Toon posts:

capture cards onder linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand welke goed werken onder linux en of je er 5 in een pc kan proppe

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Ik zou als ik jou was even kijken op de site van BTTV. Dat is de meest gebruikte driver voor capture cards.

Met een BT878 kaart zit je sowieso goed.

Of je d'r 5 in een compu kan gooien? Waarom niet? Moet gewoon kunnen.

Verwijderd

Perfect werkende kaarten:

Iomega Buz
Linux Media Labs LML33
Pinnacle DC10 (niet allemaal, zie beneden)
Pinnacle DC10+
Matrox G200/G400 met Rainbow Runner G-series

Al deze hebben hardware MJPEG encoding en kunnen in combinatie worden gebruikt. Ik heb reports gehoord van 2 DC10+ en 2 Buz-en met z'n allen in een compu. Ik weet niet exact welke combinaties wel en niet werken maar er kunnen meerdere in een computer.

Driver geschreven door Serguei Miridonov, sinds 2.4.8 ofzo in de officiele kernel en altijd de nieuwste versie op http://www.cicese.mx/~mirsev/Linux/DC10plus
Capturing gebeurt met de mjpegtools (zie sig), en de grafische interface daarvoor heet Linux Video Studio (ook zie sig), ik ben ontwikkelaar van beide projecten.

BTTV capturing werkt behoorlijk slecht onder linux, sync is vaak brak en de mjpegtools' CVS versie heeft nog de beste CVS-recorded (hij houdt tenminste sync) maar die heeft nog behoorlijk wat bugs. Bovendien, met vijf kaarten tegelijk JPEG encoden is niet zo goed te doen....

Kortgezegd: ga voor de DC10+ of soortgelijke kaart. Als je een tuner nodig hebt kun je een externe tuner aanschaffen of een BTTV/DC10+ combinatie maken (dit is op de mailinglist meerdere malen voorbij gekomen, moet je ff aanmelden). De G200/G400+RRG hebben ook een tuner maar support voor deze kaart verkeert nog in een alpha stadium, het werkt zeker niet perfect.