Goedendag,
Een aantal weken geleden is een micro sd kaartje defect geraakt (aangeschaft in oktober 2023, dit betreft een "Samsung 256GB Micro SD Evo Plus UHS-I U3 V30 A2 130MB/s". Deze aangemeld bij de webwinkel en ingeleverd bij een fysieke locatie.
Nu is er tot de conclusie gekomen dat deze niet gerepareerd kan worden en kreeg ik het volgende bericht:
Vervolgens krijg ik een betaalverzoek toegestuurd om het prijsverschil (24 euro ivm hogere sd kaart prijzen tov een jaar geleden) te betalen.
Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord, ik wil gewoon een werkend sd kaartje en dit heb ik hun kenbaar gemaakt. Ook nog aangegeven dat hetzelfde sd-kaartje wel gewoon leverbaar is, alleen is dit een 2024 versie van het kaartje, welke 160mb/s ipv 130mb/s.
Hierop kwam de volgende reactie:
Volgens de achmea rechtsbijstand site heb ik recht op een vervangend product en hoef ik niet akkoord te gaan met geld retour.
https://www.achmearechtsb...%20gelijkwaardig%20model.
Ik heb gezocht, maar ik heb niet een dergelijke wettekst kunnen vinden om op te sturen naar de winkel.
Of heeft iemand een voorbeeldbrief voor deze situatie?
Een aantal weken geleden is een micro sd kaartje defect geraakt (aangeschaft in oktober 2023, dit betreft een "Samsung 256GB Micro SD Evo Plus UHS-I U3 V30 A2 130MB/s". Deze aangemeld bij de webwinkel en ingeleverd bij een fysieke locatie.
Nu is er tot de conclusie gekomen dat deze niet gerepareerd kan worden en kreeg ik het volgende bericht:
Hierop heb ik geantwoord dat dat prima is en een soortgelijk formaat sd kaart uitgezocht in de webshop en de service een link gestuurd van een vervangend product.We hebben vernomen dat uw artikel niet kan worden gerepareerd. Normaal gesproken sturen we je een nieuw artikel toe, maar dit artikel is niet meer leverbaar. Kunnen we samen met u kijken naar een alternatief?
Vervolgens krijg ik een betaalverzoek toegestuurd om het prijsverschil (24 euro ivm hogere sd kaart prijzen tov een jaar geleden) te betalen.
Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord, ik wil gewoon een werkend sd kaartje en dit heb ik hun kenbaar gemaakt. Ook nog aangegeven dat hetzelfde sd-kaartje wel gewoon leverbaar is, alleen is dit een 2024 versie van het kaartje, welke 160mb/s ipv 130mb/s.
Hierop kwam de volgende reactie:
Ik wil namelijk geen geld retour hebben, maar een werkend kaartje.Wij hebben je bericht goed ontvangen. De kaart die jij destijds hebt aangeschaft is helaas niet meer leverbaar. In een dergelijk geval crediteren wij je product in plaats van deze te vervangen. Je kunt ook je aankoopbedrag retour ontvangen als je wilt. De <link-naar-kaart> is een andere, snellere kaart. Als je een andere kaart wilt kunnen wij deze tegen bijbetaling indien duurder dan destijds aangeschaft leveren.
Volgens de achmea rechtsbijstand site heb ik recht op een vervangend product en hoef ik niet akkoord te gaan met geld retour.
https://www.achmearechtsb...%20gelijkwaardig%20model.
Ik heb gezocht, maar ik heb niet een dergelijke wettekst kunnen vinden om op te sturen naar de winkel.
Of heeft iemand een voorbeeldbrief voor deze situatie?