Ordenen boeken binnen een collectie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claessek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09-2024
Mijn vraagIk heb een KOBO Libra Color e)reader.
Er staan een aantal boeken in collecties.
Kan ik binnen een collectie de volgorde naar eigen goeddunken wijzigen.
De sorteeropties volstaan niet.
Eventueel de titel prefixen met een nummer zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Nog andere tips?

Alvast bedankt,
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-05 12:29
Ik heb een kindle, dus tot op zekere hoogte kan ik je niet helpen.

Maar voor zaken makkelijk te sorteren op mijn kindle pas ik de titel van het boek aan met een voorloop getal 01, 02, enz.

Hoe goed ik de metadata ook op orde heb, is dit toch het makkelijkste en foolproof om alles snel en netjes op een rij te hebben. Vervolgens zet ik alles van een serie in een eigen map.

Mocht de sortering op mijn kindle eens overhoop liggen dan kan ik dan alsnog snel een bepaald deel vinden en de volgorde zien.

Calibre is your friend.

Het is misschien wat extra gepiel, zeker als je nu een grote collectie heb. Maar eenmaal er doorheen vindt ik het ideaal.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:04
Ik zou ook Calibre inderdaad aanraden.

Je kunt hier series aanmaken en de volgorde aangeven. Dat wordt dan op een mooie manier overgenomen door de Kobo ereader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Nog een vote voor Calibre. Zeker als je boeken uit diverse hoeken verzameld kan het erg nuttig zijn om via Calibre de spelling van auteur(s)na(a)m(en) goed te zetten, de series (naar jouw goeddunken) toe te voegen en verder alles in de metadata recht te trekken. Een Kobo reader neemt dat netjes over, hoewel ik bij mijn reader altijd even twee keer moet koppelen met Calibre, bij de eerste keer zet je de boeken (met juiste metadata) op de reader, na de tweede keer aansluiten neemt hij ook de seriedata over.

Bij een Kobo staat er qua sortering niets in de reader zelf, dit wordt allemaal via de metadata in de Epub (en andere formats) bestanden geregeld. Ik heb vier categorieën: boeken, auteurs, series, collecties. Als ik iets zoek gaat dat het snelst via auteur of collectie.

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:04
Dat 2x koppelen met een Kobo is hier ook. Dat is inderdaad de juiste werkwijze ben ik achter gekomen.