Nieuwe router ipv Odido ZYXEL T-54

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-05 21:00
Sinds zo'n anderhalf jaar heb ik een woning met als provider T-mobile (nu ODIDO). De router die ik heb ontvangen van hun is een Zyxel T-54. Echter kon in geen smart wifi apparaten toevoegen. Om na online zoeken zag ik toen meerdere berichten berichten voorbijkomen dat dit een vaker voorkomend probleem is. Om die reden ben ik gebruik gaan maken van de ASUS RT-AC68U die ik daar nog had liggen. Deze is in de Zyxel router geplugd.

Alles werkt gewoon goed alleen merk ik wel echt een verschil in snelheid tussen de ASUS en Zyxel router. De Zyxel is een stuk sneller (189Mbps upload en download) en de Asus 51 Mbps upload en download. Sommige apparaten heb ik dus op de Zyxel vanwege de snelheid en de rest op de ASUS. Alleen heb ik soms problemen dat de apparaten elkaar niet zien. Zoals bij spotify of wanneer je video wil casten.

Het lieftste wil ik 1 goede router waar ik alles op aansluit. Kan dit of moet ik wel gebruik maken van de router van de provider?. En welke raden jullie mij dan aan of waar moet ik goed op letten? Het is een klein appartement waar ik altijd goed bereik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 23:04

SebasFM

BOFH

Hoe heb je jouw Asus router geconfigureerd? Als router of als Access Point? Als access point zou het een verlengstuk moeten zijn van je Zyxel router waardoor devices elkaar moeten kunnen zien. Je zou een app als Fing kunnen gebruiken en die met een van de WiFi netwerken kunnen verbinden en kijken wat je ziet.

[ Voor 35% gewijzigd door SebasFM op 13-09-2024 17:29 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18
Het klinkt als dat de Asus als router is gezet. Als je hem als Access Point zet zullen alle apparaten elkaar weer kunnen zien.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:16

nelizmastr

Goed wies kapot

De Asus heeft ook een oudere langzamere WiFi standaard dan de T54 en met de genoemde snelheden lijk je op 2.4GHz te verbinden, wat ook niet optimaal is.

Als je een eigen router wilt is dat geen probleem zolang je internet en/of TV hebt. Als je ook nog vaste telefonie afneemt dan gaat dat een stuk moeilijker, want daar zijn maar weinig succesverhalen over te vinden, de meesten gaan dan over op een VOIP oplossing van derden.

Hoewel dit een persoonlijke mening is, vind ik dat alles-in-een apparaten een compromis zijn, dus het scheiden van taken richting geschiktere losse apparatuur is beter. Laat een losse router het routeren doen, een losse switch je netwerk verdelen en losse AP’s op goede plekken de WiFi doen. Een enkel apparaat is zelden tot nooit voldoende voor goed dekking in een huis van <40j oud.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:45
Die T54 is een veel modernere en betere router dan die Asus.

Welke smart wifi apparaten kun je eigenlijk niet toevoegen, want dat klinkt vreemd en ligt eerder aan die apparaten dan aan die T54.

Persoonlijk zie ik het nut niet van eigen routers in, want de providers leveren tegenwoordig prima routers.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja die Zyxell is een beetje vreemde die Odido levert, bij iemand had een nieuwe iPad continu last van disconnects super irritant. Gelukkig had hij nog een Fritzbox liggen en was het opgelost. Heb zelf ook Odido Glasvezel, maar ook met een Fritzbox aangesloten op de Ont van Odido. Zou persoonlijk niet de Ont vervangen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1