Koopadvies: Dell UltraSharp 49 VS Samsung Odyssey OLED G9

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatof
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-12-2024
Mijn vraag(en)
Ik ben opzoek naar een nieuw scherm en wil mijn twee 27inch schermen gaan vervangen voor 1 groot scherm. 49 inch is dan perfect. Maar ik ben bang dat de curve van 1000r mij te groot is en dat het beeldscherm te dik is. (te ver op het bureau komt) Daarom wil ik graag een demo model zien maar ik kan geen winkels vinden die ze hebben staan. Weet iemand een winkel of locatie waar ik zo'n beeldscherm kan bekijken?

Daarnaast twijfel ik over de twee schermen. Voor 90% gebruik ik het scherm voor mijn werk en zijn de IPS black kleuren van Dell erg fijn. Zeker omdat ik veel design. Maar ik heb nu 165hz schermen en die Dell heeft slechts 60hz. Dit ga ik natuurlijk merken met gamen maar ook in het dagelijks gebruik. Windows slepen etc voelt dan minder "snappy". Dan kan ik kiezen voor het Samsung qd oled g9 display maar daar zijn weer veel andere problemen mee zoals blurry text, burn-in en een lagere helderheid van max 250cd/m2.

Daarbij twijfel ik erg over de dikte van de schermen. Ik heb gemeten en mijn schermen komen nu op het dichtste punt 10cm van de muur en staan schuin (als een curved scherm). Met een hoek die voor 10cm boog zorgt. Dat komt ongeveer overeen met 1800R / 2500R. De 1000R van de Samsung is dus flink veel meer dan ik gewend ben. En de 3800R van de dell lijkt me dan weer te weinig..? Al kan ik daar geen goede maten van vinden.

Dit zijn de mogelijkheden. 1000R lijkt mij echt te veel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/487xdPRVhkJCJsvFqCpkJzXrGXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YvcKolpWFIj5PtBqQ2rIDuhT.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige situatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KS2X1G9FZHcjaeUszL_qlfjPrOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knzOsqrZm4DFMl12N6ICuknB.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier al jaren de Dell op het bureau staan als werk-scherm. Vind het zelf een hele fijne monitor.

In het dagelijks gebruik werk ik in 3 delen met mijn laptop er nog naast. Daardoor werk ik praktisch op de linker 2 derden en de laptop daar links van. De rechter derde is meer voor naslag en wordt minder gebruikt.

In jouw geval zul je meer in het midden van het scherm zitten en waarschijnlijk wel alle delen gelijk gebruiken.

DM gerust als je wat foto’s wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatof
Ja mijn plan is om het op te delen in 1920px 1600px 1600px. Dus dan zit ik wel op de linker kant, maar ben bang dat 3800r curve veel minder is dan mijn huidige setup. iets meer zou beter zijn denk ik.

Kleuren zijn wel heel belangrijk voor mij dus dell met ips black heeft echt mijn voorkeur.
Ik zal je even DM sturen! Fotos zou fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 11:18
Zeker omdat ik veel design
Dan valt OLED sowieso al af... Tenzij je permanent photoshop of CAD software ingebrand wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatof
Majestici schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:53:
[...]

Dan valt OLED sowieso al af... Tenzij je permanent photoshop of CAD software ingebrand wilt hebben.
haha, ja dat was ook mijn conclusie. Al lees ik wel overal dat de nieuwe generatie dat gefixt heeft en 3 jaar garantie geeft op inbranden.

Vriend van me heeft de curves even getekend
Ik had beter op moeten letten op school dan had ik dat zelf gekund 8)7
Duidelijk is wel dat 3800r zo goed als plat is en niet wenselijk is.

Dan kom ik op de conclusie dat ik moet wachten op een "(Dell) IPS 49 inch 1800r (144hz)".
Mijn perfecte beeldscherm bestaat niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJcjiWBjIcQnnJCTfrdR_JBPNfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4GMBce72PFwCuV6L8GdIQc2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door tatof op 13-09-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatof
//

[ Voor 96% gewijzigd door tatof op 13-09-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-09 11:18
tatof schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:00:
[...]

haha, ja dat was ook mijn conclusie. Al lees ik wel overal dat de nieuwe generatie dat gefixt heeft en 3 jaar garantie geeft op inbranden.
Maar na minder dan een jaar brand het al in met dat soort gebruik. Zie Monitor Unboxed

Serieus, zou alleen OLED kopen als het een multimedia display is. Enkel voor games/films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatof
Ja ik ga de gok niet nemen idd. Moet een IPS scherm worden.
Het gene wat ik wil bestaat nog niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1