Bios upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zie overal dat je je BIOS kunt upgraden. Mijn BIOS gecheckt met SiSoft Sandra en ik kan hem flashen. Hoe doe ik dat dan?

De gegevens:
Award Software International, Inc.
Version 6.00PG
Date 02/25/2000
Plug&Play Version 1.00
SMBIOS/DMI version 2.20
ID No. FC 01 00
(EE)PROM Size 256kb (2Mbit)

Ik kan op de site zelf niks vinden. Als dit hier verkeerd is gepost, dan move het maar en als ik iets illegaals doe, dan hoor ik het ook wel denk ik. Heb namelijk gehoord??? dat flashen niet mag. Is dat zo???

Pduh

P.Duh! lekker puh!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Een biosupgrade, en de tools die daarvoor nodig zijn kun je terug vinden op de site van de fabrikant van je moederbord..

En flashen mag wel degelijk!!

Pas alleen op dat je niet de verkeerde bios flashed.. Dan wordt je moederbord namelijk onbruikbaar!!

• pduh
Ja OK, dat weet ik dan.
Maar ik weet niet precies hoe ik aan een flsshdisk kan komen. Hoe ik het moet doen als ik die heb weet ik want dat staat gewoon op de site van de fabrikant (kon ik eerst niet vinden, nu wel) Ik heb ze een mailtje gestuurd en een automatishce mail teruggekregen dat een medewerker contact op zal nemen! Dat was nou ook weer niet de bedoeling! Ik wil gewoon flashen.
Hoe kom ik aan de flashdisk?

Pduh

P.Duh! lekker puh!

• Redheinz
  • Laatst online: 12-08 14:59
Doe maar niet. Je weet nl. bij god niet waar je mee bezig bent zo te horen. Dan heb je grote kans dat je je PC verragt.
En als je het dan echt wilt (waarom eigenlijk?) dan moet je eerst uitzoeken welk moederbord je hebt. Als je een ander bios gebruikt dat NIET specifiek gemaakt is voor je mobo is de kans +/- 100 % dat je je mobo vernielt.
In je bios staan parameters hoe de hardware aangestuurd moet worden. Sommige hiervan kan je zelf veranderen. Meerdere kaarten hebben een bios. Bv. ook videokaarten.
Als ik jou was zou ik er nog maar niet aan beginnen. Eerst maar eens wat lezen over het onderwerp (www.wimsbios.com bijvoorbeeld).

Zin.

Verwijderd

niet doen, gewoon afblijven dit soort dingen gaan zooo vaak fout. ene ik kan het weten ahum, ;(

• pduh
Bedankt, edit[redheinz bedankt]edit daar heb ik wat aan!
BIOS upgraden wil ik eigenlijk omdat SiSoft aangeeft dat er een fout zit (waarschijnlijk) in SMBIOS/DMI. Daarom was ik ernaar aan het kijken.
Mijn Mobo is van Diamond Flower.
Als iemand nog meer nuttige tips heeft over het wel of niet flashen....

Pduh

P.Duh! lekker puh!

• Redheinz
Gooi ff een screenshotje!
Misschien is er wel niets aan de hand. Sisoft kan wel zoveel gillen. Als jouw systeem gewoon stabiel draait is alles prima.
Welk type van diamond flower heb je (voor mij vaag merk trouwens????)

/edit/
OOoooooooooooooooooooo DFI :)
Klinkt al bekender!!!!
Type?
/edit/

Zin.

• pduh
DFI
Serial Number
02/25/2000-AMD-75X-W977-6A6S2D49C-A0
Model
AMD-75X-W977

Maar ik zoek zelf ook even verder. reacties welkom natuurlijk.

/edit/
Oh ja, athlon 650 zit erin
/edit/

P.Duh! lekker puh!

• Redheinz
Heb je een manual van je moederbord? Daar staat je type op.
Zo niet dan moet je ej kast even openschroeven en op het moederbord zelf kijken.
Volgens mij is het een DFI slot-A mobo, en dan zal het wel een AK70 zijn. Kijk maar even op www.dfi.com
Blijft echter staan: Als je niet weet waar je mee bezig bent: NIET DOEN.

Zin.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48
Je kunt net zo goed niet flashen, aangezien Sandra bij elk (DFI) bord aangeeft dat SMBIOS/DMI niet klopt.

Zelf heb ik een P5BV3+ rev B en C en een K6BV3+ rev A1. Alledrie met bijna alle BIOSsen geprobeerd en alledrie die melding.

• pduh
Was ik weer
Is inderdaad een AK70 Rev-A
Manual heb ik gedownload en ik probeer nog wel wat. Heb nu ander probleem maar dat is off topic. mijn printer doet 't niet meer

P.Duh! lekker puh!

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Als je ook maar een beetje twijfelt of niet zeker weet waar je mee bezig bent, zou ik zeggen niet doen!
Als het fout gaat heb je zwaar pech (ik kan het weten, had gelijk een mooie reden om weer eens te upgraden)

• _KweeNie_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:32
Bij mij ging alles goed (pfew) maar ik met het met velen eens, lees der eerst wat over, je wil je moederbord niet verpesten
Pagina: 1