Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en dan vooral de in november verwachte Microsoft Flight Simulator 2024. Ik snap dat de systeemeisen nog onbekend zijn en er geen real-life ervaringen mee zijn, maar misschien valt er toch al wel wat nuttigs over te zeggen. Andere games die ik graag speel zijn Hell Let Loose en Civilization.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen keiharde grens maar graag maximaal €2500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor Flight Simulator schijnt de X3D chip het beste te zijn en ik wil graag op 1440p gamen. Is de RTX 4070Ti Super dan voldoende? Omdat ik niet uitsluit ooit de CPU/GPU te updaten gekozen voor een X670 bord en 850 watt PSU. Is dat onzin of verstandig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar lees hier en daar dat voor MSFS de combi natie van een AMD CPU met Nvidia GPU het beste werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kan zo gauw niets bedenken.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Met name advies over de GPU. Ik denk namelijk dat de CPU een no-brainer is. Is het geheugen compatibel? Is deze monitor wat?
Voornamelijk gamen en dan vooral de in november verwachte Microsoft Flight Simulator 2024. Ik snap dat de systeemeisen nog onbekend zijn en er geen real-life ervaringen mee zijn, maar misschien valt er toch al wel wat nuttigs over te zeggen. Andere games die ik graag speel zijn Hell Let Loose en Civilization.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen keiharde grens maar graag maximaal €2500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor Flight Simulator schijnt de X3D chip het beste te zijn en ik wil graag op 1440p gamen. Is de RTX 4070Ti Super dan voldoende? Omdat ik niet uitsluit ooit de CPU/GPU te updaten gekozen voor een X670 bord en 850 watt PSU. Is dat onzin of verstandig?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar lees hier en daar dat voor MSFS de combi natie van een AMD CPU met Nvidia GPU het beste werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kan zo gauw niets bedenken.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Met name advies over de GPU. Ik denk namelijk dat de CPU een no-brainer is. Is het geheugen compatibel? Is deze monitor wat?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI | € 255,09 | € 255,09 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti SUPER WINDFORCE OC 16G | € 869,- | € 869,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air Black Solid | € 82,35 | € 82,35 |
1 | Monitors | Dell G2724D Zwart | € 255,- | € 255,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 108,98 | € 108,98 |
1 | Voedingen | MSI MPG A850G PCIE5 | € 140,19 | € 140,19 |
1 | SSD's | Kingston KC3000 4TB | € 279,- | € 279,- |
Totaal | € 2.448,51 |