Titel zet je op het verkeerde been

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:49
Corsair neemt noodlijdend Duits moederbedrijf Fanatec over door Jay Stout

De titel wekt de indruk dat Corsair haar eigen moederbedrijf heeft overgenomen, wat mogelijk is.
Dat het sowieso een moederbedrijf is, is in het verhaal niet eens heel interessant. In het artikel staat genoeg dat één van haar dochterondernemingen Fanatec is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
quote: Bij het openen van een nieuw topic in GR
Voor een zo snel mogelijke reactie: vermeld de url van het artikel waar het om gaat en mention de auteur met eerst een @ en dan de gebruikersnaam.
Dus: nieuws: Corsair neemt noodlijdend Duits moederbedrijf Fanatec over
En: @JayStout

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Aldy schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:24:
Corsair neemt noodlijdend Duits moederbedrijf Fanatec over door Jay Stout

De titel wekt de indruk dat Corsair haar eigen moederbedrijf heeft overgenomen, wat mogelijk is.
Dat het sowieso een moederbedrijf is, is in het verhaal niet eens heel interessant. In het artikel staat genoeg dat één van haar dochterondernemingen Fanatec is.
Het was mij wel duidelijk dat het over het moederbedrijf van Fanatec ging. Idealiter zou je er het woordje 'van' tussen plaatsen, maar dit is nou eenmaal de schrijfwijze in titels, omdat deze relatief kort moeten blijven.

Andersom zou de titel kunnen zijn: "Noodlijdend Duits moederbedrijf Fanatec overgenomen door Corsair"

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 15-09-2024 17:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldy
Jouw oplossing voor de titel klinkt (veel) beter, want de kop suggereerde oorspronkelijk iets anders dan het artikel eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldy
Volgende keer doe ik m'n best, maar ik kon @JayStout niet vinden en nu weet ik waarom. Ik had een spatie tussen de voor en de achternaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Aldy schreef op zondag 15 september 2024 @ 18:02:
[...]

Volgende keer doe ik m'n best, maar ik kon @JayStout niet vinden en nu weet ik waarom. Ik had een spatie tussen de voor en de achternaam.
Als je in het artikel op de naam van de auteur klikt, kom je op de volgende pagina een link naar het gebruikersprofiel van de auteur tegen. Dat is de gebruikersnaam die je hier kunt taggen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 15-09-2024 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:39

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik vond de kop wel grammaticaal kloppend maar het woordje 'van' maakt het inderdaad wel wat duidelijker, dus dat kan er wat mij betreft wel bij om verwarring te voorkomen. We willen onze koppen weliswaar kort houden, maar ook duidelijk en als het binnen 80 tekens past, kan het wat mij betreft prima :)

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Pagina: 1