Ben in de leeftijdsgroep dat een leesbril nodig is. Laatste jaren overgestapt naar vertebril én computerbril. Doch ik wil geen multifocaal door de vertekening, de corridor en het gedoe van steeds juist kijken. Zou dus niet zomaar op je zij een boek kunnen lezen of tablet zien voorzover ik het begrijp.
Onlangs erachter gekomen dat er ook zoiets bestaat als een digitaal brillenglas. Veel zoeken, vele merken maar weinig concrete (persoonlijke) ervaringen/reviews online te vinden. Door geen enkele opticien (Pearle, Specsavers) überhaupt als optie aangeboden.
Tot dusver gevonden:
Onlangs erachter gekomen dat er ook zoiets bestaat als een digitaal brillenglas. Veel zoeken, vele merken maar weinig concrete (persoonlijke) ervaringen/reviews online te vinden. Door geen enkele opticien (Pearle, Specsavers) überhaupt als optie aangeboden.
Tot dusver gevonden:
- Pearle Relax View: ander (onbekend) glas dan het Multifocale bod of Rodenstock, prijs toeslag van 60 euro op de reguliere prijsglazen (brons, zilver, etc.).
- Specsavers Super Digital Boost: ook ongeveer dezelfde toeslag, Pentax(eigen) glazen werd me verteld. Beschikbaar als +0.5D en +0.75D.
- Hoya Sync III: van +0.57D tot +1.32D, ongeveer 250 euro op HI 1.60/1.67. Belooft snelle gewenning en minste vertekening.
- ZEISS SmartLife Digital Lenses of Zeiss Individual, ongeveer 250 per glas op 1.60. Werd verteld dat dit ook een freeform glas is met uiterst scherp zicht.
- Essilor Eyezen Boost +0.5D tot +1.1D: de meeste zijn progressief met leesgedeelte onderin en bovendeel vertezicht. Begreep dat deze een soortement van rechthoekig leesgedeelte heeft aan de binnenkant van de lens.
- Rodenstock Mono Plus 2 (+0.5D tot +1.1D): gemeten met de DNEye, free format lens, belooft geen vertekening en snelste gewenning. Enkele bril. Wel prijzig.