Mini PC voor online darten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koenkeuper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-10-2024
Oke, nieuwe poging... Ik ga proberen alles zo uitgebreid mogelijk te vertellen :)

Hoi allemaal,

Ik wil graag jullie advies over het volgende.

Ik ben op zoek naar een (goedkope) mini-pc voor mijn 'dartsavonturen' op zolder.
Ik dart graag online via Dartcounter en wil een kleine mini-pc daarvoor gebruiken.
Deze verdwijnt mooi in de kast. Wel sluit ik er 2 webcams op aan die het bord en mij goed in beeld brengen.
Ik maak gebruik van OBS Studio om de beelden samen te brengen tot 1 geheel.
Wellicht maak ik in de toekomst gebruik van de Dartvirtcamera

https://dartscorner.shop/products/target-virt-camera

Ik wil de mini-pc alleen hiervoor gebruiken (en Spotify op de achtergrond)

Nu kan ik natuurijk voor het goedkoopste gaan (onder de 100 euro ofzo), maar
weet niet zo goed waar ik rekening mee moet houden? Wanneer is goedkoop / duurkoop?
En ik wil ook graag dat ie een beetje vlot loopt... Dan liever een paar tientjes extra.

Vraag is ook:
Ik lees overal dat ondersteuning voor Windows 10 verdwijnt. Is dat in mijn geval een probleem?
Of lekker juist voor Windows 10 gaan ? In deze besturingssystemen voel ik me het meest thuis, dus liever Windows aanhouden

Maak het in mijn geval nog uit of het een i3, i5 etc is. Ik heb geen voorkeur voor een merk ofzo...
Ben daar ook niet super in thuis. Omdat ik hem wel altijd aan zal hebben staan lijkt het me belangrijkd at hij goed gekoeld wordt. Ik wil hem in sluimerstand houden, op een knop drukken en snel weer online kunnen zijn.

Budget is maximaal 150 euro. Ik heb geen monitor en andere accesoires nodig, alleen de mini-pc.
Ik hoop dat 100 euro al genoeg is, maar wil niet na een paar maanden balen omdat hij toch iets te traag reageert of dat hij te warm wordt, en dergelijke. Ook heel veel lawaai zou natuurlijk niet prettig zijn, ook al staat hij in de kledingkast.

Ik kwam zelf bijvoorbeeld op deze:

https://www.lalashops.nl/...5fyU1Xiw8g3BoCaTcQAvD_BwE

Toch windows 11 erop en een schappelijke prijs

of deze

https://www.lalashops.nl/...i5-600g3-a1?___store=shop

Refurbished lijtk me prima... Beetje lakschade maakt me ook niet uit,
Deze lijken me prima

Wat is jullie advies? Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door koenkeuper op 14-09-2024 11:48 ]

Beste antwoord (via koenkeuper op 14-09-2024 15:20)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:01
Kijk ook eens op V&A - deze drie hebben een krachtigere CPU dan jouw vondsten: HP ProDesk 400 G5 SFF, HP ProDesk 400 G5 SFF, HP ProDesk 400 G5 SFF 4CZ70ET CI5 8500, 8G, 256G SDD bovendien zijn deze ook voor Windows 11 geschikt, de i5-6500T staat niet op de lijst van Microsoft, ook de 2200GE staat niet op de lijst. Bij de PC waarbij de Windows key ontbreekt regel je via deze methode: Goedkope Windows 10 keys vanaf 5 euro: hoe kan dat & mag dat? (werkt ook voor Win 11)

[ Voor 14% gewijzigd door martyw op 14-09-2024 12:15 ]

Alle reacties

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou geen apparaten met vga meer nemen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• martyw
Kijk ook eens op V&A - deze drie hebben een krachtigere CPU dan jouw vondsten: HP ProDesk 400 G5 SFF, HP ProDesk 400 G5 SFF, HP ProDesk 400 G5 SFF 4CZ70ET CI5 8500, 8G, 256G SDD bovendien zijn deze ook voor Windows 11 geschikt, de i5-6500T staat niet op de lijst van Microsoft, ook de 2200GE staat niet op de lijst. Bij de PC waarbij de Windows key ontbreekt regel je via deze methode: Goedkope Windows 10 keys vanaf 5 euro: hoe kan dat & mag dat? (werkt ook voor Win 11)

[ Voor 14% gewijzigd door martyw op 14-09-2024 12:15 ]

• koenkeuper
Boudewijn schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:09:
Ik zou geen apparaten met vga meer nemen.
Oef inderdaad... Ging er vanuit dat die er bij zaten... wrong!

• koenkeuper
Blijft mijn vraag wel:

Is Windows 11 noodzakelijk.... Wat is het 'gevaar' van het houden van WIndows 10 ?

• martyw
koenkeuper schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 12:25:
Blijft mijn vraag wel:

Is Windows 11 noodzakelijk.... Wat is het 'gevaar' van het houden van WIndows 10 ?
Dat je na oktober volgend jaar niet meer veilig aan het internet verbonden kan zijn: Einde van ondersteuning voor Windows 10, Windows 8.1 en Windows 7
Pagina: 1