tv met rca, versterker en audio verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mj-8
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23-09-2024
Mijn vraag
Ik wil graag mijn televisie met RCA uitgang verbinden met meerdere luidsprekers in huis. Er lopen meerdere losse rca kabels (onder de vloer en door de muur), destijds aangelegd door vorige bewoner. Dus wat ik wil is:
Televisie - kabel1 - luidspreker1 - kabel2 - luidspreker2 - kabel3 - luidspreker3. Ik neem aan dat ik een versterker moet aanschaffen tussen televisie - kabel1. Weet iemand ook hoe ik de andere verbindingen moet maken, waarin kwaliteit van audio goed blijft? Voor de goede orde: kabel1, 2 en 3 zijn dus los. Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beste @mj-8 Welkom op Tweakers. Je hebt de juiste plek gevonden om geholpen te worden. Je vraag voldoet op deze manier echter niet aan de eisen die we stellen. Als je een vraagtopic opent, moet onderstaande format ingevuld worden.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Beschrijf duidelijk wat het doel is wat je bereiken wilt. In dit geval bijv. spraakverbetering; luider volume of surroundsound bij films; enz.
  • Beschrijf duidelijk welke apparaten je bezit en met elkaar wilt verbinden. TV met RCA is echt te weinig informatie. Denk aan fabrikant en typenummer van je tv en speakers en vermeld eventuele bijzonderheden zoals de aansluitingen die je beschikbaar hebt. Check dan ook meteen welk type kabels het exact zijn. (merk van de kabels is onbelangrijk, maar een specifiek type willen we wel weten)
  • Beschrijf duidelijk wat je reeds geprobeerd hebt en waarom dit niet werkte of niet voldeed aan je wensen.
Op deze manier krijgen wij niet alleen een veel beter beeld van wat je wilt bereiken, maar word jij vooral veel beter en sneller geholpen. Daarnaast kunnen andere Tweakers die dezelfde vraag hebben dan ook dit topic terugvinden.

Als ik nu een antwoord zou moeten geven, Dan is mijn eerste gedachte een receiver; gevolgd door speakers sluit je niet aan met RCA, tenzij actieve speakers en dan heb je geen receiver nodig.

Ik sluit nu dit topic om bovengenoemde redenen. Voel je vrij om hierna een nieuw topic te openen voorzien van de juiste informatie, zodat we je wel kunnen helpen. :) (y)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.