Ervaringen / advies over toiletpotten

Pagina: 1
Acties:

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09 00:40
Hallo allemaal,

Voor onze badkamer zijn wij op zoek naar een toilet. Ik heb veel gezocht over toiletten, maar kan nergens vinden welke het best getest is, etc.

Op ons toilet beneden hebben we recent de Geberit Icon (ondiep) laten plaatsen. Op zich een prima pot, maar ikzelf vind de bril wat aan de smalle/dunne kant.

Voor de badkamer hoeft er in principe geen ondiep/verkort toilet te komen, maar mag/kan wel.

Zijn er mensen met ervaringen die ons e.e.a. zouden kunnen aanraden of juist afraden?

Na veel lezen op Tweakers springen vooral de Villeroy & Boch Subway 3.0 en Avento eruit.
De Geberit One vinden we niet mooi, dus die valt in ieder geval af.
Het liefst ook een mat witte pot, aangezien onze waskom ook mat wit is.

Hoor graag jullie adviezen, alvast bedankt!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:05
Dat is nou jammer. Ik wilde je net een heel positief verhaal vertellen over onze switch van belabberde V&B subway pot naar Geberit One pot.

Wat vind je niet mooi aan de Geberit One?
In alle opzichten beter dan de V&B.

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 14-09-2024 07:33 ]

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
Draakje5 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:31:
Dat is nou jammer. Ik wilde je net een heel positief verhaal vertellen over onze switch van belabberde V&B subway pot naar Geberit One pot.

Wat vind je niet mooi aan de Geberit One?
In alle opzichten beter dan de V&B.
Met welke versie heb je die nare ervaring? De subway 1.0 was schijnbaar slecht. De 2.0 heb ik geen enkele nare ervaring mee.

Always look on the bright side of life.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 17:38
Clifdon schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:55:
[...]

Met welke versie heb je die nare ervaring? De subway 1.0 was schijnbaar slecht. De 2.0 heb ik geen enkele nare ervaring mee.
Ik had in mijn oude woning 2x VB Subway 2.0’s en in de huidige woning ook. De nieuwe woning krijgt wederom VB’s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:05
Clifdon schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 07:55:
[...]

De 2.0. Paar dingen:

- de geberit one is achteraf in hoogte verstelbaar. Mocht je na x jaar lager of hoger willen zitten kan dit zonder sloopwerk.

- de geberit one ( neem dan die met turbo flush ) maakt vrijwel geen geluid en is super stil tov de subway 2.0 die veel geluid maakt als je water doorspoelt)

- Geberit One spoelt wc papier veel beter weg. Bij de V&B zat toilet soms wel eens ff verstopt ( te veel wc papier ). Bij de Geberit One (turbo flush) nog nooit.

- V&B subway 2.0 mag niet aan gibo plaat bevestigd worden (90% van de wanden bij wandclosets worden met dit spul gebouwd)

- de geberit one is compacter ( niet in de zin dat de zitting kleiner is ) maar het achterdeel is iets korter waardoor je meer ruimte over houd.

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 12:47
Draakje5 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 08:43:
[...]

De 2.0. Paar dingen:

- de geberit one is achteraf in hoogte verstelbaar. Mocht je na x jaar lager of hoger willen zitten kan dit zonder sloopwerk.

- de geberit one ( neem dan die met turbo flush ) maakt vrijwel geen geluid en is super stil tov de subway 2.0 die veel geluid maakt als je water doorspoelt)

- Geberit One spoelt wc papier veel beter weg. Bij de V&B zat toilet soms wel eens ff verstopt ( te veel wc papier ). Bij de Geberit One (turbo flush) nog nooit.

- V&B subway 2.0 mag niet aan gibo plaat bevestigd worden (90% van de wanden bij wandclosets worden met dit spul gebouwd)

- de geberit one is compacter ( niet in de zin dat de zitting kleiner is ) maar het achterdeel is iets korter waardoor je meer ruimte over houd.
Dank voor het inzicht. Binnen afzienbare tijd wil ik het toilet aanpassen. Deze pot staat nu bovenaan de nominatie lijst.
Pagina: 1