Het waar hosten mede-Tweakers hun domein en infra-topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hallo iedereen!

Ik ben ontzettend benieuwd waar jullie medeTweakers je domeinnamen en hosting onderbrengen. Het zou niet netjes zijn om als eerste te beginnen, dus bij deze!

Domeinnamen:
Mijn domeinnamen breng ik onder bij Namecheap. Dit is een Amerikaanse partij, waar ik persoonlijk geen fan van ben, maar de prijzen zijn interessant en het controlepaneel is prima te beheren. De nameservers draaien bij/onder een Cloudflare Free plan.

Hosting:
Al mijn VM's en dedicated servers draaien bij Hetzner. De prijs/kwaliteit verhouding is in mijn ogen erg goed en de datacenters zijn goed bereikbaar met goede latency. Voordeel is dat het een Duits bedrijf is en dus ook onder de Europese regelgeving valt.

Mail:
I.v.m. privacy host ik mijn mail bij Proton. Hier neem ik het Duo pakket af voor Mail, VPN, Passwordmanager, Mailgenerator en filehosting (1TB), dit kost ongever €6,- per persoon per maand (dus €12 totaal voor beide).

[ Voor 13% gewijzigd door Byte op 13-09-2024 11:47 . Reden: Verduidelijkt dat het om medeTweakers gaat, niet Tweakers zelf. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:36
Staat op de voorpagina, toch? "hosted by True"

Edit: wellicht vind je dit ook een leuk artikel:
review: Tweakers 21 jaar: De servers achter Tweakers

[ Voor 68% gewijzigd door GarBaGe op 13-09-2024 11:42 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
GarBaGe schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:42:
Staat op de voorpagina, toch? "hosted by True"
Met Tweakers bedoel ik niet de website, maar medeTweakers. Ik zal het aanpassen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb mijn domeinen bij Vimexx draaien. Die hosten ook de DNS voor mij.
Verder had ik mijn mail draaien op een VPS bij Contabo. Relatief goedkoop en een top service. Uiteindelijk toch besloten om mijn mail te verplaatsen naar Soverin en heb daarop alle VPS-en opgezegd.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:36
Ah, Oke.
Ik host alleen een domeinnaam bij TransIP.
Dit domeinnaam gebruik ik voor mijn interne netwerk, zodat ik certificaten en TLS/HTTPS kan gebruiken.
Waarom TransIP?
Omdat Let's Encrypt script: https://github.com/acmesh-official/acme.sh
slechts voor een beperkt aantal providers een DNS API heeft.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik zit zelf bij hetzner, maar ja wat kan ik er over zeggen. het werkt.... geen problemen.Ben dan ook geen poweruser. beetje bestanden hosten, meer ook niet.

heb geen idee waar ik mn dns eigenlijk heb.

Dus ja ik weer niet niet zeer wat je met dit topic wil bereiken. ben bang dat het al snel in een lijstjes topic gaat eindigen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
mrc4nl schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:01:
Ik zit zelf bij hetzner, maar ja wat kan ik er over zeggen. het werkt.... geen problemen.Ben dan ook geen poweruser. beetje bestanden hosten, meer ook niet.

heb geen idee waar ik mn dns eigenlijk heb.

Dus ja ik weer niet niet zeer wat je met dit topic wil bereiken. ben bang dat het al snel in een lijstjes topic gaat eindigen.
Dingen hoeven niet altijd een doel te hebben hé ;)
Ik ben benieuwd wat voor hosting partijen mensen gebruiken. Soms is het interessant om te zien wat men gebruikt. Voor anderen die daadwerkelijk willen hoppen hebben nu de mogelijkheid om te zien waar andere Tweakers hun zaken hosten.

Voor mij is het dus puur uit interesse (en voor de leuk) maar voor anderen kan het zijn dat ze eens willen kijken waar het gras groener is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik zit voor domeinen, hosting+mail bij mijn.host. In het verleden bij veel andere providers gezeten, maar de meeste zijn te duur geworden. Voor mij is een 100% score op internet.nl belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Mijn domein wordt gehost bij Whois en Strato. Hoofdzakelijk vanwege de unieke email-adressen. De rest doe ik niet zoveel mee. Bevalt prima en de prijs per jaar is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:45
Hier een VPS mailcow mailserver bij Hetzner en mijn domeinen staan bij transip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:56
Domeinen en VPS bij Transip. Erg tevreden vanwege de betrouwbaarheid. Niet de goedkoopste maar in de afgelopen 8 jaar geen significante problemen ervaren wat mij ook wat waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:32

WeirdEye

Eindbaas

Heb een resellerpakket bij Vimexx. Domeinen vrijwel allemaal bij OpenProvider.
Daar heb ik een korting via pakket.

Nameservers heb ik bij Vimexx zelf of bij cloudflare (Gratis variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:35
- Domeinen host ik bij Vimexx (6 stuks)
- Mijn website /blog host ik momenteel nog bij wordpress

De DNS van de domeinen zijn gekoppeld met Azure DNS

Binnen Azure nog wat speeltuin VM’s

Mail host ik bij Microsoft 365

Jaarlijks kost mij dit rond de 700 euro maar dat komt vooral door Azure 🙈

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:30

Zorian

What the fox?

Ik heb mijn domeinen bij BlazingFast en CloudFlare (afhankelijk van de extensie).
VPS heb ik bij BlazingFast.
DNS heb ik in eigen beheer en/of bij CloudFlare.
Mail beheer ik zelf via een docker container op 1 van de VPS'jes.
Tevens een baremetal server bij BlazingFast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:50
Zit zelf ook bij Hetzner voor het hosten van onze websites. CCX13 server, voldoet prima en kost relatief weinig. Domeinen bij Vimexx en DNS ook bij Hetzner trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik heb nu alles bij Strato: https://www.strato.nl/hosting/hosting-mini/

Die gebruik ik nu voor de mail, gaat prima. En misschien komt er nog een website ooit op, geen idee.

Voorheen draaide ik het ook allemaal bij Transip maar zoveel deed ik er uiteindelijk ook niet meer mee. En op den duur vond ik het qua maandelijkse kosten ook wat te gortig worden, dus heb alles maar verplaatst naar Strato. Draait overigens allemaal prima.

Ook een hele tijd stack gebruikt maar na die RAID verstoring met verlies van data tot gevolg en “we gaan nu toch geld vragen” heb ik alles maar weer gedownload en op een externe HDD gezet. TransIP was dus exit bij mij, ook vanwege de kosten en achteraf er maar weinig van gebruik te hebben gemaakt

Dit topic is wel een goede reminder voor mij om alles weer eens goed door te nemen e.e.a weer op te schonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Kom zelf van Antagonist af (werden veel te duur voor de hobby).

Eerst gezocht waaraan het mij diende te voldoen (oa. 100% internet.nl score).

Als eerste voor mijn.host gegaan (op een of andere manier werkte het allemaal niet lekker met mijn worpdress site, had al minimale plugins, zelfs kale wordpress had rare nukken). Kan moment opname zijn geweest, maar na 2 weken was ik er wel klaar mee. Aangezien de hosting daar nog liep, recent nog getest. Reageert/werkt nu wel vlot. Support mijn.host is vlot en met .nl zijn ze lekker goedkoop.

Aangezien ik er klaar mee was. Toen naar Intention.nl gegaan (onder aan de streep buiten de kortingen om in mijn geval net iets goedkoper dan mijn.host). Enige waar ik op mijn eisenlijst inleverde is dat ze geen directadmin hadden maar eigen beheerpaneel.

Hier een uitgebreid onderzoekje van mij (let op de prijzen van domeinen zijn bij Antagonist alweer gestegen, en ze waren al niet de goedkoopste).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:26

Pazo

Mroaw?

Ik sinds zit 2005 (!) bij PCExtreme, wat onlangs is overgegaan in Versio.
Destijds aangemaakt voor 1 domeinnaam, toen erg goedkoop, en een paar jaartjes een website gehad. Website is later weer opgeheven en in de loop van de jaren nog wat domeinnamen geregistreerd. Momenteel een 7-tal domeinnamen daar geregistreerd, waarbij 1 gekoppeld zit aan mijn Nextcloud omgeving dat ik thuis op mijn eigen server run.
Verder doe ik er eigenlijk niets mee, dan enkel ieder jaar de factuur betalen. Kosten vallen mee voor enkel een paar domeinnaam (volgens mij iets van €12,- per stuk). Kan het goedkoper? Wellicht, maar het werkt en heb geen zin om het voor een paar euro korting te gaan verhuizen.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
krakendmodem schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:30:
Ik heb nu alles bij Strato: https://www.strato.nl/hosting/hosting-mini/

Die gebruik ik nu voor de mail, gaat prima. En misschien komt er nog een website ooit op, geen idee.

Voorheen draaide ik het ook allemaal bij Transip maar zoveel deed ik er uiteindelijk ook niet meer mee. En op den duur vond ik het qua maandelijkse kosten ook wat te gortig worden, dus heb alles maar verplaatst naar Strato. Draait overigens allemaal prima.

Ook een hele tijd stack gebruikt maar na die RAID verstoring met verlies van data tot gevolg en “we gaan nu toch geld vragen” heb ik alles maar weer gedownload en op een externe HDD gezet. TransIP was dus exit bij mij, ook vanwege de kosten en achteraf er maar weinig van gebruik te hebben gemaakt

Dit topic is wel een goede reminder voor mij om alles weer eens goed door te nemen e.e.a weer op te schonen
Hier sluit ik mij bij aan! Voorheen draaide ik al mijn servers bij TransIP samen met de domeinnamen. Maar sinds de overname en het aansluiten bij Team Blue zijn de prijzen dusdanig gestegen dat ik ervoor heb gekozen verder te zoeken. Voorheen ook wat problemen gehad bij Strato waarbij de support ook raar reageerde, hierdoor toen toch gekozen om in het buitenland te gaan hosten. Vooralsnog ben ik erg positief over Hetzner/Namecheap/Cloudflare.

Zakelijk heb ik Stack vervangen door Sharepoint/OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:27
Domeinnamen:
De meeste bij Mijndomein. Een enkele exoot bij Namecheap.
DNS zit bij Cloudflare.

Hosting:
Staat hier in de schuur :+
Ik werk alleen aan proof of concepts en prototypes, vaak met exotische hardware die je niet even een rekencentrum binnen sleept of remote aan een VPS kan koppelen.

Mail:
De meeste domeinen zijn zonder mail, een enkele zit bij Mijndomein. Simpelweg omdat ik er niet de tijd voor heb om er iets anders van te maken. (en het mailvolume is verwaarloosbaar)

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05:48

jurroen

Security en privacy geek

Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. Hou dat even in het achterhoofd voor de context.

Domeinnamen:
Zelf registrar voor .nl, de rest bij OpenProvider en Oxxa. Nameservers draai ik zelf (inclusief DNSSEC, duh), op OpenBSD met nsd.

Hosting:
Het gros draait op eigen servers in drie verschillende datacenters in Nederland. Daarnaast nog wat shared rackspace in Duitsland en Frankrijk, maar niet heel spannend. Oh en her en der wat kleine VMs voor bijvoorbeeld geografisch gescheiden nameservers.

Mail:
Doe ik zelf (OpenBSD, OpenSMTPD, Dovecot, rspamd en nog wat dingen). De mailboxen zelf zijn versleuteld per mailbox.

"Cloud":
Is gewoon een leugen. Gebakken lucht. Maar serieus, ik gebruik Nextcloud voor wat centrale opslag en documenten / foto's delen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:09

ghostman

dwarf

Domeinen => Porkbun. Prijzen en service zijn heel goed.
DNS => CloudFlare gratis pakket. Als ik, of mijn klant, meer wilt dan een betaalde service (vaak TransIP inc domein, soms CloudFlare)
VPS => Hetzner, tenzij meer verwacht wordt. Binnen Nederland TransIP, daarbuiten de afweging DigitalOcean/Vultr.
Backups => Altijd BackBlaze eerst, dan TransIP storage, dan Hetzner (buiten offline backups!)
Mail: Google Workspace / IMAP server / Proton / O365 afhankelijk van de eisen, zelf gebruik ik Proton. Forwards doe ik via CloudFlare.

[ Voor 14% gewijzigd door ghostman op 13-09-2024 23:43 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17:08
Domeinen bij Strato en gaan via Cloudflare naar mijn hetzner vps

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Domeinen bij Strato, vooral voor de prijs.
Voorheen bij Antagonist en Mijndomein gezeten.

Heb er nog eentje bij Easyhosting zitten.

Zoek wel nog een schappelijke oplossing voor een .info domein, daarvan zijn de prijzen de pan uitgelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
jurroen schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 22:04:
Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. Hou dat even in het achterhoofd voor de context.

Domeinnamen:
Zelf registrar voor .nl, de rest bij OpenProvider en Oxxa. Nameservers draai ik zelf (inclusief DNSSEC, duh), op OpenBSD met nsd.

Hosting:
Het gros draait op eigen servers in drie verschillende datacenters in Nederland. Daarnaast nog wat shared rackspace in Duitsland en Frankrijk, maar niet heel spannend. Oh en her en der wat kleine VMs voor bijvoorbeeld geografisch gescheiden nameservers.

Mail:
Doe ik zelf (OpenBSD, OpenSMTPD, Dovecot, rspamd en nog wat dingen). De mailboxen zelf zijn versleuteld per mailbox.

"Cloud":
Is gewoon een leugen. Gebakken lucht. Maar serieus, ik gebruik Nextcloud voor wat centrale opslag en documenten / foto's delen.
Klinkt als een mooie omgeving. Als ICT je hobby is en je hebt de tijd en mogelijkheid om het zelf te hosten is dat zeker een leuke oplossing!
sambalbaj schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 00:51:
Domeinen bij Strato, vooral voor de prijs.
Voorheen bij Antagonist en Mijndomein gezeten.

Heb er nog eentje bij Easyhosting zitten.

Zoek wel nog een schappelijke oplossing voor een .info domein, daarvan zijn de prijzen de pan uitgelezen.
Ovet het algemeen kan ik je Cloudflare echt aanraden. Ik weet even niet of Cloudflare ook .info domeinnamen aanbied, maar zij staan erom bekend de domeinnamen die ze aanbieden tegen kostprijs te verkopen. Anders kun je altijd nog Namecheap proberen, zij zijn veel goedkoper dan de gemiddelde partij in Nederland.

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:00
Domeinnamen bij TransIP, hosting bij Uberspace, mail bij Soverin.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-05 19:10
Ik heb mijn domeinnamen bij OXXA staan. Enkele gebruik ik voor e-mail die gewoon lokaal draait op een PI 5 😃 Backup wordt gemaakt door mijn Synology NAS en een kopie van die backup staat extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1OO
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 22:24
Byte schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:45:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan! Voorheen draaide ik al mijn servers bij TransIP samen met de domeinnamen. Maar sinds de overname en het aansluiten bij Team Blue zijn de prijzen dusdanig gestegen dat ik ervoor heb gekozen verder te zoeken. Voorheen ook wat problemen gehad bij Strato waarbij de support ook raar reageerde, hierdoor toen toch gekozen om in het buitenland te gaan hosten. Vooralsnog ben ik erg positief over Hetzner/Namecheap/Cloudflare.

Zakelijk heb ik Stack vervangen door Sharepoint/OneDrive.
Precies dit over strato. Zit nu midden in een discussie dat zonder wijziging de DNSSEC de status BOGUS kreeg. De support is echt waardeloos en hebben geen idee waar ze naar moeten zoeken/kijken. Je kan zien aan de antwoorden via mail/bellen dan ze niet inhoudelijk naar de case hebben gekeken.

Ik heb helaas te weinig kennis van de werking van DNSSEC en de invloed die ik hier zelf op heb door de DNS instellingen te wijzigen (A/MX records). Ben nu 1,5 week offline en overweeg een domeinverhuizing omdat dit echt onacceptabel is.

Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Registar via openprovider, DNS in route53 van AWS, web via cloudfront en s3. Mail via mailbox.org.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:36
Ben nu ook aan het kijken om over te stappen van Transip. Prima provider verder maar veel te duur. Jammer dat CloudFlare nog geen .nl / .eu domeinen verwerkt.

Ga denk ik alles naar mijn.host overzetten en de DNS laten bij CloudFlare.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
B1OO schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:19:
[...]

Precies dit over strato. Zit nu midden in een discussie dat zonder wijziging de DNSSEC de status BOGUS kreeg. De support is echt waardeloos en hebben geen idee waar ze naar moeten zoeken/kijken. Je kan zien aan de antwoorden via mail/bellen dan ze niet inhoudelijk naar de case hebben gekeken.

Ik heb helaas te weinig kennis van de werking van DNSSEC en de invloed die ik hier zelf op heb door de DNS instellingen te wijzigen (A/MX records). Ben nu 1,5 week offline en overweeg een domeinverhuizing omdat dit echt onacceptabel is.

Hebben jullie nog tips?
Ik maak o.a. gebruik van Namecheap voor het registreren van mijn domeinnamen. Persoonlijk vind ik de ondersteuning wel geschikt, hoe sterk zij zijn met zaken zoals DNSSEC durf ik niet te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

SgtElPotato schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:08:
Ga denk ik alles naar mijn.host overzetten en de DNS laten bij CloudFlare.
Waarom zou je de DNS bij CloudFlare neerplempen? Bij mijn weten heeft mijn.host geen nameserver issues, ook niet gehad.

Het nadeel van CloudFlare is dat het een Amerikaanse IT reus is - en we daar soms (in mijn optiek) te makkelijk mee omgaan.

Als mijn.host NS onstabiel zou zijn (oh hai Versio) of een hele hoge latency, alas. Maar beide punten zijn volgens mij geen issue bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
jurroen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:01:
[...]

Waarom zou je de DNS bij CloudFlare neerplempen? Bij mijn weten heeft mijn.host geen nameserver issues, ook niet gehad.

Het nadeel van CloudFlare is dat het een Amerikaanse IT reus is - en we daar soms (in mijn optiek) te makkelijk mee omgaan.

Als mijn.host NS onstabiel zou zijn (oh hai Versio) of een hele hoge latency, alas. Maar beide punten zijn volgens mij geen issue bij ze.
Cloudflare ondersteund ook proxies, heeft een veel gebruikte DNS server waardoor je DNS query minder lang duurt en daarbij nog vele opties om bots/ongein tegen te gaan. Hier maak ik dankbaar gebruik van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Byte schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:04:
[...]

Cloudflare ondersteund ook proxies, heeft een veel gebruikte DNS server waardoor je DNS query minder lang duurt en daarbij nog vele opties om bots/ongein tegen te gaan. Hier maak ik dankbaar gebruik van!
Qua DNS haal je denk ik twee dingen door elkaar. Jouw domein gebruikt de nameservers van CF (authorative). Sommige mensen gebruiken de DNS van CloudFlare (resolvers). Dat het veelgebruikt is wil op zich niet zoveel zeggen, want als je een domeintje hebt die alleen elke blauwe maandag bezocht wordt gebeurd er geen caching.

Puur uit interesse: heb je al eens getest wat het resolven vanaf de CF nameservers doet in vergelijking met mijn.host?

Het proxy stuk vind ik - persoonlijk - een wat ander verhaal. Daarmee gaat je traffic, inclusief alle rauwe data, via een Amerikaanse partij. Dat is dus ook plain-text credentials etc. Wat uiteraard prima is voor een simpele / vrij statische website - maar als het gaat om een webshop vind ik het (again, persoonlijk) een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:42

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn hoofdsites draaien op een Blade VPS bij TransIP, en een hoop domeinen staan daar ook geregistreerd. Minder belangrijke domeinen verhuis ik geleidelijk over naar mijn.host.

Verder heb ik nog een fysieke bare server bij OHV die ik aan het uitfaseren ben (die goedkope actie van 10 jaar terug ofzo), en bij Contabo heb ik een VPS'je draaien voor wat minder cruciale dingen, en om wat mee te prutsen in Docker,

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:36
jurroen schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:01:
[...]

Geen idee, ik doe dat al jaar en dag. Ik gebruik veel redirects van domein x naar een andere site of pagina. Vroeger kostte dat nog geld bij Transip (doorstuurservice of iets). Bij Cloudflare is dat allemaal een stuk makkelijker en sneller voor mijn gevoel.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Domeinnamen heb ik bij OVH geregeld en de hosting doe ik gewoon thuis, er zit niet zoveel spannends op.

Mail had ik bij office365 staan maar ben ik mee bezig om te migreren naar mailcow + nextcloud omdat er toch ook een hobby factor in zit en dat is het bij Microsoft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:41
Domein namen heb ik nu bij hostnet zitten.

Ik heb een VPS bij OVH draaien voor mijn "hoofd" website (voornamelijk vanwege reverse DNS), de rest heb ik thuis draaien op een "hobby" server (ouwe laptop). Voor wat het moet doen, werkt het prima :)

[ Voor 7% gewijzigd door Duke of Savage op 27-11-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 20:59
Interessant topic ter inspiratie!

Domeinnamen:
Mijn domeinnamen draaien bij TransIP. Hier vind ik een degelijke partij een must, want ik zit niet echt te wachten op acties waarbij fouten worden gemaakt.

Hosting:
Al mijn VPS-jes draaien eveneens bij TransIP. Heb recent wat servers uitgefaseerd omdat ik de maandelijkse kosten te hoog vond worden. Ik gebruikte het o.a. voor OwnCloud, maar daarom ben ik nu naar Proton Drive gegaan.

Ik moet zeggen dat ik geïnspireerd ben door wat hier allemaal genoemd wordt. Hetzner lijkt me een prima keuze dus ga eens kijken of ik daar binnenkort wat kan experimenteren. Bij TransIP draait o.a. een pfSense router dus op zich kan ik vrij makkelijk alle verschillende onderdelen aan elkaar knopen via VPN's.

Mijn VPS-jes zijn voornamelijk nog een beetje spielerei. Als ze een dag uitvallen is er geen man overboord.

Ik heb nog één Wordpress hostingpakket die ik ook bij TransIP heb ondergebracht.

Mail:
Ik gebruik Google Workspace voor mijn primaire domein. Ik heb een soort familieaccount uit de tijd dat je dat gratis kon krijgen en dat is nu nog altijd in gebruik.

Heb inmiddels wel een betaald Proton Duo-abonnement waar ik gebruik maak van voornamelijk Drive. Ben nu Calendar met mijn wederhelft aan het inregelen. Ik wil ook Pass gaan gebruiken (wacht op functie tags/folders) en mail (wacht op functie contactpersonen delen op mobiel).

Op termijn wil ik van Google af, maar mijn ouders die richting de 80 gaan maken er ook gebruik van en ik ga ze niet blij maken als ik ze dwing iets nieuws te leren.
Pagina: 1