Informatie over de ISDE subsidie komend jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 873 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelSubsidie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-03 13:12
Hoi allemaal,

Voor wie het nuttig is. Het Regeerakkoord zegt ook wat over de subsidies voor isolatie, warmtepompen en zonneboilers. Specifiek:
Daarnaast blijft subsidie voor isolatie bestaan en blijven we warmtepompen stimuleren: dit draagt direct bij aan een lagere energierekening. Zoals in Hoofdstuk 1 al is aangegeven is voor 2025 en 2026 een reservering opgenomen voor een energiefonds dat steun biedt aan huishoudens die hun energierekening niet kunnen betalen.
We verwachten dat aantal m2 isolatie of glas dat je moet plaatsen verlaagd wordt, subsidie voor warmtepompen met kleiner vermogen wat minder zal worden (voor hoger vermogen wat meer) en mogelijk ventilatie als onderdeel erbij komt. Blijft altijd beetje koffiedik kijken totdat Staatscourant gepubliceerd wordt in november met alle details. Het is wel positief dat de subsidie blijft bestaan, want de installateurs/isolatiepartijen waar wij mee werken hadden daar wel op gehoopt.

Actuele info delen via een snip dus mocht je dat willen volgen, dan kan je de link volgen.

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 19-09-2024 15:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:49
De ISDE is een grote prijsopdrijver. Als deze niet had bestaan lagen de prijzen voor veel diensten zeker de helft van het subsidiebedrag lager. Zeker bij de grote isolatiebedrijven drijven ze op de ISDE subsidie. Ze pakken de mooiste en dus makkelijkste klussen er tussenuit.

We zijn beter af zonder ISDE subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:38
TwingyTwingy schreef op zondag 15 september 2024 @ 17:47:
De ISDE is een grote prijsopdrijver. Als deze niet had bestaan lagen de prijzen voor veel diensten zeker de helft van het subsidiebedrag lager. Zeker bij de grote isolatiebedrijven drijven ze op de ISDE subsidie. Ze pakken de mooiste en dus makkelijkste klussen er tussenuit.

We zijn beter af zonder ISDE subsidie.
Inderdaad, wat een graaiers. Voor de meest simpele installatie van een warmtepomp heb ik intotaal drie prijzen gezien (waarvan ik twee offertes heb gehad, de derde durfde waarschijnlijk de offerte niet eens op te sturen)

€10.500
€11.800
€16.000 (deze niet binnen gehad, alleen de berekening op papier gezien)

Uiteindelijk de warmtepomp zelf besteld voor €3450 en laten installeren door een installatiebedrijf voor €2500.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42
Antonl91 schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:06:
[...]

Inderdaad, wat een graaiers. Voor de meest simpele installatie van een warmtepomp heb ik intotaal drie prijzen gezien (waarvan ik twee offertes heb gehad, de derde durfde waarschijnlijk de offerte niet eens op te sturen)

€10.500
€11.800
€16.000 (deze niet binnen gehad, alleen de berekening op papier gezien)

Uiteindelijk de warmtepomp zelf besteld voor €3450 en laten installeren door een installatiebedrijf voor €2500.
De subsidie is er niet voor jou, maar voor de ondernemer. Het wordt weggegeven door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:38
jadjong schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:25:
[...]

De subsidie is er niet voor jou, maar voor de ondernemer. Het wordt weggegeven door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.
Als het een subsidie puur voor de ondernemer zou zijn geweest was dat bedrag wel aan de ondernemer overgemaakt.

Nu krijg je als woning eigenaar de subsidie, maar de ondernemer verhoogt de prijzen TEN MINSTE met de hoogte van de subside, maar met de offertes die ik heb gezien denk ik dat de ondernemer dat subsidie bedrag wel 2-4x verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:42
Voorwaarde van de RVO is dat de pomp aangesloten wordt door een bedrijf, daarmee zorgt de RVO indirect dat daar het subsidiegeld terecht komt. Datzelfde geldt ook voor een dakisolatie, daar is ook de voorwaarde gesteld dat een bedrijf de werkzaamheden uitvoert waarmee het financiële voordeel van de subsidie in rook opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelSubsidie
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-03 13:12
Hoi,

De subsidie is voor de eigenaar bewoner. De bedrijven krijgen dit geld niet. Wel is het een voorwaarde dat de werkzaamheden door bouwbedrijf of installateur gedaan moeten zijn. De economisch eigenaar krijgt de subsidie.

• Tinoes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35
Ik wilde dus eigenlijk een warmtepomp aanschaffen icm nieuwe triple glas, dus 2 maatregelen. Alleen de bedoeling was in 2025. Ik zie dat de subsidie voor triple glas vanaf 2025 omhoog gaat & de warmtepomp omlaag.

Is het dan een idee om enkel de warmtepomp al in 2024 te doen & hier de subsidie voor aan te vragen.
En dan in 2025 het triple glas & nog een andere maatregel (zodat het verdubbeld word)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

SimpelSubsidie schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:18:
Hoi,

De subsidie is voor de eigenaar bewoner. De bedrijven krijgen dit geld niet. Wel is het een voorwaarde dat de werkzaamheden door bouwbedrijf of installateur gedaan moeten zijn. De economisch eigenaar krijgt de subsidie.
Dat is dus precies het punt. Als inschakelen van een bedrijf niet verplicht zou zijn voor subsidie dan zou de installatie van een (monoblock) warmtepomp vele malen goedkoper kunnen.

In plaats daarvan kiezen we ervoor BV Nederland te subsidieren.

Nu betaal je zoals hier geschetst wordt gewoon 10k voor de meest simpele installaties: monoblock wp die direct op de vloerverwarming kan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:10

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit valt onder reclame / spam en gaat dus dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.