Node red on Windows11

Pagina: 1
Acties:

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-11 18:41
Hallo,
op een remote plek heb ik een mini-pc met win11 Home.

Daarop heb ik Node-red draaien, nu heb ik geregeld dat Node red vastloopt/onbereikbaar is.
Reboot vd pc lost alles op.
Doel van Node-red, data verzamelen( 3x modbus data, wat io's en mqtt data, naar influx sturen. Niet zo heel spannend

Toch wekelijks eens problemen.
Is dit puur omdat NodeRed op Win11 draait?

Eind vd maand komt er een RaspberryPi4 bij op de locatie, die zal dan Node-red draaien.

Nog mensen hier dat Node-red op Win11 hebben?

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57
Windows kan een oorzaak daarin zijn. Draait Influx ook op de mini-pc en hoe komt de Modbus en MQTTdata binnen?

LAAG8 Blog

• RedPas
Influx draait ergens anders, modbus en mqtt data komen via netwerkkabel binnen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij is een mini-pc met Home geen server; ik zou preventief 1x per dag rebooten.
Het is lastig om zonder dat je erbij kunt vast te stellen waarop hij valt loopt.

Kun je dat Node red draaien, zonder dat er een user actief is ingelogd? Dan is er geen windows profiel met xxx applicaties in de lucht - dus minder kans op ellende.

Zou het ook een temperatuur? Of stroom issue kunnen zijn? UPS er tegenaan zetten?

• RedPas
Een reboot per dag kan natuurlijk, maar lost het probleem niet op, en ik wil toch wel weten waarom :)
Node red draait als service, start op bij reboot zonder meer.

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-11 14:51
Windows is geen server product (ook Windows Server niet). Zeker iets als NodeRed/MQQT wat veel sessies opzet is niet iets wat een gebruikelijke Win 11 Home doet, en dus is het niet vreemd dat er bugs in zitten.

Even wachten tot je RaspPI er is (daar ook geen Win11 op draaien!!!) en dan nog eens kijken.

En als je echt wilt weten waarom hij ermee stopt, dan kan je eens kijken in de event logs en procmon gebruiken.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:47
Op een niet windows server versie dingen hosten is vragen om problemen in verband met updates die gewoon doorgevoerd gaan worden is mijn ervaring uit de praktijk.

Mogelijk dat je iets in de Windows event viewer kan vinden. Is het alleen node-red die je niet kan bereiken? of kan je wel remote nog op de pc aanmelden?

Overstappen naar een RaspberryPi4 zou ik alleen doen als je niet gebruik maakt van een SD kaart, die dingen hebben de nare eigenschap om snel stuk te gaan.

Een betere oplossing is om wellicht Proxmox of andere hypervisor te installeren op die mini-pc en Node-red op een Linux container of VM te hosten. Dan ben je van dat Windows geneuzel af. :)
Pagina: 1