Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08 21:15
hallo,
ik zat net op een website die ik achteraf niet betrouwbaar vond, daarom wil ik mijn laptop opschonen, kan ik deze items veilig deleten? vorige keer dat ik revo gebruikte deed mijn mobiele hotspot het niet meer:

helaas kan ik de zoekresultaten van revo hier niet als log plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l05vx-Rf4m-ESruWkeLHzQ33Ao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XWJsu1JSTEaLsh4j0AQVLnCg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYyeYPPfbaVlS69PwREcbESoKyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lxHqdGWd7JClsB6w69uS3Yyg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTR_ZGCPw96PE2oVCG5Ao-8l9X0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HVJoVLBeJO9l7TVkYEubtoTZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpD1QUkVtjd0o7NnY2zrXPfjD04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jaLuDdwFA143cZl5Biz28DsU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
hoop dat jullie even willen kijken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gebruik dat soort tools niet als je niet weet wat je doet. Je gaat er sowieso niks mee winnen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Tools die je PC 'opschonen' zijn zelf vele malen schadelijker dan het een keertje bezoeken van een onbetrouwbare website. Zolang je geen bestanden hebt gedownload of uitgevoerd is de kans klein.
Heb je Windows Defender gewoon aan staan? Dat is het enige dat je nodig hebt op Windows, andere dingen zitten Windows alleen maar in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
ok bedankt, ik heb niks gedownload of uitgevoerd, heb defender aanstaan, en doe nu een scan

[ Voor 30% gewijzigd door l.vaneijck op 13-09-2024 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Oon schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:39:
Dat is het enige dat je nodig hebt op Windows, andere dingen zitten Windows alleen maar in de weg.
Doel je dan op opschoontools of andere anti malware producten? In dat laatste geval is dit niet waar natuurlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bor schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:30:
[...]

Doel je dan op opschoontools of andere anti malware producten? In dat laatste geval is dit niet waar natuurlijk.
Geldt voor beiden, als je gewoon Windows Defender hebt draaien voegt een andere AV die constant actief is niks toe, er zijn er weinig die beter uit tests komen dan Defender en ze hebben allemaal een hogere performance impact.
Zo nu en dan een keertje scannen met Malwarebytes als extra spotcheck is natuurlijk prima, maar Windows heeft met Defender gewoon een volwaardig AV-pakket ingebakken zitten. Dan moet je al specifieke features van een ander pakket heel hard nodig hebben om te verantwoorden dat je daarvoor Defender gaat uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Oon schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 13:08:
[...]

Geldt voor beiden, als je gewoon Windows Defender hebt draaien voegt een andere AV die constant actief is niks toe, er zijn er weinig die beter uit tests komen dan Defender en ze hebben allemaal een hogere performance impact.
Als ik afga op diverse AV testen blijkt dit niet geheel te kloppen. Andere producten hebben wel degelijk een hogere detectiegraad (zeker wanneer je bv om privacy redenen Defender zonder cloud gebaseerd scannen gebruikt). Bovendien leveren ze veelal meer features, aanvullende beschermingen, bredere mogelijkheden om zaken in te stellen etc. Als Defender de beste optie zou zijn zou de markt voor 3rd party producten opdrogen. Die kosten immers extra moeite en brengen veelal kosten met zich mee.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1