Bureaublad werkt maar voor de helft

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprangcity
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-04 14:13
Goedemiddag,

Ik heb een pc met 2 beeldschermen waarvan steeds bij 1 beeldscherm de helft van het bureaublad maar werkt.
Ik zie alle snelkoppelingen staan, alleen de snelkoppelingen die aan de linkerkant van het scherm staan kan ik niet aanklikken of verslepen, en die aan de rechterkant staan die zijn wel bereikbaar.
Als ik een snelkoppeling die rechts staat naar links wil slepen, en ik ben over de helft van het beeldscherm heen dan komt er ook te staan "kopiëren" bij de snelkoppeling.
De taakbalk werkt wel over het gehele beeldscherm.
Als ik softwarematig de beeldschermen omruil dus van beeldscherm 1 maak ik dan 2, dan heeft het andere beeldscherm dit probleem.
Zodoende lijkt het wel een software probleem te zijn.

Als ik de pc opnieuw opstart is het probleem voor enkele uren verdwenen.

Windows geeft aan dat er geen nieuwere drivers zijn voor mijn beeldschermen.
Ilyama PLE2482H
Adapter Intel UHD Graphics 630

HP ProDesk 400 G7 small pc, met onderstaande specificaties:

Processor Intel(R) Core(TM) i3-10100 CPU @ 3.60GHz 3.60 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 8,00 GB (7,78 GB beschikbaar)
Editie Windows 11 Pro
Versie 23H2
Installatiedatum ‎11-‎11-‎2023
Build van besturingssysteem 22631.4169

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@sprangcity Ik zou je serienummer even weghalen, dat gaat niemand wat aan en is ook niet relevant.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 13-09-2024 14:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 21:30

D4NG3R

kiwi

:)

Zoek op het moment dat het mis gaat in taakbeheer eens naar "Windows Widgets" en "WidgetService.exe" en beëindig deze beide. Werkt het dan wel weer?

Zo ja loop je tegen het zelfde probleem aan als dat een collega van mij tegenaan liep, hij is uiteindelijk over gegaan op het herinstalleren van z'n laptop - al zal er vast wel een minder hardhandige oplossing zijn.

Bij brakke windows componenten wil sfc /scannow in een commandprompt met adminrechten (in het startmenu zoeken naar cmd, rechtermuisknop > uitvoeren als administrator) nogal eens helpen. Dus dat is sowieso aan te raden. :)

[ Voor 79% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2024 14:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:58

Blokker_1999

Full steam ahead

Edge kan soms ook wel eens de oorzaak zijn. Lijkt inderdaad een app te zijn die onzichtbaar over je bureaublad staat.

No keyboard detected. Press F1 to continue.