Itho Daalderop Base Cube - HT zone aansturing werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADS
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-07 23:05
Beste mede-tweakers, heb al vaker deelgenomen aan discussies over het Ito-daalderop systeem. Wij beschikken sinds 2017 over een Base cube icm een Cool cube en de aansturing hiervan vond plaats met de Spider thermostaten.

Ons huis is verdeeld in 2 zones:
1) een benedenverdieping met vloerverwarming (LT) en
2) 1e verdieping met (laag-temperatuur) radiatoren radiatoren in de slaapkamers en een vloerverwarming in de badkamer. Deze zone is de HT zone.

De aansturing van de benedenverdieping is altijd probleemloos verlopen. De 1e verdieping is altijd een ramp geweest, radiatoren worden nauwelijks warm en de vloerverwarming deed het vaak ook niet, ook al stelde we een hogere temperatuur in op de spider op 1e verdieping (vlammetje op de thermostaat ging wel aan, maar de CV deed niets). Heel irritant, maar omdat het de 1e verdieping was en we in principe niet de verwarming aan hebben in onze slaapkamers maakte het allemaal niet zo veel uit.

Nu is vorige week de Spider op 1e verdieping er mee opgehouden en heb ik besloten om over te gaan op Tado. De woonkamer aansturing gaat probleemloos met Opentherm communicatie. Voor de 1e verdieping heb ik een aan/uit signaal gebruikt door een thermostaat met draad te verbinden op de CV en een sensor op de 1e verdieping te installeren. Deze zijn met elkaar gekoppeld.

Echter, als ik warmte vraag op de 1e verdieping gebeurt er niets. Ik hoor de thermostaat een tik geven (en het signaal dus ontvangen), maar de CV reageert niet. Protocol voor de bedrade thermostaat staat op R01.

Ik heb al met Tado contact, maar dit gaat vrij langzaam en elke keer als ze iets wijzigen is het resultaat helaas 0.

Heeft iemand hier toevallig enig idee waar ik moet gaan zoeken???