Voltallig personeel van game-uitgever Annapurna dient ontsla

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
nieuws: Voltallig personeel van game-uitgever Annapurna dient ontslag in

@TijsZonderH

Dit deel:
Het is nog niet helemaal duidelijk wat het massaontslag betekent voor de toekomst van de uitgever en de studio's waarmee hij samenwerkt. Volgens Bloomberg weten ook veel studio's dat zelf niet en kunnen ze soms geen contact krijgen met het bedrijf. Een woordvoerder van het moederbedrijf zegt dat alle bestaande games en projecten onder Annapurna blijven vallen.
Vind ik moeilijk te volgen.

van de uitgever en de studio's
--> wat zijn studio's? dit is de eerste keer dat dit genoemd wordt

weten ook veel studio's dat zelf
--> ze weten niet wat het massaontslag betekent
en kunnen ze soms geen contact krijgen met het bedrijf
--> dit verwijst naar het bedrijf de game-uitgever Annapurna Interactive?

Ook deze:
Alle werknemers van game-uitgever Annapurna Interactive hebben ontslag genomen. Dat gebeurde nadat de uitgever onderhandelde over een onafhankelijke positie van het moederbedrijf. Die onderhandelingen mislukten.
Als ik Bloomberg lees: https://www.bloomberg.com...jnVUJQg6SM_vsIzWUEM6v85xE

"Annapurna Interactive President Nathan Gary and his team had been negotiating with Ellison, the daughter of billionaire Larry Ellison, to spin off the video-game division as an independent entity"

Dus de president (baas genoemd in het Tweakers artikel) én zijn team hebben onderhandeld voor een onafhankelijke positie binnen of onder ze hebben niet onderhandeld over een onafhankelijke positie van het moederbedrijf.

Hele cruciale informatie die in Bloomberg staat die dat artikel leesbaar maakt ontbreekt in het Tweakers artikel. Dat het moederbedrijf: 'Annapurna' heet (wat direct ook die link naar studio's duidelijker maakt) mist.

Als ik het naast het artikel van Bloomberg leg is dit een Nederlandse vertaling die verkort is waardoor er informatie mist en zaken onduidelijk zijn. Ik heb het gevoel dat dit artikel een beetje liefde kan gebruiken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:07

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat het moederbedrijf: 'Annapurna' heet (wat direct ook die link naar studio's duidelijker maakt) mist.
Dat staat hier toch gewoon?
Het ontslag volgt na onderhandelingen die Annapurna Interactive voerde met het hoofdbedrijf Annapurna.
En als ze zeggen 'to spin off the video-game division as an independent entity"' dan betekent dat dat het onafhankelijk wil worden van het moederbedrijf. Ik weet niet waar jij dat 'binnen of onder' precies vandaan haalt.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
TijsZonderH schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:47:
[...]

Dat staat hier toch gewoon?

[...]

En als ze zeggen 'to spin off the video-game division as an independent entity"' dan betekent dat dat het onafhankelijk wil worden van het moederbedrijf. Ik weet niet waar jij dat 'binnen of onder' precies vandaan haalt.
Onafhankelijk worden van het moederbedrijf is wat anders dan onderhandelen over een onafhankelijke positie van het moederbedrijf. Dat kan meerdere betekenissen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat is dan denk ik vooral een semantische discussie tbh, ik lees dat zeker in combinatie met de term spin off gewoon als onafhankelijk worden van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
TijsZonderH schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:54:
Dat is dan denk ik vooral een semantische discussie tbh, ik lees dat zeker in combinatie met de term spin off gewoon als onafhankelijk worden van het bedrijf.
Ja tuurlijk is het een semantische discussie, ik stel dat het een slecht leesbaar artikel is door de vertaling van de bron naar het Nederlands én het inkorten de inhoud niet meer overkomt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik ben het niet met je eens want er staat letterlijk in het artikel dat Annapurna Interactive onderdeel is van hoofdbedrijf Annapurna. Slecht leesbaar =/= leest slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
TijsZonderH schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:02:
Ik ben het niet met je eens want er staat letterlijk in het artikel dat Annapurna Interactive onderdeel is van hoofdbedrijf Annapurna. Slecht leesbaar =/= leest slecht.
Het begint al bij de titel:
Voltallig personeel van game-uitgever Annapurna dient ontslag in
-->
Voltallig personeel van game-uitgever Annapurna Interactive dient ontslag in

Dan wordt je al lezer al op het verkeerde been gezet.

Maar dit deel ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reEvP8YBz5LnhSyyi14IQcASMZw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bFVVNJxHsz13ZYm39dTPdCAV.png?f=user_large
Er wordt twee keer 'het bedrijf' genoemd maar de ene verwijst naar Annapurna Interactive en de andere naar Annapurna.

edit: nee incorrect, beide keren verwijst 'het bedrijf' naar Annapurna.

Volgens Bloomberg:
"Over the past few days, game makers working with Annapurna have scrambled to find new points of contact and figure out whether the company will continue to honor its agreements."
Dat verwijst naar Annapurna het moederbedrijf.
Want in het Tweakers artikel wordt dat onderscheid dan weer niet gemaakt.

Het gaat namelijk eerst over het massaontslag (wat overigens in het Nederlands niet hetzelfde is als meerdere werknemers die massaal ontslag nemen wat hier gebeurd) dan de verwijzing van ander studio's m.b.t. de uitgever maar bij uitgever is het niet duidelijk of dit nu de game-uitgever Annapurna Interactive is of het moeder bedrijf. Dan over de woordvoerder van het moederbedrijf en dan 'het bedrijf' waar de verwijzing naar Annapurna moet zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door True op 13-09-2024 14:25 ]

Pagina: 1