Verbouwing 1970 woning

Pagina: 1
Acties:

• ricket
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-02 21:03
Dag allen,

Ik lees al even mee op het forum voor tips en tricks mbt verbouwen en verduurzamen.

Nu heb ik 2 weken geleden een huis gekocht die ik volledig aan het strippen ben.

De bedoeling was de dekvloer eruit halen in de woonkamer en vloerverwarming leggen en nieuwe dekvloer er op, nu was ik in de veronderstelling dat ik daaronder een beton vloer had.. maar ik kwam helaas van een koude kermis thuis en heb even een foto bijgevoegd, ik weet zelf niet helemaal wat het is, iemand ervaring hiermee?
Ik kan het op de bouwtekeningen niet terugvinden wat het is, het enige wat ik heb is een handgeschreven briefje die ik ook even als foto heb bijgevoegd, dit betrof de tijdslijn in 1970 ga ik even vanuit alleen is niet alles duidelijk af te lezen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JGQ_7cVokUzelpPOwU3DriKc7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LsTGMOriN3xV97gwKmdF5zy.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qGwq7q6UX2-wPFNtujvBQwqI_KY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adc89jCI57ZGnMOA2rYzEMjb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQPKD3CLcE56wijxgn1EtJBNhQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zU93V41A4NZHILY1NC5pY7Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 12:03
Is dit geen nehobo vloer? (Heel gebruikelijk in deze tijd iig)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Orkaan schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:33:
Is dit geen nehebo vloer? (Heel gebruikelijk in deze tijd iig)
'broodjes vloer' ..... ?

Niet te lang over na willen denken en gewoon gaan kijken of je overal de ruimte aan de bovenkant hebt om er een slordige 6 Cm. overheen te kunnen 'storten'. Je haalt daarmee je plafond naar beneden maar meestal kan dit intern gewoon doordat er daar ook binnendeuren met bovenlichten gebruikt zijn (kozijnen inkorten én een lager ruitje plaatsen is de goedkoopste en snelste oplossing).

Buitendeuren krijgen dan (tijdelijk?) een hogere drempel totdat ze ook vervangen gaan worden maar..... Kwestie van tijd 'IT IS'....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-05 21:28
@ricket mocht je het nog niet gedaan hebben, is mijn advies de vloer goed laten nakijken door iemand met kennis
Dit is een nehobo vloer, een kameraad van mij had deze ook. Ze hebben de hele vloer eruit gehaald om vloerverwarming te leggen aangezien het niet geheel goed meer was en om problemen in de toekomst te voorkomen.
Lees ook deze info
https://www.homekeur.nl/nehobo-vloeren/
Vriendelijke groet

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dat is een nehobo vloer.

Ik zou de hele vloer er uit halen en een nieuwe geïsoleerde betonvloer op zand in leggen.

• ricket
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-02 21:03
Dank voor de reacties! Ik laat hem eerst wel even goed nakijken, alvorens ik de rest eruit haal, wel zonde van de kostenpost mbt nieuwe betonvloer laten leggen anders.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:12
Een buurman is er bij het weghalen van de tegels dwars doorheen gegaan, die heeft toen de hele vloer er uit gehaald en opgevuld met isolatiebroodjes en vervolgens de vloerverwarming aangelegd. Hij moest sowieso nog de kruipruimte isoleren, en kon er zo een stuk makkelijker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 16:42

sealy

bastards...

ricket schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:19:
Dank voor de reacties! Ik laat hem eerst wel even goed nakijken, alvorens ik de rest eruit haal, wel zonde van de kostenpost mbt nieuwe betonvloer laten leggen anders.
Dat is heel verstandig. Deze vloeren halen hun sterkte ook voor een groot gedeelte uit de druklaag die op de vloer gestort is. Dat is die laag die je nu voor een deel weggesloopt hebt ;)

Mocht je kiezen om de vloer toch te behouden, zou je even met je constructeur moeten checken of aanstorten van het weggekapte deel nog met complicaties komt. Wij moesten hier eerst stempelen en een speciale vezel-versterkte dekvloer kiezen.

nothing special

Pagina: 1