geheugen wordt soms wel en soms niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:18
Ik heb 2*128 Mb geheugen. Als ik de PC opstart wordt de ene keer 128 Mb gezien en de andere keer 256 Mb. Als de computer dan een tijdje aanstaat springt ie altijd terug naar 128 Mb. Hoe kom ik er nu achter waar dit aan ligt (welke geheugen module of het moederbord)?

Voor de mensen die hier onherroepelijk over gaan zeiken: de search heb ik geprobeerd, maar niks kunnen vinden. Ga maar eens 300 pagina's met hits doorspitten.

Verwijderd

zijn ze allebei van het zelfde merk ???

• Neowam
  • Laatst online: 18-08 16:54

Neowam

[Booting...]

Op woensdag 12 september 2001 13:21 schreef w00dstock het volgende:
zijn ze allebei van het zelfde merk ???
Heb je geen 100/133 Mhz geheugen door elkaar gebruikt? :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Hmmzz.. Ik heb zo'n vaag vermoeden dat het iets met contacten te maken heeft..

Dat het na een tijdje niet meer werkt lijkt op iets van warmte! (en dus ook weer contacten).

Als een mobo je dimm's niet slikt, doet hij dat namelijk nooit, en niet af en toe.. (tenzij het echt een rotte dimm is die echt een warmte probleem heeft!)

Om dat op te lossen, is gewoon een kwestie van proberen.. Probeer het eerst eens met 1 van de modules, daarna de andere.. Goed aandrukken, en misschien effe de contacten schoon maken met alcohol o.i.d.

• Byte_Me
  • Laatst online: 13:18
Het zijn modules van verschillende merken. Hyundai en KingMax. Het zijn allebei PC133 modules (benniegekhe).
Ze hebben het eerst normaal gedaan (was ik vergeten te zeggen). Ik zal ze eens los proberen en de contactjes schoonmaken. Hoop dat het helpt, anders post ik nog wel een keertje.