Minimale LAN snelheid filter introduceren bij Routers/Modems

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
1. Welk probleem ervaar je?
Ik kan heel moeilijk routers/modems vinden die 10Gbps aan de LAN kant ondersteunen.
categorie: Modems en routers

Ik kan natuurlijk sorteren op minimaal 2+ SFP+ poorten, of minimaal 2+ 10GbE RJ-45 aansluitingen

2. Waarom is dat een probleem?
Het probleem is dat ik misschien prima hardware weg filter, en bij het filteren op SFP+ of 10GbE RJ-45 poorten het niet mogelijk is om een selectie/onderscheid te maken tussen WAN en LAN.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Nu elke keer bij een zoektocht nu ik binnenkort XGS-PON thuis krijg.

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Er is een slider op dit moment "WAN Snelheid" waarbij ik de slider zo kan manipuleren dat ik alleen routers/modens zie die een WAN snelheid _vanaf_ 10Gbps hebben.
Ik zou ook een LAN (snelste enkele poort) snelheid slider willen zodat ik zowel WAN als LAN vanaf 10Gbps filter. Het maakt mij niet uit of het SFP+ of RJ45 aansluitingen zijn (precies zoals de huidige WAN slider werkt), ik wil gewoon de goedkoopste 10Gbps router die 10Gbps kan routen. Liefst gewoon eentje met een enkele WAN aansluiting en een enkele LAN aansluiting, beide 10Gbps, geen Wi-Fi, usb of ander onnodig kost-opdrijvende feature. WAN/LAN SFP+ of RJ-45 is niet belangrijk want ik kan beide werkend krijgen (i.e. ONT laten zitten of ertussenuit halen, en mijn switch heeft zowel SFP+ als 10GbE RJ-45).

Met WAN vanaf 10Gbps krijg ik nog steeds veel routers die aan de LAN kant alleen 2.5Gbps of 1Gbps per poort kunnen doen. Dit is in mijn situatie onwenselijk want mijn server en PC's thuis zitten al met 10Gbps aan elkaar verbonden.

[ Voor 20% gewijzigd door grasmanek94 op 13-09-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@grasmanek94 Ik denk dat je vrij ver komt in combinatie met het "Aantal 10Gbps (RJ45)" filter? Als je deze op 2 of meer zet, krijg je naast de 10Gb WAN poort, ook (minimaal) 1 10Gb LAN poort terug. Even de routers met 2 vaste 10Gb TJ45 WAN poorten daargelaten uiteraard. Maar volgens mij kan je zo een aardige selectie maken met wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 00:11
Glaanie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:57:
@grasmanek94 Ik denk dat je vrij ver komt in combinatie met het "Aantal 10Gbps (RJ45)" filter? Als je deze op 2 of meer zet, krijg je naast de 10Gb WAN poort, ook (minimaal) 1 10Gb LAN poort terug. Even de routers met 2 vaste 10Gb TJ45 WAN poorten daargelaten uiteraard. Maar volgens mij kan je zo een aardige selectie maken met wat je zoekt.
Klopt helemaal dat ik daar een eind mee kom, maar dan mis ik wel de routers die bijvoorbeeld SFP+ WAN en dan SFP+ LAN hebben (zou zelfs gewenst zijn eigenlijk, ivm stroom verbruik, maar geen dealbreker).

NogEenEdit: En ik heb natuurlijk een aantal prachtige routers kunnen vinden waarvan ik denk dat ze voldoen aan mijn wensen (zal de toekomst uitwijzen), dus het is niet zo dat ik mijn weg niet kan vinden. Ik wil met dit topic alleen erop wijzen dat het gewoon handig/fijn zou zijn als er ook een 10Gbps snelheid LAN filter zou zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door grasmanek94 op 24-09-2024 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@grasmanek94 Er is nu geen mogelijkheid om puur de LAN poorten te filteren. In het formulier beginnen we met een totaal aantal Ethernet-poorten en verderop zeggen we hoeveel daarvan er WAN of WAN/LAN zijn. Misschien dat we deze aantallen van elkaar kunnen aftrekken, dus het totaal aantal, min wan is zoveel lan. Maar dat maakt het filteren misschien ook weer onlogisch. Ik kan voor nu helaas niks beters verzinnen.

Dit topic is gesloten.