Uiteraard!
Tweakers beweert niet dat X zich niet aan de wet hoeft te houden, noch is het beschrijven van de rechter in kwestie als omstreden een benadering daarvan.
Maar het wordt imho wel gesuggereerd. En dat is het probleem dat ik er mee heb, en ik ben niet de enige. De wetgeving in Brazilie is vergelijkbaar met de wetgeving in de EU. Grote sociale netwerken moeten oa een vertegenwoordiger hebben en de bevelen van de rechter opvolgen. Dat doet X niet, met alle gevolgen van dien. En nu dat gevolgen heeft, wordt de rechter die er al sinds 2016 zit en door Temer is aangenomen, aangemerkt als "omstreden".
In 't beste geval ben je gewoon niet zo goed in Nederlands omdat je er niet mee bent opgegroeid, maar volgens mij wil je vooral geen zuivere discussie voeren.
Nou wil ik best geloven dat mijn Nederlands de laatste jaren achteruit is gegaan, maar zo slecht zal het toch echt niet zijn. Dat de discussie ongewenst is omdat dit ook betrekking heeft op de EU, dat mag duidelijk zijn. Dat ik als geboren en getogen Nederlander ook nog een aantal andere talen goed/zeer goed beheers en dus ook toegang heb tot alle ins en outs in het Portugees over deze rechtszaken, wordt niet zo gewaardeerd door vele tweakers omdat ik daarmee de kille feiten op tafel kan leggen.
Korte gechargeerde samenvatting:
Twitter in Europa: vertegenwoordiger aanwezig en houdt zich min of meer aan de wet = Oké, is toch normaal?
Twitter in Brazilie: geen vertegenwoordiger aanwezig (nu dus inmiddels wel weer) en houdt zich nog steeds niet aan de wet: Tweakers gaan uit hun dak want het is belachelijk dat iemand zich aan de wet moet houden.