electrisch gordijn rail met wave plooi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
We hebben een vitrage met waveplooi.

Nu hebben we ook overgordijnen met waveplooi maar deze willen we elektrisch gaan aan sturen.
Wij hebben de Zemismart Tuya Zigbee Smart Gordijn Motor.
Overgordijnen met wave plooi

Waar we allemaal tegen aangelopen zijn.

Nadat we alles hadden geïnstalleerd kwamen we erachter dat gordijnen met een waveplooi niet met losse runners kunnen maar met runners die aan elkaar verbonden zijn met een draadje.afstand waarvoor wij hebben gekozen is 8 cm. Onze gordijnen zijn hierop afgesteld.

Het volgende probleem was het vinden van runners met draad die ook nog in het systeem passen.
Uiteindelijk hebben we deze wel gevonden.
Zowel de uiteinde als het begin van het gordijn worden opgehangen aan een soort hanger anders krijg je de wave plooi niet.

Het volgende probleem was dat de wavve in het midden niet gesloten werd en een behoorlijke opening hadden
Dit kwam omdat aan de dubbele runner (2 wielen) ook nog een Z-beugel zat en we met geen mogelijkheid het hangertje niet hieraan kon en omdat de afstand veel te groot was tussen het gaatje van de Z-beugel en de 1ste runner.
Nadat dit probleem te hebben opgelost en weer in elkaar gezet te hebben, is het e.e.a. getest en afgesteld. Het afstellen gebeurd door de eind kap te verplaatsen.
Het systeem hebben we afgesteld getest en bij verschuiven van de rail met de hand, verloopt soepel en gemakkelijk
Motorisch loopt alles zoals het moet.

Rail systeem opgehangen
Geen problemen.

We lopen tegen de volgende problemen aan

We houden een opening in het midden ondanks dat we dit hebben getest.
Het systeem loopt gewoon niet lekker zonder eigenlijk aan te kunnen geven waarom het niet loopt.
Runner lopen wel soepel door de rail.

We hebben de motor getest of deze voldoende sterk was om beide gordijnen te trekken en dat was geen probleem.

Weten jullie misschien waar ik nog verder kan zoeken en vooral hoe we dit kunnen oplossen.

De gordijnen hangen maar de hebben we afgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik zit met hetzelfde probleem

heb ook nog geen betrouwbaar ogende oplossingen gezien

daarom overweeg ik nu een loze urail op te hangen achter mijn wave en de switchhot al een paard in een tuigje aan mijn gordijnen te laten trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

paQ

had hier hetzelfde
Maar heb na gebruik van deze runners geen problemen meer gehad na het opnieuw kalibreren.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
paQ schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:43:
had hier hetzelfde
Maar heb na gebruik van deze runners geen problemen meer gehad na het opnieuw kalibreren.

https://www.amazon.de/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1
Wanneer we de losse runners gebruiken hebben we geen wave plooi.
Hoe heb je dit opgelost of heb je gekozen om geen wave plooi te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

paQ

kimielco schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 20:26:
[...]

Wanneer we de losse runners gebruiken hebben we geen wave plooi.
Hoe heb je dit opgelost of heb je gekozen om geen wave plooi te hebben.
Die runners zijn onderling verbonden, dus wave.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raamdeco
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-10-2024
Het probleem zal veelal zijn dat de koordjes vastzitten boven en onder de runners.

Somfy heeft voor zijn Glydea-rail ook nieuwe wave runners moeten ontwikkelen.

Hier hangen rubberen bolletjes aan, zodat het koord nooit kan vastlopen. Esthetisch niet top, maar het werkt aanzienlijk beter.

Het zijn wel grote runners op wieltjes, waardoor ze niet zomaar in een andere rail passen. Kan een mogelijke piste zijn!

De opening in het midden kan zijn door die koordjes die niet helemaal vrij zijn.

Anderzijds kan je bij de wave ook geen overlaprunner hebben, want dan is je wavevorm weg. Een perfecte sluiting is dus moeilijk te garanderen.
Pagina: 1