Mijn vraag
Beste Tweakers,
Het volgende probleem doet zich voor. Tijdens het spel van games viel mijn pc compleet en herstartte deze op. Andere games wilden niet eens opstarten. Windows 11 opnieuw geïnstalleerd via schone installatie met USB. Helaas deed het probleem zich weer voor. Daarna geprobeerd het moederbord te updaten naar de laatste versie (7C02v3K2(Beta version); niet hernoemd naar MSI.ROM) via BIOS. Sindsdien geen beeld meer en een rood CPU lampje.
Wat te doen? Graag jullie advies
Relevante software en hardware die ik gebruik
- AMD Ryzen 5 3600 Boxed
- MSI B450 Tomahawk MAX
- Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6
- Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
- Cooler Master MWE Bronze 450W V2
- Samsung 860 QVO 1TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- PC op andere plek in stopcontact gestoken
- CMOS eruit gehaald en vervangen. Ook CMOS clear uitgevoerd
- Alle kabels en pins gecontroleerd. Niets opgevallen
- CPU opnieuw geplaatst met nieuwe koelpasta
- PC opstarten zonder GPU, CPU, USB en geheugenkaarten en een RAM DIMMA2
- BIOS van mobo geflashed met geformatteerde USB (PNY 16GB) via Flash Drive en Flash BIOS knop en hernoemen BIOS naar MSI.ROM. De volgende versies geprobeerd:
*7C02v3J, 7C02v3I en 7C02v30 (origineel). Resultaat: PC gaat aan en ventilatoren draaien; CPU lampje brand; BIOS lampje knippert 3x en daarna blijft deze constant draaien
Beste Tweakers,
Het volgende probleem doet zich voor. Tijdens het spel van games viel mijn pc compleet en herstartte deze op. Andere games wilden niet eens opstarten. Windows 11 opnieuw geïnstalleerd via schone installatie met USB. Helaas deed het probleem zich weer voor. Daarna geprobeerd het moederbord te updaten naar de laatste versie (7C02v3K2(Beta version); niet hernoemd naar MSI.ROM) via BIOS. Sindsdien geen beeld meer en een rood CPU lampje.
Wat te doen? Graag jullie advies
Relevante software en hardware die ik gebruik
- AMD Ryzen 5 3600 Boxed
- MSI B450 Tomahawk MAX
- Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6
- Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
- Cooler Master MWE Bronze 450W V2
- Samsung 860 QVO 1TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- PC op andere plek in stopcontact gestoken
- CMOS eruit gehaald en vervangen. Ook CMOS clear uitgevoerd
- Alle kabels en pins gecontroleerd. Niets opgevallen
- CPU opnieuw geplaatst met nieuwe koelpasta
- PC opstarten zonder GPU, CPU, USB en geheugenkaarten en een RAM DIMMA2
- BIOS van mobo geflashed met geformatteerde USB (PNY 16GB) via Flash Drive en Flash BIOS knop en hernoemen BIOS naar MSI.ROM. De volgende versies geprobeerd:
*7C02v3J, 7C02v3I en 7C02v30 (origineel). Resultaat: PC gaat aan en ventilatoren draaien; CPU lampje brand; BIOS lampje knippert 3x en daarna blijft deze constant draaien