Beste mede tweakers,
Situatie schets:
Wij hebben thuis stadsverwarming en hebben afgelopen voorjaar het huis verbouwt en vloerverwarming laten plaatsen om de begane grond. Hiervoor werd het huis verwarmt met luchtverwarming (WTW).
Nu wil ik de thermostaat vervangen die in de woonkamer hangt: (die voorheen de WTW unit aanstuurde)
:strip_exif()/f/image/j0DbPKmReknG8f1aImCKBPki.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze thermostaat heeft zijn best tijd wel gehad.
Hiervoor heb ik een Honeywell T87G aangeschaft.
:strip_exif()/f/image/BqLgmmokee6AaD0xJlkHDEXK.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is mijn probleem dat er 6 draden uit de muur steken waar de oude thermostaat op aangesloten zat (deze gebruikte er 4 (geel, zwart, blauw en rood)). Terwijl de nieuwe thermostaat er 2 vraagt.
:strip_exif()/f/image/fhvnEoQHyKPyo6kT4fcSiLcz.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet 6 draden: Geel, zwart, blauw, rood, oranje/bruin en groen.
Heeft iemand enig idee of ik de honeywell hierop aan kan sluiten en welke 2 draden ik dan nodig heb?
Of zou ik hier een vakman voor moeten raadplegen?
Alvast bedankt en vriendelijke groet!
Situatie schets:
Wij hebben thuis stadsverwarming en hebben afgelopen voorjaar het huis verbouwt en vloerverwarming laten plaatsen om de begane grond. Hiervoor werd het huis verwarmt met luchtverwarming (WTW).
Nu wil ik de thermostaat vervangen die in de woonkamer hangt: (die voorheen de WTW unit aanstuurde)
:strip_exif()/f/image/j0DbPKmReknG8f1aImCKBPki.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze thermostaat heeft zijn best tijd wel gehad.
Hiervoor heb ik een Honeywell T87G aangeschaft.
:strip_exif()/f/image/BqLgmmokee6AaD0xJlkHDEXK.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is mijn probleem dat er 6 draden uit de muur steken waar de oude thermostaat op aangesloten zat (deze gebruikte er 4 (geel, zwart, blauw en rood)). Terwijl de nieuwe thermostaat er 2 vraagt.
:strip_exif()/f/image/fhvnEoQHyKPyo6kT4fcSiLcz.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet 6 draden: Geel, zwart, blauw, rood, oranje/bruin en groen.
Heeft iemand enig idee of ik de honeywell hierop aan kan sluiten en welke 2 draden ik dan nodig heb?
Of zou ik hier een vakman voor moeten raadplegen?
Alvast bedankt en vriendelijke groet!