Problemen met MPG, AVI en JPG door proc of mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 50bZERO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik had laatst een nieuw systeempje gekocht wat prima werkte, totdat ik besloot een Vapochill te kopen (ATX kast met koelelement wat bovenop de proc gaat). Ik had hem niet goed bevestigd en daardoor werd waarschijnlijk de proc en mobo te warm en heb ik iets gesloopt.

Sindsdien zie ik elke keer als ik een MPGje of AVItje probeer af te spelen alleen maar roze en groene onzin en ruisend geluid. Realmedia daarentegen werkt wel... (go figure).

Ook laat die geen JPGjes meer zien (weer alleen roze/groene onzin), maar wel weer GIFjes en BMPjes.

Ik heb al een paar keer Windows (98SE) opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds die onzin. Alle nieuwste drivers en biossen geprobeerd voor mijn mobo. Van videokaart gewisseld (die het in mijn ouwe bak wel perfect doet), maar nog steeds die onzin.

De rest van Windows applicaties en spellen en zo werken echt perfect en stabiel sinds ik die Vapochill correct gemonteerd had.

Heeft iemand enig idee of ik dit kan verhelpen zonder nieuw mobo of proc te hoeven kopen?
(zou het misschien aan de 3DNow instructies of zo kunnen liggen die gaar zijn en is er een programma die die instructies kan uitzetten?)

Alvast bedankt...

---
MSI K7T266 Pro-R
AMD Thunderbird 1333
Abit Siluro GeForce 2 MX/400
512MB no-name PC2100 DDR RAM
IBM 40GB Deskstar 7200rpm, ATA100
400W no-name PSU

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hmz wazig

probeer eens die jpg bestanden te koppelen aan een ander image prog.

beetje raar dat bmp en gif het wel doen maar jpg niet....

en ook raar dat realmedia het ook doet en wmp niet... :?

• 50bZERO
Het is niet zozeer wmp, maar meer de video overlay in het algemeen, met elke wmp (6, 6.4, 7, 7.1) doet die hetzelfde, zelfs met Cyberlink PowerDVD speelt die MPGjes en DVDtjes rozig/groenig af....

En JPG's doen het overal niet (IE, ACDSee, Photoshop), maar GIFjes overal...

• swipe
  • Niet online
ik heb eenZ na zitten denken.......

toen ik eens een dvd ripte toen ik het speelde was ie ook gorne en rose de hele film......

installeer eens andere drivers van je 3d kaart en eventueel andere van VIA (als je een via chipset mobo hebt)

• 50bZERO
Videokaart ligt het sowieso niet aan, zelfs met mijn ouwe vertrouwde Voodoo 3500 doet die onzin op mijn beeld.

Via drivers zou kunnen, maar het rare is dat die het voordat ik die verhittingsproblemen kreeg wel gewoon perfect deed (dus met dezelfde VIA 4in1 drivers die ik nu gebruik).

Heb trouwens ook ouwere geprobeerd, maar dat hielp ook niet.....

:'(

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Hey, ik heb ook een tijdje geleden wat wazige problemen gehad met video bestanden... wat bij mij toen hielp was de hardware acceleratie van het beeldscherm lager zetten...
(Tabblad "Troubleshoot" bij eigenschappen van videokaart)
Misschien dat dat iets helpt?

Het lost het onderliggende probleem echter niet op, maarja..

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• 50bZERO
Was ook mijn eerste gedachte toen ik die rotzooi zag (nou jah, tweede gedachte, eerste was KUT!!!!!!!), maar geen oplossing ervoor...

• 50bZERO
Om even een iets directere vraag te stellen, wat ik denk dat misschien zou kunnen helpen:

Is er een programma beschikbaar voor de AMD (thunderbird) dat de 3DNow! en Extended 3DNow! instructies kan UITzetten?

• 4x2
  • Laatst online: 13:14

4x2

lộn xộn quá

Er stond ook een keer iets dat sommige AMD processoren problemen hadden met JPG compressie.
Moet je eventjes AMD voor mailen, of dat in jouw geval zo is, dan kunnen ze 'm gratis omruilen.

leeg

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat klopt.. je kon ergens bij AMD een testproggie downloaden en als hij daar fouten zou ontdekken dan kon je je CPU omruilen bij AMD. Ik weet helaas niet meer hoe dat proggie zou moeten heten maar er was onlangs nog een thread over.. zeker niet meer dan 1 a 2 weken geleden? Ik zou zeggen.. gebruik de sjursj (search)..?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• 50bZERO
Op woensdag 12 september 2001 16:19 schreef tazzman het volgende:
Dat klopt.. je kon ergens bij AMD een testproggie downloaden en als hij daar fouten zou ontdekken dan kon je je CPU omruilen bij AMD. Ik weet helaas niet meer hoe dat proggie zou moeten heten maar er was onlangs nog een thread over.. zeker niet meer dan 1 a 2 weken geleden? Ik zou zeggen.. gebruik de sjursj (search)..?
Heb gesearched en gevonden, en de uitkomst was:

"used time = 4.40 s"
"oh dear, processor is defective ... press any key"

KUT!! En nou maar hopen dat AMD overgeclockte Thunderbirds aanneemt........
Of hopen dat ze er niet achterkomen dat die overgeclockt is....

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Dat kunnen ze echt niet zien, tenzij je de L1 bruggen met iets ondergesmeert hebt wat je er niet meer af krijgt :)

• 50bZERO
De proc zit wel onder de hittegeleidende pasta kek, eerst maar even schoon maken, had in een andere thread gelezen dat een wattenstaafje en wasbenzine wel goed helpt.

Maar hoe maak je in godsnaam de socket een beetje schoon?
(ga namelijk bij de vervanger, al dan niet zelf gekocht, arctic silver gebruiken in plaats van no-name kek...)
Pagina: 1