Mijn vraag:
Wat is/zijn de oorzaak/oorzaken van mijn input vertraging en hoe los ik deze op?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Xbox Series S (volledig up to date)
Xbox Elite Controller 2 (bekabeld en up to date)
EA FC 24
HDMI 2.1 Ultra High Speed Cable
Ethernet kabel
LG UltraGear 27GP850P-B.AEU - 27 inch - 2560 x 1440 (Quad HD) - 1 ms - 165 Hz
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Na een aantal jaar niet te hebben gegamed ben ik sinds een half jaar weer gestart. Toen ik weer begon had ik al enige vertraging tussen de input op de controller en de in game actie. Na een tijdje toen ik competitiever ging spelen wou ik dit oplossen/verbeteren.
Mijn internet had destijds een downloadsnelheid van +-250mbps en een ping/latency van 24. Na een bedrade verbinding te hebben aangelegd was dit flink verbeterd (zie afbeelding) en was de vertraging al minder… Maar, na een tijdje begon het weer erger te worden…
:strip_exif()/f/image/8UeWUJetr8bg29o3Jih6n8G5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ten tijde dat de vetraging weer erger werd ging toevallig ook mijn controller defect waarna ik een xbox elite controller 2 heb aangeschaft. Ook heb ik op dat moment meteen een game monitor (zie bovenaan het type) gekocht in de hoop dat dit samen het probleem zou oplossen en de de ultieme game ervaring zou opleveren… Maar helaas had ik hierna alleen nog maar meer vertraging waarna ik me ben gaan verdiepen in alle instellingen. Eerst alles zoals voorgeschreven ingesteld, maar dit mocht niet baten. En daarna proefondervindelijk nog diverse combinaties aan settings geprobeerd. De ene keer was het beter dan de andere keer maar over het algemeen bleef het probleem.
Onderstaand de instellingen m.b.t. beeld
:strip_exif()/f/image/sfabY11xFNBcMoviQyW6rzwa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LWxEWHUGsHFJJYNKdGrE65gL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KACkvW1ldjyicw8pIgTuInFX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r4VZNVvVOZS590d72wjQ5iuE.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie o wie kan mij verder helpen? Mijn dank is verpletterend!
Wat is/zijn de oorzaak/oorzaken van mijn input vertraging en hoe los ik deze op?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Xbox Series S (volledig up to date)
Xbox Elite Controller 2 (bekabeld en up to date)
EA FC 24
HDMI 2.1 Ultra High Speed Cable
Ethernet kabel
LG UltraGear 27GP850P-B.AEU - 27 inch - 2560 x 1440 (Quad HD) - 1 ms - 165 Hz
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Na een aantal jaar niet te hebben gegamed ben ik sinds een half jaar weer gestart. Toen ik weer begon had ik al enige vertraging tussen de input op de controller en de in game actie. Na een tijdje toen ik competitiever ging spelen wou ik dit oplossen/verbeteren.
Mijn internet had destijds een downloadsnelheid van +-250mbps en een ping/latency van 24. Na een bedrade verbinding te hebben aangelegd was dit flink verbeterd (zie afbeelding) en was de vertraging al minder… Maar, na een tijdje begon het weer erger te worden…
:strip_exif()/f/image/8UeWUJetr8bg29o3Jih6n8G5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ten tijde dat de vetraging weer erger werd ging toevallig ook mijn controller defect waarna ik een xbox elite controller 2 heb aangeschaft. Ook heb ik op dat moment meteen een game monitor (zie bovenaan het type) gekocht in de hoop dat dit samen het probleem zou oplossen en de de ultieme game ervaring zou opleveren… Maar helaas had ik hierna alleen nog maar meer vertraging waarna ik me ben gaan verdiepen in alle instellingen. Eerst alles zoals voorgeschreven ingesteld, maar dit mocht niet baten. En daarna proefondervindelijk nog diverse combinaties aan settings geprobeerd. De ene keer was het beter dan de andere keer maar over het algemeen bleef het probleem.
Onderstaand de instellingen m.b.t. beeld
:strip_exif()/f/image/sfabY11xFNBcMoviQyW6rzwa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LWxEWHUGsHFJJYNKdGrE65gL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KACkvW1ldjyicw8pIgTuInFX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r4VZNVvVOZS590d72wjQ5iuE.jpg?f=fotoalbum_large)
Wie o wie kan mij verder helpen? Mijn dank is verpletterend!