Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzob
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 20:51
Hi All,

Heeft iemand al ervaring met GoDutch?
Ik kan alleen marketing output van hun vinden, en nog niet echt ervaringen op reddit/ tweakers.
Benieuwd of iemand het al heeft geprobeerd.

Edit: Dit met oog als ZZP'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 12:30
Onder het kopje "Voor wie" staat van alles en nog wat, maar niks dat lijkt op particulier of consument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzob
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 20:51
namliam_eht schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:45:
Onder het kopje "Voor wie" staat van alles en nog wat, maar niks dat lijkt op particulier of consument
mm misschien moet ik de post dan verplaatsen naar de ZZP geld threat. Goed punt

Edit: NM. Bunq/ N26 en ZZP Freelance-ICT past ook onder Personal finance. Ik zal de post beetje aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door edzob op 13-09-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:08
Ben hier ook nieuwsgierig naar, zojuist een VVE rekening daar geopend voor een kleine VVE.

Ze vallen onder het deposito garantie stelsel, volgens mij is het wel een zelfstandige startup (die samenwerkt met SWAN) dus zou terughoudend zijn met grote bedragen als het ook geld van andere betreft.

En ze bieden ook particuliere rekeningen aan zie ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Packetguy op 12-01-2025 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:53
Packetguy schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:58:
En ze bieden ook particuliere rekeningen aan zie ik.
Die particuliere rekeningen zijn een wachtlijst nu voor, ik heb mij aangemeld. Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
De belangrijkste link voor in de OP: https://www.godutch.com/

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 22:14

Qwerty-273

Meukposter

En eigenlijk is het een front-end voor de daadwerkelijke banking van Swan https://www.swan.io/
Die bieden "white-label" baking aan, en ze zitten ook sinds eind 2023 in NL (dus met NL IBAN's etc)
Swan: Emerging European embedded finance leader Swan opens office in Amsterdam and launches localized Dutch accounts

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:12
Is er al een particulier die een rekening heeft kunnen openen bij GoDutch?

Heb de indruk dat ze nog geen particulieren toelaten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Youtl schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:56:
Is er al een particulier die een rekening heeft kunnen openen bij GoDutch?

Heb de indruk dat ze nog geen particulieren toelaten eigenlijk.
https://godutch.com/en/consument

Bij het starten van een aanvraag heb je de selectie: Bedrijfsaccount / Privéaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 22:16
Zijn er nog nadelen of verborgen kosten bij deze bank? Ik zie overigens dat ze per overboeking 12 cent vragen.

[ Voor 34% gewijzigd door dirk_mec op 26-03-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
GroteVoet459 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:27:
[...]

https://godutch.com/en/consument

Bij het starten van een aanvraag heb je de selectie: Bedrijfsaccount / Privéaccount.
Dat is niet het antwoord dat ik zoek, probeer een privéaccount te openen en je snapt waarom ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:18
Youtl schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:07:
[...]

Dat is niet het antwoord dat ik zoek, probeer een privéaccount te openen en je snapt waarom ;).
Ik kan nu gokken dat je (net als ik nu, terwijl ik echt 0 interesse heb) op een wachtlijst komt ipv dat je daadwerkelijk een account kunt openen, maar 't zou duidelijker zijn als je dat zelf even bevestigd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
Jory schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:30:
[...]

Ik kan nu gokken dat je (net als ik nu, terwijl ik echt 0 interesse heb) op een wachtlijst komt ipv dat je daadwerkelijk een account kunt openen, maar 't zou duidelijker zijn als je dat zelf even bevestigd. ;)
Correct! Ik reageerde ook op een eerdere post maar heb vergeten de quote te gebruiken 😅.

Maar inderdaad ik vraag mij af of naast de wachtlijst er iemand echt een account heeft kunnen openen als particulier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Packetguy
Youtl schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:07:
[...]

Correct! Ik reageerde ook op een eerdere post maar heb vergeten de quote te gebruiken 😅.

Maar inderdaad ik vraag mij af of naast de wachtlijst er iemand echt een account heeft kunnen openen als particulier.
Yep, ik heb er 1 als particulier.

Vrij bare bones is het nu nog, een webapp of browser versie en je kan geld overmaken of betalen met een pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyhound7
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 18:08
Ik heb net een zakelijke rekening geopend. GoDutch zegt op de site dat betalingen binnen een paar seconden overgemaakt zijn. Echter heb ik nu wat geld overgemaakt vanaf een knab-rekening en staat dit geld er niet instant op.

De uitleg van GoDutch:
Wij zijn aangesloten op het Europese instant payments systeem, terwijl Knab alleen op het Nederlandse instant payments netwerk zit. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om onmiddellijke overboekingen uit te voeren tussen GoDutch en Knab-rekeningen. Onmiddellijke overboekingen zijn wel mogelijk met alle andere Nederlandse banken.
Belangrijk voor jou: de transacties zullen met enige vertraging uitgevoerd worden, namelijk met een werkdag verwerkingstijd.
Met transacties tussen andere grotere Nederlandse banken had ik hier nooit last van. Ik heb nu de neiging om de rekening weer op te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Zoals ze zelf al aangeven is dat eerder een Knab probleem dan een GoDutch probleem (of een gedeeld probleem dat ze niet van dezelfde instant betaling netwerken gebruik maken). Er is in dat opzicht geen één instant payments netwerk maar tal van verschillende zeker als je naar de hele Unie kijkt. Wel komt TIPS van de ECB als een standaard te liggen om de betalingen instant te verwerken.

Bij Knab is de ondersteuning van instant payments beperkt tot het volgende andere banken:
Bij Knab kun je razendsnel overboeken tussen rekeningen van Knab, Abn Amro, ING, Rabobank, SNS, ASN Bank en RegioBank.
GoDutch zit via EBA Clearing met SEPA Instant Credit Transfers (SCT Inst) aangesloten (ook soms het RT1 instant payment netwerk genoemd). Daarvan kan je op de volgende pagina alle aangesloten deelnemers zien: https://www.ebaclearing.e...t1-sct-inst/participants/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyhound7
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 18:08
Klopt, je hebt gelijk. Ik kreeg nog een follow up:
Knab zit nog niet op het Europese instant payments systeem, maar wél op het Nederlandse systeem. Wij dus wél op het Europese, maar niet het Nederlandse systeem. Hierdoor komen betalingen van- en naar Knab rekeningen met 1 dag verwerkingstijd aan. Alle andere betalingen zullen wel instant zijn. Daarnaast: het Europese instant payments systeem is verplicht vanaf oktober dit jaar, dus vanaf dan zullen betalingen met Knab ook instant zijn.
Heb besloten toch maar de rekening aan te houden wetende dat het in oktober hoogstwaarschijnlijk wel werkt.

Toch nog wel 1 puntje van kritiek, geen iDeal-betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden, maar ondersteunen ze iDEAL? Ik zie ze niet tussen de standaardlijst en hun website zegt er niks over, maar Swan dweept wel met iDEAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trissie111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:06
--Christiaan-- schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 17:41:
Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden, maar ondersteunen ze iDEAL? Ik zie ze niet tussen de standaardlijst en hun website zegt er niks over, maar Swan dweept wel met iDEAL.
Nee, op dit moment kan je helaas nog niet betalen via iDEAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Niet relevant momenteel.

[ Voor 99% gewijzigd door Packetguy op 12-08-2025 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimise
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:42
Eerste indruk: veels te veel bugs, zal vast niet eens goed uit een security audit komen! Maar je weet hoe laks AFM en DNB al zijn met bunq en nooit en te nimmer ingrijpen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55T9kif95xqqbULt65qfirIvR5s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iYcMYRerDqMinTetZf1KYP0C.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Minimise op 26-08-2025 03:29 ]

• guensberg
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-08 12:48
Inmiddels zijn we een paar maanden verder en zijn de kinderziektes er wel uit.

De 4.8 ⭐️ gemiddelde review zegt volgens mij genoeg, zoals de oprichter ook terecht meldt op LinkedIn zojuist (hier). Dit is veel meer dan de concurrentie (bunq scoort een 3.0, de 3 bekende grootbanken nog geen 2.0, Revolut een 4.0).

Disclaimer; ik ben betrokken bij GoDutch als investeerder. Maar ik wilde dit hier toch even vermelden. Mocht iemand andere ervaringen hebben; laat maar weten (wordt gewaardeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Mwa de beoordelingen zijn alleen van de mensen die het gebruiken. Dat zijn nu de enthousiastelingen die zich bewust als de eersten zich hebben aangemeld. De andere partijen hebben al de standaard gebruikers die voornamelijk een beoordeling zullen achterlaten als er iets mis gaat en niet als een positief geluid te melden is. Daarmee gaan zulke beoordelingssystemen al nat als je gaat vergelijken tussen partijen die zich in verschillende stadia van bestaan bevinden, en daarbij ook andere gebruikersgroepen kent.

Zelf geen ervaring met GoDutch en behoor ook niet tot hun doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
Qwerty-273 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:02:
Mwa de beoordelingen zijn alleen van de mensen die het gebruiken. Dat zijn nu de enthousiastelingen die zich bewust als de eersten zich hebben aangemeld. De andere partijen hebben al de standaard gebruikers die voornamelijk een beoordeling zullen achterlaten als er iets mis gaat en niet als een positief geluid te melden is. Daarmee gaan zulke beoordelingssystemen al nat als je gaat vergelijken tussen partijen die zich in verschillende stadia van bestaan bevinden, en daarbij ook andere gebruikersgroepen kent.

Zelf geen ervaring met GoDutch en behoor ook niet tot hun doelgroep.
Hmm, ik vind het vrij normaal dat beoordelingen komen van "mensen die het gebruiken"....

Ik had er nog nooit van gehoord maar als ik naar de pagina kijk behoor ik (als vereniging) misschien wel tot de doelgroep. Al lopen de kosten (€12,- per maand) dan al snel weer richting die van een "grootbank". Maar de ellende die je tegenwoordig als kleine vereniging hebt om te kunnen bankieren - en de kosten die dat vreet vraagt om een alternatief. Alleen met geld van leden natuurlijk niet als early-adopter en dus eerst even aankijken wat er gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minimise
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:42
guensberg schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:46:
Inmiddels zijn we een paar maanden verder en zijn de kinderziektes er wel uit.

De 4.8 ⭐️ gemiddelde review zegt volgens mij genoeg, zoals de oprichter ook terecht meldt op LinkedIn zojuist (hier). Dit is veel meer dan de concurrentie (bunq scoort een 3.0, de 3 bekende grootbanken nog geen 2.0, Revolut een 4.0).

Disclaimer; ik ben betrokken bij GoDutch als investeerder. Maar ik wilde dit hier toch even vermelden. Mocht iemand andere ervaringen hebben; laat maar weten (wordt gewaardeerd).
Maar het is een 4,8 sterren met slechts 102 reviews! Grootbanken hebben miljoenen klanten. Te makkelijk om slechts zo’n honderd mensen om te kopen! Gewoon honderd van je beste vrienden vragen om een review te schrijven.
Zo makkelijk zelfs dat ik alleen nog maar naar wat er niet werkt kijk! En zo blijken de negatieve reviews zich ook vooral te richten op wat niet werkt zoals geblokkeerde betalingen, geweigerde documenten om onduidelijke redenen, geen goede wisselkoersen, geen buitenlandse valuta rekeningen, geen automatisch goedgekeurde 3DS creditcard betalingen, geweigerde facturen, wekenlang geen antwoord, etcetera, etcetera.
Pagina: 1