Vraag
Bestaat er een Smart switch die kan werken met twee fysieke schakelaars als input die werken als hotelschakeling?Context
Ik heb onze zolder geüpgraded naar slaapkamer.Voorheen hing er één peertje op zolder die onderaan de zoldertrap geschakeld werd met een schakelaar. Tussen de verdiepingen liepen al aarde-, nul- en fasedraad en de schakeldraad van de zolderlamp.
Zonder sloopwerk lukt het niet om extra draden te trekken tussen de schakelaar beneden en de zolderverdieping.
Ik heb thuis ook een Shelly 1PM waarop je een fysieke schakelaar kan aansluiten, die je vervolgens kan instellen om bijvoorbeeld on/off te triggered bij elke standwijziging van de schakelaar.
Mijn idee is: bestaat er niet een vergelijkbare module met 2 schakelaars als input en één relais?
Eigenlijk heb ik niet eens behoefte aan de bestuurbaarheid op afstand, maar alleen aan een soort of-of relais.
Mogelijke (en afgeschoten) oplossingen
Klassieke hotelschakeling
Het lukt niet om een tweede schakeldraad te trekken.Combinatie van smart/fysiek
Bijvoorbeeld met KAKU kan de bestaande schakelaar smart gemaakt worden en kan boven een smart schakelaar gebruikt worden of ook een fysieke schakelaar smart gemaakt worden.Dit kan, maar doe ik liever niet. Ik vind drie smart devices voor één zolderlamp wat veel eer en alle bedrading ligt er al (behalve natuurlijk de tweede schakeldraad naar beneden)
Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Ik hoop dat iemand wel een oplossing is tegengekomen.