Moza R9 vs Fanatec CSL DD QR2 Ready2Race Bundle (8nm)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-05 21:55

ComputerHoed

Electronica <3

Topicstarter
Hallo allemaal, afgelopen week is helaas mijn G29 stuur gestorven (lees: maakt veel lawaai en trilt aggressief alle kanten op) waardoor ik niet meer kan driften in beamNG totdat ik een geschikte vervanger heb gevonden ;(

Budget is niet relevant, maar de Fanatec is wel 200 euro goedkoper wat mij de optie geeft om ook de GPU te vervangen van een 5700XT naar bijv een 2ehands 4060 of 4070.
Qua merk voorkeur heb ik geen voorkeur, maar het moet wel futureproof zijn en minstens 5 jaar mee kunnen (kwaliteit is belangrijk).

Mijn huidige setup is als volgt:
- Playseat challenge met een custom bevestigingspunt voor logitech shifter en AliExpress handrem.
- Logitech shifter
- AliExpress handrem
- Thrustmaster T-LCM pedalen
PC setup
- AMD 2700X
- 5700XT
- 64GB DDR4 3200Mhz
- Samsung 960(?) NVMe SSD 1TB

Ik heb al wat reviews gelezen en kom nu uit op 2 volgende opties:De Fanatec schijnt meer van plastic te zijn, maar heeft wel betere buttons. Wat zouden jullie doen? Dus liefst 5 jaar mee kunnen, voornamelijk driften in beamNG en evt nog de mogelijkheid tot het weghalen van de paddle shifters

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Beste antwoord (via ComputerHoed op 19-09-2024 17:17)

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kunt besparen op de fanatec optie door de 5 Nm bundle te nemen en vervolgens een 8 Nm voeding te kopen op Aliexpress. Fanatec vraagt daar de hoofdprijs voor, terwijl het gewoon een simpele voeding is met een wat aparte stekker.

Bij Fanatec kun je ook wachten op de Black Friday aanbiedingen, al bieden ze dan niet per se aan wat je wilt. Bij Moza hebben ze de reguliere 5% kortingen (meuk in je winkelwagen doen en dan een paar dagen wachten, dan krijg je een code).

Nadelen van Fanatec zijn hun slechte support en de niet-standaard quick release, waardoor je minder makkelijk andere sturen kunt gebruiken dan die uit hun eco systeem, zoals de Simagic GT Neo.

Gezien je wensen denk ik dat Fanatec het beste bij je wensen past, met de kanttekening dat je moet hopen dat je geen problemen krijgt.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Topicstarter
Iemand? Durf te vragen..

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:42
Ben zelf van de g29 naar de fanatec DD gegaan. "Plastic gevoel" is idd wel een beetje aan de orde in de vorm van wat kraakjes etc. Maar bij de Logitech is dat nog erger. Dit is dan wel met een basic stuurwiel, met het duurdere f1 esports stuur heb ik dat niet.

Stuur bevalt goed, heb de loodcel rem en de 8nm DD versie. Uiteraard veel beter en sterkere feedback dan de g29.

De moza kan ik je niks over vertellen, reviews lezen of racing fora doorspitten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Je kunt besparen op de fanatec optie door de 5 Nm bundle te nemen en vervolgens een 8 Nm voeding te kopen op Aliexpress. Fanatec vraagt daar de hoofdprijs voor, terwijl het gewoon een simpele voeding is met een wat aparte stekker.

Bij Fanatec kun je ook wachten op de Black Friday aanbiedingen, al bieden ze dan niet per se aan wat je wilt. Bij Moza hebben ze de reguliere 5% kortingen (meuk in je winkelwagen doen en dan een paar dagen wachten, dan krijg je een code).

Nadelen van Fanatec zijn hun slechte support en de niet-standaard quick release, waardoor je minder makkelijk andere sturen kunt gebruiken dan die uit hun eco systeem, zoals de Simagic GT Neo.

Gezien je wensen denk ik dat Fanatec het beste bij je wensen past, met de kanttekening dat je moet hopen dat je geen problemen krijgt.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Topicstarter
Thanks voor de reacties! Die Ali mod had ik inderdaad gezien.

In de tussentijd heb ik een Moza R9 set gekocht omdat ik veel slechte verhalen lees over de support en kwaliteit van Fanatec (o.a. de QR release) icm dat ze op de afgrond staan met hun financien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Dat is ook een prima keuze. Ik heb zelf net een Moza set gekocht.

Pagina: 1