blijkbaar is via de app herstarten een minder goede schop onder de kont van de router, want nu ik de stekker er eens uitgetrokken heb werkt het wel weer.

Storm in een glas water dus. Dank voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:45
hvorselman schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:55:
Ik heb een Asus router, RT AC66U B1, maar ik kom er niet in. Het lijkt alsof https://router.asus.com offline is? Ook mijn app doet het niet meer en die logt waarschijnlijk op dezelfde site in.

Anderen geen probleem hiermee?

Wifi werkt, maar de AiMesh punten lijken niet te werken. Dat was de aanleiding om te gaan kijken.
Krijg je een ip van de Asus router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Ja, mijn apparaten met wifi (airco, laptop, telefoon, etc.) zijn gewoon online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvorselman
Is het zo dat je router.asus.com alleen kan benaderen via een Asus router? Via mijn telefoon op data kom ik er ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:37

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

hvorselman schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:48:
Is het zo dat je router.asus.com alleen kan benaderen via een Asus router? Via mijn telefoon op data kom ik er ook niet op.
Daar kom je alleen op als je op het (W)LAN van een Asusrouter zit, ja. Heb je de router al eens uit en aan gehad?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
FooLsKi schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:52:
[...]

Daar kom je alleen op als je op het (W)LAN van een Asusrouter zit, ja. Heb je de router al eens uit en aan gehad?
En - aanname - als je dezelfde Asus als DNS gebruikt. In de buitenwereld bestaat router.asus.com (op dit moment) niet, wat ook weinig nut heeft als je je eigen router wil zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43

Fiber

Beaches are for storming.

Lukt het wel met het meest gebruikte rechtstreekse ip adres? 192.168.0.1 of 192.168.1.1.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hvorselman schreef op zondag 15 september 2024 @ 19:55:
Dan vermoed ik dat je misschien toch een foutje maakt en het verkeerde ip adres gebruikt.

Of je hebt per ongeluk een 2e DHCP server in je netwerk die je in een reeks heeft gezet waardoor je er niet bij kan.

Los daarvan heeft Asus zo te zien een vrij goed stappenplan beschreven, heb je die gedaan? Wat lukt er daar niet van?
Ik denk dat daar nog wel wat opties staan om te doen.

https://www.asus.com/nl/support/faq/109928/

Hou er overigens rekening mee dat router.asus.com doorgaans alleen maar werkt als je de DNS server van de router gebruikt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• hvorselman
Kijk, door jullie reacties toch wat doorgezocht en nu blijkt dat mijn snelkoppeling naar router.asus.com niet meer werkt omdat Asus blijkbaar tegenwoordig http://www.asusrouter.com/ gebruikt als toegang tot je eigen router.

Gisteren had ik de router al eens opnieuw opgestart omdat ik een van de AiMesh punten zag knipperen, via de app (dus toen kon ik er wel in bedenk ik me nu), maar blijkbaar is via de app herstarten een minder goede schop onder de kont van de router, want nu ik de stekker er eens uitgetrokken heb werkt het wel weer.

Storm in een glas water dus. Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
remco_k schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:05:
[...]

Dan vermoed ik dat je misschien toch een foutje maakt en het verkeerde ip adres gebruikt.
Het is 192.168.1.1, toen ik die na het herstarten intikte ging de browser vanzelf naar asusrouter.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43

Fiber

Beaches are for storming.

hvorselman schreef op zondag 15 september 2024 @ 23:25:
[...] want nu ik de stekker er eens uitgetrokken heb werkt het wel weer...
De klassieke oplossing die eigenlijk bijna altijd werkt... _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Pagina: 1