Google herstel telnr verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 15:56
Heb een nieuw toestel en telnr aangeschaft.
Keurig mijn Google account gewijzigd met het nieuwe telnr.
Het oude herstel telnr, wat al jaren geleden afgesloten is, kan ik echter niet verwijderen.

Probleem is nu dat telkens wanneer Google vindt dat er een extra verificatie nodig is, dat oude telnr gebruikt moet worden.

Iemand die weet hoe ik dit op kan lossen, want ik wordt er behoorlijk wanhopig van.

Alle reacties

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

kodak

FP ProMod
Helaas ben je wat onduidelijk over hoe je het wijzigde. Welke instructies geeft Google om je nummer te wijzigen en heb je die allemaal gedaan of kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
kodak schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 20:06:
Helaas ben je wat onduidelijk over hoe je het wijzigde. Welke instructies geeft Google om je nummer te wijzigen en heb je die allemaal gedaan of kunnen doen?
Ik begin uiteraard met het opgeven van het password
Vervolgens wordt er gevraagd om biometrische verificatie. Ook geen probleem.
Maar dan moet er weer een smscode ingevoerd worden dat verstuurd is naar dat oude telnr.
Heb inmiddels ook mijn nieuwe telnr als verificatie middel opgegeven, maar die wordt genegeerd.

Probleem wordt nog vergroot dat als ik ergens met m'n Google account in wil loggen, er ook een verificatie met dat oude telnr uitgevoerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Maar is dat ook hoe het volgens Google moet werken? Daarom vraag ik niet alleen naar wat je hebt gedaan maar ook naar instructies die Google er mogelijk voor heeft. Ik lees nu dat je maar wat aan het proberen bent en verwacht dat het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:37
Eerste hit als ik Google op "Google account telefoonnummer wijzigen"
Belangrijk: Het kan een week duren voordat u uw nieuwe telefoonnummer kunt gebruiken om te verifiëren dat u het bent als u gevoelige acties wilt uitvoeren, zoals uw wachtwoord wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
kodak schreef op zondag 15 september 2024 @ 15:28:
Maar is dat ook hoe het volgens Google moet werken? Daarom vraag ik niet alleen naar wat je hebt gedaan maar ook naar instructies die Google er mogelijk voor heeft. Ik lees nu dat je maar wat aan het proberen bent en verwacht dat het dan werkt.
OK, hopelijk iets duidelijker ...

Jaren geleden heb ik op mijn Google account een recovery telnr ingevuld.
In de tussentijd heb ik dat Google account niet meer gebruikt (wel het email account). En ben ik geswitched van provider en telnr.
Nu een nieuwe Android (s24ultra) gekocht en heb ik dat Google account weer gebruikt.
Probleem is nu dat als ik iets aan dat account wil wijzigen (bijv dat recovery telnr), Google een verificatie eist via een sms naar dat oude telnr.
Ook als ik bij sites wil inloggen met dat google account, moet er weer gebruik gemaakt worden van dat oude telnr.

Snap Google niet.
Ik kan me authenticeren met mijn wachtwoord, pin en fingerprint, maar toch willen ze dat ik dat recovery telnr gebruik.

Heb inmiddels wel het nieuwe telnr toe kunnen voegen als recovery telnr, maar Google blijft dat oude telnr gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak

kodak

FP ProMod
Je negeert mijn vraag: volg je instructies of een handleiding van google? Gewoon maar wat proberen en afwachten wat google nog meer vraagt tot het werkt zorgt niet zomaar voor de verandering die jij graag wil.

Ik weet niet of Google inmiddels een duidelijke handleiding hiervoor heeft. Als je zoekt dan kom je tegen dat meer gebruikers dit probleem hebben (gehad). Maar ik lees niemand bij het probleem melden of ze hebben nagegaan of Google een instructie of handleiding heeft. Dat lijkt me het eerst waar je naar op zoek gaat.

We kunnen wel allemaal suggesties geven, maar die helpen je niet zomaar uit de problemen. Zoals @jurjen_g al noemde kan het misschien even duren. Andere suggesties waren om echt uit alle apparaten uit te loggen, maar het is onduidelijk of je dan nog kan inloggen als het niet helpt. Daarom is het veel handiger om eerst te zoeken naar wat Google er zelf over schrijft.
Pagina: 1