Koppelplaten keerwanden weggerot

Pagina: 1
Acties:

• ArjanvV
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-04 21:24
Hallo,

Ik heb een nieuw huis gekocht. In mijn tuin staan keerwanden en tussen de aansluitingen van de keerwanden spoelt het zand weg onder mijn bestrating.

Er hebben volgens de buurman wel koppelplaten tussen de keerwanden gezeten alleen zie ik deze nietmeer.

Heeft iemand een idee hoe en waarmee ik deze nu het beste kan opvullen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gD1Bh4l9sJoRLholxj33vdpbqSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mocOTtkx0N8CjT3maZ7Od0tA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLu-ZKdJJYMe0qW_86liCZPVswA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTfhulc64Ugf0Br5IyokAMVg.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00IhORFEqIpsPeL99_ILngqOlc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdDDX6rRpzHnaCkPhSEbKvmh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCyW_wUYkgzaktHTROXGuhtLXzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvIucFJ1aT4b7zge6x0XE4ye.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door ArjanvV op 14-09-2024 19:47 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ArjanvV schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:27:
Hallo,

Ik heb een nieuw huis gekocht. In mijn tuin staan keerwanden en tussen de aansluitingen van de keerwanden spoelt het zand weg onder mijn bestrating.

Er hebben volgens de buurman wel koppelplaten tussen de keerwanden gezeten alleen zie ik deze nietmeer.

Heeft iemand een idee hoe en waarmee ik deze nu het beste kan opvullen?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kun je misschien een overzicht / foto posten met daarin exact aangegeven wát je nu eigenlijk bedoeld en vooral ook dat wat je denk te willen gaan verhelpen? (Op de éérste foto ligt het rechter deel lager dan het linker deel dus het is logisch dat het zand daar naar toe spoelt middels water).

Er mist nu dus ergens zand wat weggespoeld is naar..... ?? :o

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 14-09-2024 19:41 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 23:54
Daar hoort een koppellat van (hard)hout of kunststof tussen :)

My favorite programming language is solder.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Puch-Maxi schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 19:43:
Daar hoort een koppellat van (hard)hout of kunststof tussen :)
De 'stoepbanden' (opsluitbanden) in de eerste foto sluiten ook al niet netjes op elkaar aan, het lijkt er simpel gezegd op dat ze kont/kont staan in plaats van kop/kont.... :P

• ArjanvV
Ik heb even duidelijkere overzicht foto’s geplaatst het zijn keerwanden en tussen de aansluiting van 2 keerwanden zit een kier. Hierdoor is zand onder mijn bestrating weg gespoeld.

Hier heeft in het verleden een koppelingslat tussen gezeten. Deze is dus weggerot denk ik.

De ideeën die ik zelf heb zijn:

1 nieuwe koppelingslatten. Waarbij me afvraag of ik ze er nog tussen krijg en waar ik ze kan krijgen.

2 opvullen met krimpvrije mortel. Ik vraag me alleen af of dit lang genoeg gaat houden.

3 afkitten met een daarvoor bedoelde kit. Ik zou alleen niet goed weten welke.

Of misschien een combinatie van 2 en 3

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die betonnen 'keerwanden' steken gezien de derde (nieuwe) foto zo'n 60 Cm. boven het maaiveld uit én staan (inmiddels) allemaal los van elkaar?

Persoonlijk zou ik geen effort in herstel meer gaan steken en het hele spel vervangen.... Damwand en dat netjes aftimmeren :o

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 14-09-2024 20:06 ]

• ArjanvV
Will_M schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:06:
Die betonnen 'keerwanden' steken gezien de derde (nieuwe) foto zo'n 60 Cm. boven het maaiveld uit én staan (inmiddels) allemaal los van elkaar?

Persoonlijk zou ik geen effort in herstel meer gaan steken en het hele spel vervangen.... Damwand en dat netjes aftimmeren :o
Het zijn L elementen dus hoeven voor de constructie stevigheid niet aan elkaar vast. Het gaat mij om het afdichten van de kier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ArjanvV schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:08:
[...]

Het zijn L elementen dus hoeven voor de constructie stevigheid niet aan elkaar vast. Het gaat mij om het afdichten van de kier.
Dan graaf je aan de binnenkant alles af en plaats je er vervolgens wat 'worteldoek' in? Dan ben je er ook voor de komende jaren vanaf.

• ArjanvV
Will_M schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:16:
[...]

Dan graaf je aan de binnenkant alles af en plaats je er vervolgens wat 'worteldoek' in? Dan ben je er ook voor de komende jaren vanaf.
Helaas zijn ze zeker een meter hoog en kan ik niet overal bij om het zo diep af te graven.

Dus zoek echt iets om die kieren af te dichten of op te vullen. Vandaar dat ik aan de drie opties en mijn eerste post zat te denken.

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:53
ArjanvV schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:08:
[...]
Het gaat mij om het afdichten van de kier.
1. strookje ducktape aan beide kanten,
2. of dichtpurren 😋

Kun je er geen snenbeton ingieten, evt gecombineerd met optie 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Wat ik zou proberen is met perslucht en een bouwstofzuiger die kier schoonmaken en een nieuwe azobé lat in slaan.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als je voor optie 3 gaat zou ik zelf aan materiaal voor dilatatievoegen denken. Dat kun je niet zo tegen organisch materiaal of zand aan plakken dus je zult een kunststof vulmateriaal moeten gebruiken en dan afkitten, denk ik

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:51
JukeboxBill schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 21:18:
Wat ik zou proberen is met perslucht en een bouwstofzuiger die kier schoonmaken en een nieuwe azobé lat in slaan.
Dit.
heb je al gezocht of je die latten ergens kunt kopen? zo ja, zand uit die kier en lat erin. En dat kan best betekenend at e een stuk moet graven om te voorkomen dat er telkens nieuw zand in komt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1