Op woensdag 12 september 2001 13:11 schreef Crush het volgende:
Ik weet niet precies waar ik deze vraag neer moet zetten, maar dit lijkt mij de beste plaats ...
Ik ben aan het uitzoeken wat een Information Engineer nu precies in het bedrijfsleven doet.
Wat voor funtie vervuld hij in een bedrijf?
Wat voor bedrijven hebben Information Engineers in dienst?
Als iemand mij hier wat informatie over kan geven zou je mij erg blij kunnen maken

Dit is wat ik van mijn Information Ingineer verwacht:
- Samen met management, informatiedeskundigen en domeindeskundigen de definitie van eisen van een softwaresysteem op te stellen;
- Uitgaande van de definitie van eisen de gegevens modelleren en de database ontwerpen, met de daarbij behorende beveiligings- en hetstelprocedures;
Uitgaande van de definitie van eisen robuuste, onderhoudbare, efficiente en effectie software te ontwerpen en bouwen, met gebruikmaking van derde- en hogere-generatie programmeertalen en andere hulpmiddelen;
- Softwaresystemen te testen, te intregreren en te installeren; dit betreft zowel besturingssoftware, netwerksoftware als applicatie software;
- Uitgaande van de definitie van eisen eenvoudige hardware interfaces te specificeren en de bijbehorende machine- en/of assembleercode te ontwerpen en te bouwen;
- Advies te geven bij de aankoop van de hardware en software pakkettenvoor computersystemen en netwerken;
- Technisch advies te geven aan management dat communicatienetwerken wil implementeren, waarin programmeerbare hulpmiddelen voorkomen voor gegevens, tekst, geluid, build of besturingsignalen;
- (Op termijn) projecten leiden, gericht ontwerp en bouw van software- en communicatiesysystemen.