PC Case keuze

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonMayweather
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje een behoorlijke game pc maar ik ben nu toch opzoek naar een andere pc case.
Momenteel heb ik een Sharkoon 300REV midi tower behuizing.

Naar mijn mening krijg ik niet genoeg airflow waardoor de temperaturen in de kast behoorlijk oplopen tijdens het gamen met hotspot temperaturen op de GPU van 110-120 graden.
Om deze temperaturen te drukken heb ik op de GPU aangepast in MSI Afterburner d.m.v. undervolten waardoor deze nu rond de 80-90 graden blijft (hotspot).

Het moederbord zit in dit type kast met de aansluiting naar boven waardoor de GPU verticaal komt te staan.
De CPU wordt water gekoeld via de voorzijde en vrijwel direct hier achter zit mijn GPU.

Graag hoor ik jullie advies wat de beste opties voor mij zijn m.b.t. een nieuwe kast te kopen voor een betere airflow.

Mijn PC setup:
I9-13900KS
MSI MAG Z790
Corsair iCUE H170i Elite LCD
Corsair 32 GB DDR5
Corsair HX1200i 1200W
MSI RTX 4090 ventus 3X OC
Samsung 980 Pro 2TB
Sharkoon 300REV midi tower

Monitor:
Samsung 4K 144Hz G Sync
iiyama 2K 144Hz AMD FreeSync

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CKA want enkel product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke cases had je zelf op het oog? Aankoopadvies begint altijd met een eigen voorzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:44
Zelf ben ik altijd groot fan van fractal design kasten.

product: Fractal Design Define 7

Ik heb ook geen idee wat je budget enz is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonMayweather
Ik zit zelf te denken in de richting van een NZXT H7 Flow.

Het budget maakt niet zo veel uit.

Mogelijk is het ook beter om andere fans te kopen maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
JasonMayweather schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:23:Ik heb nu al een tijdje een behoorlijke game pc maar ik ben nu toch opzoek naar een andere pc case. Momenteel heb ik een Sharkoon 300REV midi tower behuizing.

Naar mijn mening krijg ik niet genoeg airflow waardoor de temperaturen in de kast behoorlijk oplopen tijdens het gamen met hotspot temperaturen op de GPU van 110-120 graden.
Om deze temperaturen te drukken heb ik op de GPU aangepast in MSI Afterburner d.m.v. undervolten waardoor deze nu rond de 80-90 graden blijft (hotspot).

Het moederbord zit in dit type kast met de aansluiting naar boven waardoor de GPU verticaal komt te staan.
De CPU wordt water gekoeld via de voorzijde en vrijwel direct hier achter zit mijn GPU.

Graag hoor ik jullie advies wat de beste opties voor mij zijn m.b.t. een nieuwe kast te kopen voor een betere airflow.

Mijn PC setup:
I9-13900KS
MSI MAG Z790
Corsair iCUE H170i Elite LCD
Corsair 32 GB DDR5
Corsair HX1200i 1200W
MSI RTX 4090 ventus 3X OC
Samsung 980 Pro 2TB
Sharkoon 300REV midi tower

Monitor:
Samsung 4K 144Hz G Sync
iiyama 2K 144Hz AMD FreeSync
Je zegt (en dat zul je wel op de een of andere manier gemeten hebben) dat de GPU in jouw beleving te warm wordt.
Maar wat je je af moet vragen is of je dat tijdens het gebruik van de PC ook merkt?
Moderne GPU's/CPU's klokken zichzelf terug wanneer ze te warm dreigen te worden.
Dat uit zich o.m. in framedrops in zware games.
Als dat niet het geval is dan hoef je geen andere PC Case aan te schaffen, GPU's en CPU's slijten niet omdat ze warm worden, sterker nog, ze zijn ontworpen om ook op hogere temperaturen (grofweg onder de 110 graden) hun werk te doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonMayweather
Klopt ik heb dit via hardware info en de corsair app uitgelezen en vervolgens hier op gezocht of het kwaad kan.
Ik heb ook contact gehad met MSI en zij geven aan dat de termperatuur geen kwaad kan maar het wel behoorlijk aan de hoge kant is.

Tijdens normaal gebruik heb ik natuurlijk nergens last van maar het probleem is dat zodra de PC belast wordt deze heel erg veel lawaai begint te maken. (iets met een vliegtuig in je huis)

Daarom ben ik aan het kijken voor een alternatief om toch een beetje de temperatuur te drukken via een betere airflow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:48
AIO van de cpu naar boven of achter verplaatsen zodat warme lucht daarvan uit de kast gaat ipv erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonMayweather
Ik zal dat wel eens proberen en kijken of het goed verschil maakt dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:56
Als het budget je toch niet uitmaakt - uitvoering: Nanoxia Deep Silence 6 Rev.B Zwart.
Enorm ding, maar heeft ruimte voor 12 fans en heeft een schoorsteen. Koop één keer een aantal Noctua's + connector en koeling zal nooit meer je probleem zijn.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JasonMayweather
Helaas kan ik de AIO niet naar boven verplaatsen omdat dit niet mogelijk is in de kast, ook naar de achterzijde verplaatsen is helaas geen optie omdat de radiator 420MM is en achter maar plaats is voor 360MM.

Ik zal eens kijken naar de Nanoxia dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FateTrap
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-03 21:11
Ik heb goede ervaringen met de volgende behuizingen.

Antec P6
fractaldesign Define Nano S
Zalman S3
Corsair Carbide Clear 400C

Sommige van deze cases zijn niet meer beschikbaar ondertussen.
Maar ik denk dat deze vier merken in het algemeen meestal goede behuizingen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-06 07:45

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

FateTrap schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:28:
Ik heb goede ervaringen met de volgende behuizingen.

Antec P6
fractaldesign Define Nano S
Zalman S3
Corsair Carbide Clear 400C

Sommige van deze cases zijn niet meer beschikbaar ondertussen.
Maar ik denk dat deze vier merken in het algemeen meestal goede behuizingen leveren.
in geen enkele kast die je noemt zal het systeem passen.

Dit zijn ook nog opties denk ik:
uitvoering: be quiet! Silent Base 802 Window Zwart
uitvoering: Phanteks NV9 Zwart
uitvoering: Phanteks Enthoo 719 Zwart

De H7 flow kan alleen de 420mm rad aan de voorkant kwijt; iets om bij alle kasten rekening mee te houden qua layout

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1