Toon posts:

Budget Colocatie

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een server plaatsen bij een provider, ik heb enkele opties gevonden maar ik lees verschillende uiteenlopende reacties over de providers. |:(

Heeft iemand ervaringen met een van de onderstaande providers of eventuele andere suggesties ?

Optie 1

WideXS

Plaatsen kost eenmalig Fl 250, per maand Fl 175
Dataverkeer inbegrepen 20 gigabyte
Extra verkeer 0,04/mb (fl 40,95 per gigabyte)

Idomein

Plaatsen kost eenmalig Fl 125, per maand Fl 125
Dataverkeer inbegrepen 50 gigabyte
Extra verkeer 5,51 per gigabyte tot 100 gigabyte
Extra verkeer Fl 3,30 per na 100 gigabyte

Silverpoint

Plaatsen kost eenmalig 220,37 per maand 414,30
Dataverkeer inbegrepen 50 gigabyte (deze optie gekozen)
Extra verkeer geen idee (iemand ?)

Verwijderd

2fast.nl is goed, en nxs.nl volgens mij ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
2fast is wel enorm duur zoals ik het nu kan zien, hoewel goedkoper dan Silverpoint, dank je.

NXS ga ik zeker even naar mailen.

Verwijderd

Als ik het goed heb ik Idomein het bedrijf dat in het verleden spam mailtjes verstuurde naar diverse bedirjven. Verder is/was het van limit internet services en die hadden een redleijke naam voor zover ik weet. Maar wat ik niet snap is waarom bij hun dataverkeer zo spotgoedkoop is.

Want fl. 125 voor 50 gb en dat incl plaatsing daar betekend slechts fl. 2,5 per gb. Ik zou zeggen dat we hier US praktijken krijgen en om eerlijk te zijn ben ik daar niet bepaald weg van.

Op webhosters staan bij de persoonlijke ervaringen van Idomein niet veel positiefs. (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=520) Bij NXS wel maar heb daar ook minder positieve dingen overgehoord, of die kloppen weet ik zo niet. Maar 1 ding weet ik wel en dat is dat alle servers bij NXS een extreem lage uptime hebben zie als voorbeeld: http://s01.nxs.nl/status, http://s03.nxs.nl/status, http://s04.nxs.nl/status, http://s05.nxs.nl/status, http://webhosters.nl/status/

Wanneer je overigens een keuze hebt gemaakt laat het dan even weten. En graag met argrumentatie zodat anderen er later ook wat aan hebben. :-)

Verwijderd

Topicstarter
Maar voor mij is het natuurlijk ideaal, lekker goedkoop >:) maar dan moet het wel goed werken natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe reageren NXS en Idomein nog het snelst op mijn mailvragen. Dat is wel een leuke indicatie natuurlijk.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op woensdag 12 september 2001 13:22 schreef Rats het volgende:

Op webhosters staan bij de persoonlijke ervaringen van Idomein niet veel positiefs. (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=520) Bij NXS wel maar heb daar ook minder positieve dingen overgehoord, of die kloppen weet ik zo niet. Maar 1 ding weet ik wel en dat is dat alle servers bij NXS een extreem lage uptime hebben zie als voorbeeld: http://s01.nxs.nl/status, http://s03.nxs.nl/status, http://s04.nxs.nl/status, http://s05.nxs.nl/status, http://webhosters.nl/status/
De Apache uptime zegt weinig over de uptime van de server.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je budget wil, ga je naar WideXS. Niet duur en niet slecht, die prijzen van silverpoint vind ik nogal aan de hoge kant.. daarvoor kun je onderhand nog goedkoper direct bij trueserver gaan zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Grappig NXS mailde me net dat zij binnenkort ook bij Trueserver zitten, dan kan ik beter naar NXS gaan dus als ik moet kiezen tussen 2fast, NXS en Silverpoint.

Vreemd dat ze zo uiteenlopende prijzen hebben voor hetzelfde netwerk

Verwijderd

Topicstarter
Van zowel NXS als Idomein heb ik al drie mails terug gekregen met antwoord op mijn vragen, binnen 45 minuten !

Van 2fast, Silverpoint, WideXS en Proserve heb ik nog geheel geen mail binnengekregen.

Iemand nog suggesties of meningen, verhalen of ervaringen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook post van Silverpoint, hosten zij nu wel of niet bij trueserver ? want op mijn vraag:

- Hebben jullie een eigen netwerk of huren jullie via een ander?

Zegt Marcel Leicher van Silverpoint:

>> Silverpoint heeft een eigen netwerk, silverpoint koopt bandbreedte in bij enkele uplink providers.

• Bigs
  • Niet online
http://www.ripe.net/perl/whois?query=213.239.137.9&.submit=Submit+Query:
inetnum: 213.239.136.0 - 213.239.137.255
netname: SILVERPOINT
descr: Silverpoint Internet Services
country: NL
admin-c: ML10939-RIPE
tech-c: ML10939-RIPE
status: ASSIGNED PA
notify: vincent@trueserver.nl
mnt-by: TRUESERVER-MNT
changed: vincent@trueserver.nl 20010111
source: RIPE
+ ik heb een paar servers van hun bij trueserver in de colo zien staan :)

Het kan natuurlijk wel zijn dat ze hun eigen uplinks hebben liggen als je een tracert doet zit er namelijk wel een router van hun tussen (maar dat kan ook een loadbalancer zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe lijken NXS en Idoemin mij de beste keuze.

NXS goede prijs, vanaf 1 oktober op Trueserver netwerk.
Uplinks: Abovenet, Level3, Ebone en AMS-IX
Support: E-mail en telefoon
E-mail respons: zeer snel
E-mail uitleg: helder en eerlijk

Idomein goede prijs, vanaf 1 november op Group 1 netwerk.
Uplinks: Cignal, UUnet, Carrier1, level3, Ebone, Band-X, AMS-IX en Linx
Support E-mail, Forum, Telefoon als optie (kost Fl 250,- per jaar extra voor alleen technisch support)

Klinkt qua netwerk allebei lekker en de prijzen zijn redelijk.

Nog even afwachten of er mensen zijn met specifieke ervaringen of andere opties.

Verwijderd

Hey wilco, jij bent de wilco die ik ken toch? :)

Ik zit bij WideXS, bevalt goed, lekker snel, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Niels, geen idee denk ik :)

Maar WideXS zijn enorm duur als je dataverkeer extra wilt, meer dan Fl 40,- per gig, niet normaal.

En ze reageren niet op mijn mail.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 17:15
Op woensdag 12 september 2001 14:41 schreef [nielsonline] het volgende:
Ik zit bij WideXS, bevalt goed, lekker snel, etc.
Same here ;)

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tenminste 50 gigabyte dataverkeer nodig per maand.

Bij WideXS zou ik hiervoor in totaal Fl 1403,50 betalen
Bij NXS zou ik hiervoor in totaal Fl 375,- betalen
Bij Idomein zou ik hiervoor in totaal Fl 125,- betalen

Per maand bedoel ik.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 17:15
Op woensdag 12 september 2001 15:00 schreef thewilco het volgende:
Ik heb tenminste 50 gigabyte dataverkeer nodig per maand.

Bij WideXS zou ik hiervoor in totaal Fl 1403,50 betalen
Bij NXS zou ik hiervoor in totaal Fl 375,- betalen
Bij Idomein zou ik hiervoor in totaal Fl 125,- betalen

Per maand bedoel ik.
NXS lijkt me dan de beste keuze..

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Topicstarter
Motiveer dit aub, waarom is NXS bijvoorbeeld beter dan Idomein ? prijstechnisch is Idomein duidelijk beter.

2fast heeft inmiddels een prijs van Fl 399,- neergezet.
Deze zitten dus ook zeker in de race lijkt me.

Verwijderd

Neem dan 2fast..

Die zijn veel bekender en daarvan is het duidelijk dat ze veel know-how in huis hebben. Ga niet alleen op de prijs af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga niet alleen op prijs af, maar ook op een aantal andere zaken:

- Reactiesnelheid
- Netwerk
- Service
- Of men duidelijke antwoorden geeft of juist niet

Ik denk niet dat ik me moet laten leiden door zaken als bekendheid of niet, ik geef als voorbeeld Cistron ADSL :(
of Vuurwerk hosting :(

Verwijderd

Dat zit bij 2fast allemaal wel goed volgens mij.. vooral het netwerk.. voor zover ik weet nog nooit down geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie Niels, maar NXS gebruikt dus binnenkort hetzelfde netwerk. Mijn vraag zou dan zijn:

Waarom is 2fast beter dan NXS ?

• Bigs
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 15:16 schreef thewilco het volgende:
Ik denk niet dat ik me moet laten leiden door zaken als bekendheid of niet, ik geef als voorbeeld Cistron ADSL :(
of Vuurwerk hosting :(
Van 2Fast is ook bekend dat het een goed bedrijf is met en goed netwerk en snelle verbindingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze net alledrie een vraag gezonden over SLA en uptime garanties, ik vraag me af.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van zowel NXS als Idomein een SLA

- NXS, geen SLA en geen uptime garantie
- Idomein, SLA, 99,9% uptime garantie, elk uur down buiten die 99,9% per maand is 1 dag credit.

Verwijderd

Topicstarter
Van 2fast ook een mail

Quote mail

"Onze uptime-garanties : Wij garanderen een uptime van 99.8% op Co-located
services. Op dit moment is onze totale downtime geweest (vanaf januari
2001): 20 minuten gepland onderhoud (router-upgrades bij TrueServer) en
20-25 minuten ongepland bij benadering. "

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik hoor van een vriend dat voor de snelheid van je verbinding o.a. bandbreedte en peerings e.d. belangrijk zijn.. Hoe zit dat bij IDomein en NXS? Bandbreedte is niet hetzelfde als de maximale hoeveelheid dataverkeer per maand!

Ook zie ik bij NXS dat een 2U server 175 piek kost, een 4U kost alweer 225, hoe zit dat bij IDomein? Lees ik namelijk ook niets over..

Verwijderd

Ik zit bij 2fast,
ik heb geen ervaringen met andere colo bedrijven.
en als het zo door gaat zal ik die ook niet hebben.

houd dus in dat ik tevreden ben :-)

Verwijderd

Topicstarter
NXS goede prijs, vanaf 1 oktober op Trueserver netwerk.
Uplinks: Abovenet, Level3, Ebone en AMS-IX
Support: E-mail en telefoon

Idomein goede prijs, vanaf 1 november op Group 1 netwerk.
Uplinks: Cignal, UUnet, Carrier1, level3, Ebone, Band-X, AMS-IX en Linx
Support E-mail, Forum, Telefoon als optie (kost Fl 250,- per jaar extra voor alleen technisch support)

2Fast goede prijs, op het Trueserver netwerk
Uplinks: Abovenet, Ebone, Level3 en AMS-IX
Support E-mail, Telefoon
E-mail respons: eerder trager dan NXS en Idomein, nu snel
E-mail uitleg: helder en eerlijk, hoewel wat 'smaad' naar een andere partij op het moment.

Verwijderd

Topicstarter
TripleM ik zal een E-mail sturen voor je vraag 2 vs 4U

Ikzelf heb een 4U server, dus daarop zijn mijn vragen

Verwijderd

Topicstarter
2U = 175,- bij NXS inclusief 20 gig
2U = 125,- bij Idomein inclusief 50 gig

4U = 225,- bij NXS inclusief 20 gig
4U = 125,- bij Idomein inclusief 50 gig

• TripleM
Da's toch wel erg goedkoop.. Je vraagt je haast af hoe dat kan.. Telefonische support bijvoorbeeld wordt vaak als optie aangeboden, die boeit mij persoonlijk niet zo omdat er geen bedrijfskritische zooi op komt te staan..

Maar ik zou het bijvoorbeeld wel tof vinden om naast mijn webserver en FTP opslag eeen UT server te draaien.. Dan zijn zaken als de bandbreedte (Krijg je 64 kbit of minder, mag je pieken zoals bij bv. UUNet, enz.) en peerings belangrijk, omdat die van invloed zijn op de ping die mensen op je server gaan hebben.. Dat en je eigen hardware uiteraard..

Het maximale dataverkeer is ook wel belangrijk, maar de bandbreedte is ook belangrijk.. Als ik maar op 1 dag per maand iets op mijn server mag doen en ik heb 50 Gb dataverkeer dan is dat leuk om te weten, maar als ik een bandbreedte van 64 kbit heb dan wordt het lastig om aan die 50 Gb te komen.. Extreem voorbeeld misschien maar da's om het duidelijk te maken.. :)

Heb zelf ook interesse in co-location, daarom volg ik dit topic.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Van zowel het Trueserver als het Groupone netwerk (waar de colocatie providers zelf weer hosten) heb ik de snelheden van de verbindingen eerder gekregen.

Ik zal ze even noemen

Trueserver, vanaf oktober

Op dit moment bestaat het netwerk uit:
- 1000 Mbit AMS-IX
- 100 Mbit Level3
- 100 Mbit Above.Net

Verder ligt er 100 Mbit Telia en 100 Mbit GTS/Ebone, maar deze lijnen zijn
niet actief, omdat :
- Telia nog niet volledig operationeel is.
- GTS/Ebone last heeft van performance-problemen.

Group One, vanaf november

- 1000 mbit AMS-IX via NIKHEF
- 1000 mbit AMS-IX via GlobalSwitch
- 100 mbit naar LINX
- 100 mbit Cignal
- 100 mbit UUnet
- 100 mbit Carrier1
- 100 mbit Ebone
- 100 mbit Level3
- 100 mbit naar Band-X

Tussen diverse netwerkcentra ring van 100 mbit, upgradable naar 2.5 gigabit

• TripleM
Ja oke, dat zijn de uplinks, maar hoeveel bandbreedte mag jij tegelijkertijd gebruiken? Ofwel, als ik iets download van mijn ge-co-locate (stom woord :) ) server, wat voor snelheid haal ik dan? Is dat het maximale of krijg je maar een klein gedeelte van die bandbreedte (bv. 64 kbit = 8 kbyte/sec)?

Verwijderd

Topicstarter
Bij beide partijen wordt de server aangesloten met 100 mbit

Verwijderd

Maar TrueServer gebruikt geen Cisco hardware maar stabielere en betere junipers. Bij Idomein oftewel group one communications is het maar net zien of het netwerk goed word ja of nee. Dat ligt eraan of ze een goede beheerder daar hebben en het ligt er dik boven op of ze in de markt kunnen blijven bestaan.

Ik zou gewoon kijken waar je de best mogelijke verbinding hebt. Want ik zie nog geen idomein of group one zelf op de amsix zitten.

Verwijderd

- 1000 mbit AMS-IX via NIKHEF --> leuk
- 1000 mbit AMS-IX via GlobalSwitch --> leuk
- 100 mbit naar LINX --> Gehuurde 34 mb verbinding via cignal erg kut dus
- 100 mbit Cignal --> zwaar kut
- 100 mbit UUnet --> goed
- 100 mbit Carrier1 --> zwaar kut
- 100 mbit Ebone --> was goed begint kut te worden
- 100 mbit Level3 --> zeer goed
- 100 mbit naar Band-X --> Tja hier heb je geen fuck aan!

- 1000 Mbit AMS-IX --> leuk
- 100 Mbit Level3 --> Zeer goed
- 100 Mbit Above.Net --> Zeer goed
- Telia nog niet volledig operationeel is. --> Dunno ;)
- GTS/Ebone last heeft van performance-problemen --> Begint kut te worden.

Trek zelf je conclusies maar. Heel veel netwerk nerds kunnen met mijn conclusies het eens zijn.

En hoe meer uplinks hoe meer routeringsproblemen je kan hebben. En hoe meer onderhoud en technische problemen er kunnen onstaan door bijvoorbeeld een routering van een partij die verkeerd gaat waardoor heel de router op hol slaat.

Carrier1 heeft zo bij Cybercomm halve dagen downtijd veroorzaakt. Net zoals in het begin bij TrueServer dat Cignal erg slopend en kut was.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
NAP schopt kont >:)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

TheWilco ik snap trouwens niet waarom jij het nu ineens zo graag over IDomein hebt. Nah eigenlijk snap ik het wel. Daar ga ik maar eens praten met remon of jij zo je bedrijf mag promoten... Want dit is een misselijke streek vind je niet?

Ik zal de krant ook wel ff opbellen dat jij zulke smerige ongein uit zit te halen!

Vraag maar aan remon het nummer van Dennis. De dennis die graag flamed dan wil ik graag een gesprek met je aan over de streken die jij uithaald.

Goedkoop is zeker dus duurkoop en al helemaal zeker voor Idomein ... Hee de mazzel ik ben ff kotsen :r

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

50GB per maand? je bent het nogal van plan dan :-)
Mag ik ik vragen wat voor site?

(yeah I know. bit offtopic)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 18:16 schreef Creepy het volgende:
50GB per maand? je bent het nogal van plan dan :-)
Mag ik ik vragen wat voor site?

(yeah I know. bit offtopic)
Niks hij zit de boel te flessen hij is zelf eigenaar of medewerker van Idomein.

Is ook zijn eerste post. Hij vroeg bij iedere provider hier boven genoemd de portofolio op om zo hun klanten te kunnen benaderen.

Leuk zijn nog wat andere feiten zoals ip adressen die je kan zien in hotmail (zoek in header altijd naar X-oriblabla ip) Dat is de sender ip.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit originele reclame topic gaat nu dicht.

Thewilco: Jij hebt bij deze een officiele waarschuwing te pakken voor uitgebreid spammen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.