Toch even een apart topic omdat het om iets meer gaat dan alleen één spelfoutje.
@arnoudwokke
nieuws: Ierse toezichthouder onderzoekt Google om gebruik data bij training A...
Volgens mij was het idee dat er "als een bedrijf data gaat gebruiken" zou moeten staan. Verder vind ik het sowieso een rare zin die niet echt iets toevoegt, op zijn minst zou je wel verwachten dat er wordt uitgelegd wannéér een DPIA dan verplicht is (dat kan best in 1 zinnetje) of misschien zelfs wel wat Google verkeerd zou hebben gedaan. Dat het iets met data te maken heeft is namelijk best duidelijk gezien de naam. Ik zie er inderdaad niet zoveel over in de gelinkte bron, maar misschien heeft het dan ook weinig zin om er iets over te zeggen op Tweakers?
Ik moet toch wel even zeggen: ik vind dat er echt heel veel spelfouten gemaakt worden op Tweakers en vraag me oprecht af of er wordt proefgelezen door een persoon anders dan de auteur. Je eigen foutjes lees je namelijk makkelijk overheen omdat je weet wat er zou moeten staan, dus dan lees je het ook alsof het er zo staat. Als ik naar elk willekeurig ander nieuwsmedium kijk dan zijn er in ieder geval lang niet zo veel foutjes.
@arnoudwokke
nieuws: Ierse toezichthouder onderzoekt Google om gebruik data bij training A...
Een DPIA is soms verplicht als je een DPIA gaat gebruiken?Een DPIA, Data Protection Impact Assessment, is in sommige gevallen verplicht als een bedrijf dat gaat gebruiken.

Ik moet toch wel even zeggen: ik vind dat er echt heel veel spelfouten gemaakt worden op Tweakers en vraag me oprecht af of er wordt proefgelezen door een persoon anders dan de auteur. Je eigen foutjes lees je namelijk makkelijk overheen omdat je weet wat er zou moeten staan, dus dan lees je het ook alsof het er zo staat. Als ik naar elk willekeurig ander nieuwsmedium kijk dan zijn er in ieder geval lang niet zo veel foutjes.