Hey Google “ik begrijp het niet”

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieteke
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-09-2024
Goedenmorgen,

Ik heb een vraag over gebruik van Google/smarthome/routines.

Binnen de Google home app op mijn iPhone heb ik diverse routines aangemaakt. Deze werken prima enkel loop ik wel vaak tegen 2 conflicten aan. Omdat ik het niet opgelost krijg, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

1. Wanneer ik een bepaalde routine via “hey Google” activeer zegt Google “ik begrijp het niet”, vervolgens voert Google de routine gewoon uit.

2.Bij de routine wanneer ik het huis verlaat, zegt Google, bij ieder apparaat wat al uit staat: “Het lijkt erop dat…. niet beschikbaar is” of “ik heb het niet begrepen”. Vervolgens krijg ik een hele opsomming van arlle apparaten die al uit staan. De apparaten die niet uit staan gaan wel gewoon uit.

Weten jullie wat hier speelt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_jaro
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 26-08 15:47
Typisch Google... haha heb hier ook een tijd last van gehad... was tijd later ineens uit het niets opgelost zonder dat ik iets heb gedaan haha...

p_jaro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

p_jaro schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:58:
Typisch Google... haha heb hier ook een tijd last van gehad... was tijd later ineens uit het niets opgelost zonder dat ik iets heb gedaan haha...
Hier ook, waarschijnlijk met een update

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hier ook steeds meer dingen waar Google op antwoordt dat hij 't niet snapt. Routines doen het niet meer, simpele informatie opzoeken werkt soms niet, als ik vraag om het volgende nummer af te spelen blijft hij vaak hangen in een hele lange stilte en daarna gaat de muziek vrolijk door. Dingen als timers werken sporadisch in het Engels, maar helemaal niet meer in het Nederlands.

Dit speelt overigens af en aan al zeker een jaar of 2, het werd daarvoor zowel in het Engels als in het Nederlands steeds beter en toen ineens begon het heel snel slechter te worden en is het nooit meer hersteld. Erg jammer, want er is ook niet echt een alternatief aangezien Alexa hier in Nederland helemáál niks kan en de andere opties allemaal veel duurder zijn..

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Ik moet zeggen dat sommige dingen idd anders werken opeens of helemaal niet meer.
Ik kon voorheen gewoon zeggen, hey google slaapkamer uit, en dan gingen alle lampen op de slaapkamer uit.
Nu moet ik echt zeggen, hey google maak de lampen op de slaapkamer uit.

Ook zegt hij idd soms dat hij een apparaat niet kan vinden, maar bestuurd het dan alsnog, voor mij niet zon probleem want wat ik wil word uitgevoerd, maar het is vreemd idd.

[ Voor 25% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-09-2024 14:31 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:27

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dat hele hey google gebeuren flopt voor m'n gevoel. Ook luistert ie slecht. Met tv kijken denkt de hub ineens dat ie aangesproken wordt. Terwijl er toch echt compleet wat anders gezegd wordt op tv. En als ik zeg; hey google, moet ik soms wel 5-6x het zeggen voor ie reageert.

Heb bij ondersteuning ofzo zelfs al 't signaal aangezet dat ie begint en stopt met luisteren, zodat ik in ieder geval weet wanneer ik wat kan zeggen.

Ohja, en dan vraag je wat, en dan is het 9 van de 10 keer; ik begrijp het niet ofzo... Tijd dat ChatGPT bijv. gaat antwoorden ipv Google zelf. Dan krijg je tenminste zinnige antwoorden.

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1