Schilderen in de avond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-06 21:04
Beste mede tweakers,

Morgen ga ik de hand leggen aan het schilderen van de kozijnen, die ik dan hopelijk klaar krijg.
Ik heb ook nog een paar windveren die ik wil doen, mijn vraag is of het met het mooie weer vd week op een avond kan.
Het wordt natuurlijk eerder donker en sneller lucht vochtiger kan het kwaad als ik dit dan zal doen?
Zodat ik voor de herfst/winter alles weer netjes en beschermd heb.

Alvast bedankt voor de reacties.

Beste antwoord (via Dragonfly83 op 15-09-2024 19:44)

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-06 22:08

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Dat kan prima. In de vroege avonduren is het nu nog minder vochtig dan in de ochtenduren. Zorg wel dat je bij voldoende licht schildert anders heb je geen goed zicht op wat je doet, hoewel windveren hoog zitten dus dan vallen foutjes niet zo op.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42
Zou op zich geen probleem moeten zijn. Vraag het na bij de fabrikant van de verf, die kan aangeven bij welke temperaturen de verf opgebracht moet worden.

Er zijn zgn "winterschilders", die gebruiken speciale sneldrogende verf die tot 2 graden gebruikt kan worden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-06 22:08

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Dat kan prima. In de vroege avonduren is het nu nog minder vochtig dan in de ochtenduren. Zorg wel dat je bij voldoende licht schildert anders heb je geen goed zicht op wat je doet, hoewel windveren hoog zitten dus dan vallen foutjes niet zo op.