Hi all ! Ik ben benieuwd welke keuzes jullie zouden maken bij het upgraden van het onderstaande systeem. Eigenlijk wilde ik aan het eind van het jaar een upgrade doen van het hele systeem maar ik heb toevallig 1k aan cadeaubonnen gekregen nu dus dan wil ik vast de eerste stap maken voor die performance gains en de pc klaarmaken voor de 5080/5090.Ik merk dat de 9900k wel wat struggles heeft in bepaalde games en ik vermoed dat een cpu upgrade mij het meest zou helpen. De 7800x3d ligt dan voor de hand omdat ik toch wel het maximale uit het gamen wil halen. Later in het jaar komt hopelijk ook de 5090 uit en dan wil ik de GPU upgraden naar een 5090 of 5080. Dat budget hoeven we niet mee te nemen in deze upgrade. Wat ik zelf niet weet is in hoeverre de ram en SSD bijvoorbeeld meewegen in gaming performance.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game voornamelijk. Microsoft flight sim (en ook de nieuwe 2024), civ, pubg, call of duty en eigenlijk alle AAA games. Ondertussen YT/twitch aan en redelijk wat andere programma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De upgrade is ongeveer 1k (cadeaubon gekregen), maar er is wel wat wiggle room als ik zelf nog wat extra geld in moet leggen. +-20%
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie de huidige PC onder. Ligt er een beetje aan wat ik het beste kan upgraden maar in principe hoeft niks weg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat een nieuwe CPU de beste gains geeft. Een groot aantal IO opties zou ook wel nice zijn voor de randapparatuur. Wellicht een nieuwe case zonder window want de reflectie irriteer af en toe..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus is altijd wel bevallen maar ik heb geen problemen gehad met andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe lager qua geluidsniveau hoe beter, maar het liefst geen liquid cooling.
Ga je overklokken?
Ik wil wel het e.e.a. proberen als dat een big increase in performance is!
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd welke keuzes jullie maken. Zelf dacht ik aan een 7800x3d en een moederbord (X670?), en wellicht nieuwe ram maar daar zijn de keuzes een beetje overweldigend. Daarnaast moet ik misschien nog wel wat geld inleggen voor betere RAM.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game voornamelijk. Microsoft flight sim (en ook de nieuwe 2024), civ, pubg, call of duty en eigenlijk alle AAA games. Ondertussen YT/twitch aan en redelijk wat andere programma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De upgrade is ongeveer 1k (cadeaubon gekregen), maar er is wel wat wiggle room als ik zelf nog wat extra geld in moet leggen. +-20%
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie de huidige PC onder. Ligt er een beetje aan wat ik het beste kan upgraden maar in principe hoeft niks weg.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik vermoed dat een nieuwe CPU de beste gains geeft. Een groot aantal IO opties zou ook wel nice zijn voor de randapparatuur. Wellicht een nieuwe case zonder window want de reflectie irriteer af en toe..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus is altijd wel bevallen maar ik heb geen problemen gehad met andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe lager qua geluidsniveau hoe beter, maar het liefst geen liquid cooling.
Ga je overklokken?
Ik wil wel het e.e.a. proberen als dat een big increase in performance is!
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd welke keuzes jullie maken. Zelf dacht ik aan een 7800x3d en een moederbord (X670?), en wellicht nieuwe ram maar daar zijn de keuzes een beetje overweldigend. Daarnaast moet ik misschien nog wel wat geld inleggen voor betere RAM.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i9-9900K Boxed | € 570,08 | € 570,08 |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix Z390-E Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Asus TUF Gaming GeForce RTX 3090 OC | € 1.599,- | € 1.599,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify S2 White - TG | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | Dell UltraSharp U2518D Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | LG UltraGear OLED 27GR95QE-B Zwart | € 619,- | € 619,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 158,46 | € 158,46 |
1 | Ventilators | Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm | € 15,29 | € 15,29 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 | € 40,85 | € 40,85 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Intel 660p 2TB | € 298,87 | € 298,87 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.301,55 |