Ondervorst nok van daknok naar boven gewaaid?

Pagina: 1
Acties:

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-09 09:03
Als ik het goed heb, is de benaming voor die strook onder de daknokpannen de ondervorst. Volgens mij is die met de wind van afgelopen dagen omhoog gewaaid en is er ook een stukje losgekomen.

Is dit erg? Zou ik dit best laten repareren? Erop klimmen vind ik een beetje risky, het is een zadeldak en hoog en steil. Volgens mij kan je het terug platdrukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yMoRdlEHcMmEp9yCV69Pe6eYqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kZW9oJoSoyktD8Nc5jzABc5v.png?f=fotoalbum_large

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:10
Lastig te zien op de foto, maar het lijkt op wat er bij mij ook op zit. Daarbij is de ondervorst niet zwaar genoeg om vanzelf te blijven liggen maar zit deze vastgeplakt. Als die los gekomen is kan je die wel terug leggen, maar zal dan snel weer opwaaien. Mogelijk kan je het vast kitten, maar normaal gezien zit de lijm aan de ondervorst vast, er zou dan een nieuw stuk in moeten om het te repareren. Op zich een eenvoudige reparatie, ware het niet dat het lastig bereikbaar is.

Instructievideo van product: YouTube: Ondervorst Alu-Rol Extreme - Wienerberger

[ Voor 34% gewijzigd door decipherer op 12-09-2024 22:01 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Was bij een oom van mijn vrouw ook zo omhoog gekomen, hij heeft die zelf recht gelegd (via het dakraam op het dak geklommen). Ik weet ook niet of ik dat zelf zou durven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Lange stok of bezem aan elkaar knopen en proberen omlaag te duwen?