Mini Pc en Sketchup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• peejee
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-09 08:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
-Met Sketchup 3D ontwerpen, meubelontwerp.
-Kantoor applicaties

Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
ik denk aan een 30 inch beeldscherm of nog groter. Welke resolutie daarbij nodig is weet ik helaas niet.

Wat mag het systeem gaan kosten?
700€? Alleen de computer, dus excl. een eventueel nog aan te schaffen beeldscherm

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Weet ik niet, daarom plaats ik deze vraag, ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Systeem dient fluisterstil te zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Klein, handzaam, makkelijk te verplaatsen. Geen laptop.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
-Kantoor applicaties gebruiken
-Sketchup gebruiken voor meubel ontwerp
-Het dient een mini pc te zijn. Zo'n blokje van ca 12x12 cm oppervlakte

[ Voor 3% gewijzigd door peejee op 12-09-2024 14:43 . Reden: taalfouten ]

PeeJee

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:04
heb eens gekeken wat Sketchup 3D nou vraagt, veelal roept men losse videokaart, dat gaat niet passen in 12x12 cm

je zou anders minisforum pctjes kunnen overwegen, die redden dat formaat wel. enige nadeel is dat als discrete graphics nodig zijn je diep in de buidel moet tasten en muisstil niet mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:12
Lijkt er inderdaad op dat een Nvidia GPU recommended is voor sketchup als ik zo eens op internet rondkijk. Ik zou dus niet voor een mini gaan maar een kleine desktop. Bijvoorbeeld in een product: Jonsbo C6

"Zo'n blokje" gaat dus niet voldoen voor deze usecase maar wordt goedkoop duurkoop denk ik

[ Voor 14% gewijzigd door youridv1 op 12-09-2024 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:28
peejee schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:40:
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
ik denk aan een 30 inch beeldscherm of nog groter. Welke resolutie daarbij nodig is weet ik helaas niet.
Als je 30 inch neemt of nog groter, zal het absolute minimum 1440p zijn.
1080p is te doen op 24 inch, maar op 30 inch is het geen zicht.

Verder lijken de eisen van Sketchup niet zo extreem, dus je kan het misschien wel proberen met iets als dit:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesASRock 4X4 BOX-7840U€ 548,99€ 548,99
1Geheugen internKingston Fury Impact KF556S40IBK2-32€ 98,99€ 98,99
1SSD'sWD Blue SN580 1TB€ 61,57€ 61,57
Totaal€ 709,55

Misschien loont het ook wel de moeite om te wachten op mini-pc's met Lunar Lake. Lunar Lake zelf komt eind deze maand beschikbaar, maar ik denk dat het nog wel enkele maanden kan duren vooraleer ze effectief in mini-pc's terechtkomen. Die zouden grafisch nog wat krachtiger moeten zijn dan bovenstaand voorstel, al heb je momenteel een glazen bol nodig om te weten wat die gaan kosten.