Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 16:49
Hoi hoi.

Ik weet niet of ik op het goede forum zit, maar ik heb een vraag over Toon van Eneco.

Of beter gezegd een alternatief voor Toon.

Sinds begin dit jaar zijn wij overgestapt en nu hebben wij een Toon aan de wand hangen die niet terug gestuurd hoefde te worden, maar helaas ook niet meer werkt op afstand.

Want wat is nu prettiger om thuis te komen in een comfortabele woning waarvan je de temperatuur al een half uur van te voren in hebt kunnen stellen?

We kunnen wel weer een abbo nemen op Toon, maar dat kost dan weer €4,50 per maand.

Enig idee voor een goed alternatief?

''Warme'' groet, Hondaygo... 8)

just looking for wisdom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een goed begin: Pricewatch - Thermostaten :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-09 00:46
hondaygo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:59:
Hoi hoi.

Ik weet niet of ik op het goede forum zit, maar ik heb een vraag over Toon van Eneco.

Of beter gezegd een alternatief voor Toon.

Sinds begin dit jaar zijn wij overgestapt en nu hebben wij een Toon aan de wand hangen die niet terug gestuurd hoefde te worden, maar helaas ook niet meer werkt op afstand.

Want wat is nu prettiger om thuis te komen in een comfortabele woning waarvan je de temperatuur al een half uur van te voren in hebt kunnen stellen?

We kunnen wel weer een abbo nemen op Toon, maar dat kost dan weer €4,50 per maand.

ik mis een belangrijk onderdeel in je vraagstelling welke cv ketel heb je en of hybride warmte pomp..
sommige fabrikanten hebben leuke thermostaten en apps voor je telefoon. andere wat minder helaas..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
toon rooten?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49
Geen idee of de modjes dat leuk vinden ;)
hondaygo schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:59:

Bijna iedere thermostaat is in die zin slim genoeg om met klokprogramma's en voorverwarmen te werken.
Hier op het forum is Tado een bekende, maar ook een Google Nest of Honeywell Lyric T6.

Let met de Google Nest wel even op, zeker 2ehands. De Heat link wil nog weleens kapot gaan. Overigens persoonlijk geen last van. Draait hier al bijna 4 jaar onafgebroken.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1