Ik zit hier met het volgende probleem, dat ik volledig aan mijzelf te danken heb.
Dit voorjaar ging ik mijn ipé terras reinigen/ontgroenen met een product dat ik al meermaals gebruikt heb
"Green kill"
Nu had mijn madam er niet beter op gevonden dan oude frituurolie in een lege bidon van dit product te kiepen deze winter. dit was dan ook nog eens op het schap beland waar "green kill" altijd stond.
Ik heb dus een gedeelte van het terras overgoten met deze olie.
Ter info, ik heb geen reuk anders was dit waarschijnlijk niet gebeurd.
Ik zag al snel dat er iets niet klopte, maar het was te laat.
De planken die 'behandeld' zijn kleuren meer bruin dan de ander die grijs kleuren.
Ik heb al met vele producten getracht de olie te verwijderen amoniak, zoutzuur, oxaalzuur, bleekwater, aceton, maar zonder succes.
Planken vervangen is geen optie, zijn er teveel.
Ik begin te vrezen dat de enige oplossing zal zijn het volledig met die frituurolie te behandelen, het zal dan wel maanden plakken...
Iemand die hier een betere oplossing voor heeft?
Dank bij voorbaat.
Dit voorjaar ging ik mijn ipé terras reinigen/ontgroenen met een product dat ik al meermaals gebruikt heb
"Green kill"
Nu had mijn madam er niet beter op gevonden dan oude frituurolie in een lege bidon van dit product te kiepen deze winter. dit was dan ook nog eens op het schap beland waar "green kill" altijd stond.
Ik heb dus een gedeelte van het terras overgoten met deze olie.
Ter info, ik heb geen reuk anders was dit waarschijnlijk niet gebeurd.
Ik zag al snel dat er iets niet klopte, maar het was te laat.
De planken die 'behandeld' zijn kleuren meer bruin dan de ander die grijs kleuren.
Ik heb al met vele producten getracht de olie te verwijderen amoniak, zoutzuur, oxaalzuur, bleekwater, aceton, maar zonder succes.
Planken vervangen is geen optie, zijn er teveel.
Ik begin te vrezen dat de enige oplossing zal zijn het volledig met die frituurolie te behandelen, het zal dan wel maanden plakken...
Iemand die hier een betere oplossing voor heeft?
Dank bij voorbaat.