Prefab tuinkantoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verbouwleek
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-09 12:12
Ik ben mij aan het orienteren om een tuinkantoor neer te zetten, ongeveer 30 m2.

Ik heb offertes om het goed aan te pakken (volledig custom met goede isolatie) maar zie ook de advertenties van omgebouwde containers. Die zien er van binnen en buiten modern uit, maar waar ik mij het meeste zorgen om maak is de isolatie. Aangezien er in het kantoor veel dure apparatuur komt te staan moet ik natuurlijk niet hebben dat in de nacht de condens van de muren loopt.

1 vd containers die ik gezien heb heeft een wanddikte van 15 cm. Maar ik heb dus geen idee of dat voldoende is.

Heeft iemand hier ervaring mee of adviezen over?

Laten bouwen zit rond de 50K, container geplaatst rond de 30K

[ Voor 4% gewijzigd door Verbouwleek op 12-09-2024 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 01:03
Ik ken iemand die een container als kantoor heeft. Condens problemen zijn er niet, er is voldoende ventilatie. Wel is het koud in de winter, met wat isolatie in de hoeken waar de verbindingen koud zijn, is geprobeerd er iets aan te doen. Dit helpt niet veel.

Dit kantoor was overigens een zelfbouw kantoor met stalen wanden. Voordeel is dat er geen vergunning nodig is omdat het niet nagelvast zit (kan uit elkaar worden gehaald en worden verplaatst).

Ik weet het merk niet, maar heb je hier als eens gekeken (als voorbeeld): https://www.snelbouwkanto...x-3-meter-helsinki-model/

Is een stuk goedkoper dan de 30k die je schrijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 07:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je kan dergelijke containers beter aan de buitenkant extra isoleren. Het is al vrij krap in zo'n container en als de wind er grip op heeft is dat echt een heatsink met het staal.

Beter is een 'warme deken' om de container te leggen, dit wil zeggen een geisoleerd dak, en wanden met pir platen bijvoorbeeld en dan bekleden. Qua constructie wel rekening houden met het e.e.a. qua vocht en ventilatie.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:15
Ik ben zelf toevallig hier ook naar aan het kijken! Ik zat zelf op een Duitse leverancier met een Nederlandse site, daar had je vanuit hout met isolatie voor 10.000 ongeveer een tuinkantoor. Natuurlijk komt daar de betonnen ondervloer nog bij. Ik volg met interesse dit topic. Er moet wel een wc bij (Was 500 euro) zodat het aftrekbaar werd voor de belasting.

[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 12-09-2024 14:35 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verbouwleek
Ik ga uit van een afmeting van (minimaal) 8 x 4 meter, misschien 10 x 4 meter. Uiterlijk is vergelijkbaar met die van jouw link, echter met echt hout aan buitenzijde. Ik wil er zelf een goed merk airco in laten plaatsen ipv de goedkope die ze je erbij willen verkopen. Krijg je nog transportkosten, plaatsingskosten (schroefpalen, electriciteit doortrekken vanuit huis en dan zullen er nog wel wat bijkomende kosten zijn. Al met al houd ik een budget daarvoor aan van 30k.

Maar zo'n container is dus wel het globale idee.

Volledig geïsoleerd met 100mm EPS wordt er aangegeven, echter zegt dat mij helemaal niets.

Maar ik wil dus voorkomen dat ik straks een joekel van een tegenvallend tuinkantoor heb staan omdat de isolatie de bottlenek is. Prima als ik overdag moet verwarmen/koelen met de airco, maar ik maak mij vooral zorgen om de koude winternachten en de gevoelige apparatuur.

Met een op maat gemaakt kantoor door een lokaal timmerbedrijf weet ik dat dat laatste goed zit, maar daar betaal je dan ook minimaal 20K meer voor. En ik moet net als een ander hard werken voor mijn centen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verbouwleek
carpebios schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:31:
Er moet wel een wc bij (Was 500 euro) zodat het aftrekbaar werd voor de belasting.
Dat hoeft niet, mijn accountant zegt dat de unit als deze niet aan de nutsvoorzieningen zit gewoon als roerend goed op de balans gaat. Zijn woorden: zie het als een luxe opslagcontainer en als jij daar graag met een laptop in wilt gaan zitten is dat niet van belang voor de belastingdienst. Het is dus gewoon een aanschaf waarvan de btw, afschrijving en investeringskosten afgetrokken kunnen worden.

• carpebios
Verbouwleek schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:37:
[...]

Dat hoeft niet, mijn accountant zegt dat de unit als deze niet aan de nutsvoorzieningen zit gewoon als roerend goed op de balans gaat. Zijn woorden: zie het als een luxe opslagcontainer en als jij daar graag met een laptop in wilt gaan zitten is dat niet van belang voor de belastingdienst. Het is dus gewoon een aanschaf waarvan de btw, afschrijving en investeringskosten afgetrokken kunnen worden.
Dank! Dat scheelt weer :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verbouwleek
@carpebios Ik ben mij al een tijd aan het orienteren en let wel op want er zit veel sites bij die als je wat beter zoekt voor mij geen optie meer zijn.

Pineca: droevige reviews over niet nakomen afspraken, ontbrekende onderdelen, falende klantenservice etc.
tuinhuisjesonline: slecht vertaalde site, geen reviews, geen foto's van daadwerkelijk geplaatste projecten, scam waarschuwingen op dezelfde site in andere talen.

Daarom heb ik al een tijd geleden in mijn zoektocht besloten alleen te kijken bij bedrijven waar ik het product daadwerkelijk kan zien, of waar ik via buren/kennissen van weet dat ik ook krijg wat ik wil.

• carpebios
Verbouwleek schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:45:
@carpebios Ik ben mij al een tijd aan het orienteren en let wel op want er zit veel sites bij die als je wat beter zoekt voor mij geen optie meer zijn.

Pineca: droevige reviews over niet nakomen afspraken, ontbrekende onderdelen, falende klantenservice etc.
tuinhuisjesonline: slecht vertaalde site, geen reviews, geen foto's van daadwerkelijk geplaatste projecten, scam waarschuwingen op dezelfde site in andere talen.

Daarom heb ik al een tijd geleden in mijn zoektocht besloten alleen te kijken bij bedrijven waar ik het product daadwerkelijk kan zien, of waar ik via buren/kennissen van weet dat ik ook krijg wat ik wil.
Dank voor het advies. Zover was ik nog niet. Ik wilde eigenlijk eerst de tuin en grond gereed gaan maken met beton en later kijken wat er dan op kan, ik zoek iets in de trant van 5x5 of 6x4. Heb je bedrijven waar dat wel goed kan, dat je ze echt kan bezichtigen? Ook qua plaatsing zit ik was lastig, omdat ik het verder in mijn tuin wil hebben.

• Verbouwleek
LauPro schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:29:
Je kan dergelijke containers beter aan de buitenkant extra isoleren. Het is al vrij krap in zo'n container en als de wind er grip op heeft is dat echt een heatsink met het staal.

Beter is een 'warme deken' om de container te leggen, dit wil zeggen een geisoleerd dak, en wanden met pir platen bijvoorbeeld en dan bekleden. Qua constructie wel rekening houden met het e.e.a. qua vocht en ventilatie.
Hij komt bij mij onder een paar enorme eiken te staan, vanaf +\- 13u valt er geen direct zonlicht meer op. Buitenzijde is voornamelijk hout beslag op de container (foto als voorbeeld.) Er wordt een goede airco gemonteerd (Daikin.)

Een van de apparaten die erin komt te staan is bijv. een professionele grafische printer van 2 meter breed. Die vind het niet fijn als het in een winterweekend 5 graden binnen is, en op maandagmorgen als de verwarming aangaat 30 min later 20 graden is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyMunKz6dOuXYNmNjm3W8LsGjjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TPgdSMF7Pf78j3M2xqyVqlJ2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verbouwleek
carpebios schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:52:
[...]

Dank voor het advies. Zover was ik nog niet. Ik wilde eigenlijk eerst de tuin en grond gereed gaan maken met beton en later kijken wat er dan op kan, ik zoek iets in de trant van 5x5 of 6x4. Heb je bedrijven waar dat wel goed kan, dat je ze echt kan bezichtigen? Ook qua plaatsing zit ik was lastig, omdat ik het verder in mijn tuin wil hebben.
Ik heb morgen een afspraak bij een bedrijf welke tot 4 meter diepte kunnen (breder mag niet over de weg getransporteerd worden) en de breedte tot 12 meter kan. Daar kan ik de units in het echt zien. Mocht dat veelbelovend zijn dan laat ik het je weten.

Ik weet dat ik daar uiteraard te horen krijg dat ik mij om de isolatie geen zorgen hoef te maken, maar dat komt dan uit de mond van de verkoper :) en daar kan ik weinig mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 23:10
Verbouwleek schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:55:
[...]

Hij komt bij mij onder een paar enorme eiken te staan, vanaf +\- 13u valt er geen direct zonlicht meer op. Buitenzijde is voornamelijk hout beslag op de container (foto als voorbeeld.) Er wordt een goede airco gemonteerd (Daikin.)

Een van de apparaten die erin komt te staan is bijv. een professionele grafische printer van 2 meter breed. Die vind het niet fijn als het in een winterweekend 5 graden binnen is, en op maandagmorgen als de verwarming aangaat 30 min later 20 graden is.

[Afbeelding]
Ondanks goede isolatie zal er waarschijnlijk relatief weinig thermische massa zijn en het toch wat sneller afkoelen dan je wellicht had verwacht. Maar je kunt ook je airco prima de boel op een graad of 15 houden toch, denk niet dat dit enorm veel energiekosten zal opleveren.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-09 16:21
Kijk eens op Zaak.nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
12 m2 voor bijna 50.000 vind ik wel erg prijzig moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verbouwleek
Die had ik al gezien, maar net te klein en veel te duur voor mij. 4 x 2 is al 35K en ik heb 4 x 8 nodig. Voor dat geld laat ik iets geheel naar eigen ontwerp bouwen met een zwembad ervoor _/-\o_

Ik denk dat ik de meeste opties wel gezien heb hoewel tips altijd welkom zijn, maar mijn vraag gaat voornamelijk over de ervaringen met de isolatie en temperatuur controle van een container unit met 100mm eps isolatie.

Is dat werkbaar, of is dat in de praktijk een echte no go voor een werkruimte waar je het hele jaar door 5 dagen in de week werkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verbouwleek op 12-09-2024 15:43 ]

• Verbouwleek
Na ze in het echt gezien te hebben ga ik toch nog even verder zoeken in de wat professionelere varianten zoals Opus of custom door een timmerbedrijf te laten maken. De omgebouwde containers gaven mij van binnen een redelijk camper gevoel. Prima, voor een klein kantoortje waar je soms in zit.

Maar voor de afmeting die ik wil (minimaal 8 x 4 ) en mijn werkzaamheden kom ik toch steeds meer tot de conclusie dat ik diep in de buidel moet gaan tasten om kwalitatief iets moois neer te zetten waar ik minimaal 15 jaar prettig in kan werken.

Ik kom meer en meer tot de conclusie dat onder de 50K een degelijk kantoor van 30m2 niet haalbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verbouwleek op 14-09-2024 15:31 ]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zo’n container is een tijdelijk iets met weinig meerwaarde bij verkoop. Zou dus kiezen voor iets van steen. Netjes laten metselen en dan ziet het er top uit.

• Verbouwleek
Klopt, echter twijfel ik of stenen kantoor onder de 75k realiseerbaar is. Alles is echt schrikbarend duur geworden.

Opus pod heeft zakelijk veel voordeel en kan op schroefpalen.

Prefab, custom houtskeletbouw of metselen ben ik offertes voor aan het aanvragen.

Alle opties zijn boven de 50k helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brenttouza
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 08:40
Ik ben hier zelf ook voor aan het kijken. Het is enorm duur om dit op maat te laten maken dus ik was ook aan het kijken naar een prefab alternatief. Als je iets gevonden hebt naar jouw zin mag je dit altijd delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:36
Je kan de opbouw eens door Ubakus gooien en zo bepalen of vocht/condens een probleem gaat zijn.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Steen is niet nodig, maar ik zou toch zeker kijken naar zelfbouw als je een beetje handig bent. Houtskelet, goed isoleren, muurtje eromheen en je bent al klaar.
Als je het laat bouwen is het niet goedkoper maar ook niet veel duurder dan prefab, het grote nadeel van die prefabs is dat ze gewoon echt niet geschikt zijn als (semi-)permanente oplossing.

Voor het geld dat je kwijt bent kun je snel 5-10 jaar een degelijke kantoorruimte huren, en na die tijd is er van zo'n prefab unit ook niks meer over.

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verbouwleek schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:55:
[...]

[Afbeelding]
Sommige printers zoals Latex printers produceren veel warmte en vocht. Deze kunnen ook niet direct onder de airco

• Verbouwleek
Inmiddels bij Opus op bezoek geweest en hoewel er veel prijsverschil met een omgebouwde container is valt die laatste af. De kwaliteit van opus is dermate beter dat dit zijn geld waard is.

Binnenkort nog een afspraak bij een prefab bedrijf, en ben nog aan het wachten op een offerte en tekening van een lokaal timmerbedrijf.

Huren is geen optie want dan ben ik met 15 jaar ook 75k kwijt en heb ik niets. Zet ik zelf iets neer dan heb ik als ik met pensioen ga een mooie tuinkamer/mancave :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
https://wikkelhouse.nl/ ? Modules van 4,5 meter breed, 1,20 lang die aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Zo kun je het zo lang maken als je wilt.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:18
Denk ook goed na over de aanleg van nuts voor je "kantoor":
- Water;
- Electra (Extra groep in meterkast);
- Riolering;
- Netwerk (gewoon een kabel trekken. Niet op alleen "wifi" vertrouwen).

Elektra en netwerk in losse mantelbuizen leggen. Dan kan je later nog het een en ander aanpassen mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik weet het niet hoor. Zo'n opgeleukte bouwkeet waar je dan een super gevoelige printer in gaat zetten.

Zoals @dimi_v al zegt ontbreekt het erg aan thermische massa. Als je dat niet 24/7 je met daikin bij gaat houden, gaat de temperatuur best wel veel op en neer.

Dit lijkt me eigenlijk best wel een casus om gewoon een vast bouwwerk te maken waar je in ieder geval op een geisoleerde betonplaat gaat werken. Dan heb je waarschijnlijk genoeg thermische massa om vervolgens nog voor houtskelet te kiezen. Sandwich panelen hoor ik ook nog wel eens voorbij komen als low cost optie.

[ Voor 6% gewijzigd door AtomicShockwave op 21-09-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Oekiejoekie schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:31:
https://wikkelhouse.nl/ ? Modules van 4,5 meter breed, 1,20 lang die aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Zo kun je het zo lang maken als je wilt.
Daar staan geen prijzen bij, dus dat vertelt ons al dat het belachelijk veel geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
carpebios schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:59:
[...]

Daar staan geen prijzen bij, dus dat vertelt ons al dat het belachelijk veel geld kost.
Er staan indicaties op. vanaf 40k. Maar een vaste prijs opgeven lijkt me ook onmogelijk. Dat is afhankelijk van transportafstand (woon je 2 km van de fabriek of 200), fundering (kan het gewoon op betonplaten of moet je schroeven ?), voorzieningen (zoals toilet en keukentje) en de afwerking.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

BCC

Verbouwleek schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:45:

Heb net een schuur gezet van pineca - slechte handleiding - goed telefonisch bereikbaar en niet duur. Het dakbeschot had van mij iets beter gemogen maar je krijgt waar je voor betaald. Ik zou niet snel een kantoor “blokhut” kopen als je er de winter wil zitten.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Oekiejoekie schreef op zondag 22 september 2024 @ 10:24:
[...]

Er staan indicaties op. vanaf 40k. Maar een vaste prijs opgeven lijkt me ook onmogelijk. Dat is afhankelijk van transportafstand (woon je 2 km van de fabriek of 200), fundering (kan het gewoon op betonplaten of moet je schroeven ?), voorzieningen (zoals toilet en keukentje) en de afwerking.
Als het vanaf 1,2m x 4.8 is of zo, voor 40.000 en dan x 4 of 5, dat wordt onbetaalbaar. En ik woon niet in Amsterdam, maar helemaal in het zuiden dus dat gaat meer dan een ton kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
Verbouwleek schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:37:
Dat hoeft niet, mijn accountant zegt dat de unit als deze niet aan de nutsvoorzieningen zit gewoon als roerend goed op de balans gaat.
Hoe ga je daar je printer en airco dan op elektra aansluiten? Ga je elke dag voor je gaat werken een paar verlengsnoeren uitrollen?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:21

Fiber

Beaches are for storming.

Verbouwleek schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:23:
Inmiddels bij Opus op bezoek geweest en hoewel er veel prijsverschil met een omgebouwde container is valt die laatste af. De kwaliteit van opus is dermate beter dat dit zijn geld waard is.

Binnenkort nog een afspraak bij een prefab bedrijf, en ben nog aan het wachten op een offerte en tekening van een lokaal timmerbedrijf.

Huren is geen optie want dan ben ik met 15 jaar ook 75k kwijt en heb ik niets. Zet ik zelf iets neer dan heb ik als ik met pensioen ga een mooie tuinkamer/mancave :)
Zoeken op mantelzorgwoning of aanleunwoning of zo geeft wellicht nog meer opties. Maar niet per se goedkoper helaas...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbouwleek
FredvZ schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:14:
[...]

Hoe ga je daar je printer en airco dan op elektra aansluiten? Ga je elke dag voor je gaat werken een paar verlengsnoeren uitrollen?
Zit met een 16a stekker aan buitenzijde aangesloten. Stekker los en unit kan weggehaald worden.

Riolering en watervoorziening wil ik niet (te omslachtig wat aanleg betreft in mijn situatie.)

Beton fundering liever ook niet ivm veel grote bomen en wortels. Ik wil het kantoor plaatsen tussen 2 bomen die ong. 12 meter uit elkaar staan. Dan heb ik 2 meter ruimte aan weerszijde tussen de bomen maar het zijn eiken, dus wortels lopen ook zijwaarts. Schroeffundering heeft daarom voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

FredvZ schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:14:
[...]

Gewoon een snoer/grondkabel er naartoe dus. Maar dus geen eigen meter, geen eigen wateraansluiting etc.

Edit: was dus al gezegd, spuit 11 :P

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 22-09-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31

BCC

Krachtstroom die kant op en een onderverdeler plaatsen, dan kun je alle kanten op - als je geen tussenmeter hebt mag je van de belastingdienst schatten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LGgfYPLUgGWew17CZR9Tt-4sRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HbZl8ovICVZKUZfw27tVwnw.jpg?f=fotoalbum_large

Zo heb je 3x 16A met 1 kabel - airco, verlichting en bijv. Buitenverlichting op verschillende groepen.

[ Voor 8% gewijzigd door BCC op 22-09-2024 19:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:32

AJM

Verbouwleek schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:33:
[...]

Zit met een 16a stekker aan buitenzijde aangesloten. Stekker los en unit kan weggehaald worden.

Riolering en watervoorziening wil ik niet (te omslachtig wat aanleg betreft in mijn situatie.)

Beton fundering liever ook niet ivm veel grote bomen en wortels. Ik wil het kantoor plaatsen tussen 2 bomen die ong. 12 meter uit elkaar staan. Dan heb ik 2 meter ruimte aan weerszijde tussen de bomen maar het zijn eiken, dus wortels lopen ook zijwaarts. Schroeffundering heeft daarom voorkeur.
@Verbouwleek ik was benieuwd of het uiteindelijk gelukt is om een tuinkantoor te plaatsen en zoja via welke partij?

Ik ben zelf aan het oriënteren voor een klein (9m2) tuinkantoor (geïsoleerd), Pineca kwam ik ook tegen, in dezelfde categorie ook tuinhuisjesonline.nl, maar https://opuspod.nl/projecten/ ziet er wat mij betreft kwalitatief beter uit, maar ook een stuk duurder. Een prefab container lijkt me meer geschikt als tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:00
AJM schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:08:
[...]
Ik ben zelf aan het oriënteren voor een klein (9m2) tuinkantoor (geïsoleerd), Pineca kwam ik ook tegen, in dezelfde categorie ook tuinhuisjesonline.nl, maar https://opuspod.nl/projecten/ ziet er wat mij betreft kwalitatief beter uit, maar ook een stuk duurder. Een prefab container lijkt me meer geschikt als tijdelijke oplossing.
Een beetje laat.. Heb je al iets gevonden ? ;)

Ik heb hier ruim 3 jaar voor kantoorgebruik een Opuspod naar tevredenheid staan. ( 12 m2 buitenmaats, ca 9 m2 binnenmaats)

Tevreden over het traject, de mogelijkheden, het tweaken, etc. Inderdaad, de prijzen zijn er naar maargoed dat is dat stukje ontzorgen en gevalletje schoenmaker blijf bij je leest ( .. en dat zeg ik als bouwkundige :+ )

Inderdaad is het enige het ontbreken van de thermische massa, waardoor opwarmen heel snel gaat maar afkoelen in de winter ook vrij snel. Gelukkig kan ik met Home Assistant rustig een kwartier van te voren de CC aanzetten en dan is de temperatuur ook echt van 5 graden snel naar de 20. Daarnaast heb ik de pod op verdicht zand staan (op gewapende tegels) en dat heeft wel geresulteerd in de deuren een paar keer opnieuw stellen. Met de schroeffundering zouden die problemen, als het goed is, getackeld moeten zijn.

Ik ben nog steeds blij met de gemaakte keuze dus ja, indien je voor pak-em-beet 25 jaar een mooie kant-en-klare oplossing zoekt is het een goede optie. Uiteraard heeft steen ook zijn voordelen maar dan betaal je echt de hoofdprijs. 'Helaas' mochten wij niet gefundeerd bouwen aangezien we vlak bij de pod een beschermde boom hebben staan ;(

[ Voor 7% gewijzigd door JerryJerryJerry op 21-03-2025 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:32

AJM

JerryJerryJerry schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 16:25:
[...]

Een beetje laat.. Heb je al iets gevonden ? ;)

Ik heb hier ruim 3 jaar voor kantoorgebruik een Opuspod naar tevredenheid staan. ( 12 m2 buitenmaats, ca 9 m2 binnenmaats)

Tevreden over het traject, de mogelijkheden, het tweaken, etc. Inderdaad, de prijzen zijn er naar maargoed dat is dat stukje ontzorgen en gevalletje schoenmaker blijf bij je leest ( .. en dat zeg ik als bouwkundige :+ )

Inderdaad is het enige het ontbreken van de thermische massa, waardoor opwarmen heel snel gaat maar afkoelen in de winter ook vrij snel. Gelukkig kan ik met Home Assistant rustig een kwartier van te voren de CC aanzetten en dan is de temperatuur ook echt van 5 graden snel naar de 20. Daarnaast heb ik de pod op verdicht zand staan (op gewapende tegels) en dat heeft wel geresulteerd in de deuren een paar keer opnieuw stellen. Met de schroeffundering zouden die problemen, als het goed is, getackeld moeten zijn.

Ik ben nog steeds blij met de gemaakte keuze dus ja, indien je voor pak-em-beet 25 jaar een mooie kant-en-klare oplossing zoekt is het een goede optie. Uiteraard heeft steen ook zijn voordelen maar dan betaal je echt de hoofdprijs. 'Helaas' mochten wij niet gefundeerd bouwen aangezien we vlak bij de pod een beschermde boom hebben staan ;(
Dank nog voor je reactie! We hebben inmiddels iets gevonden, uiteindelijk een kantoorunit van voorraadunits.nl besteld die hopelijk in mei wordt geleverd. Het tuinkantoor van Opuspod vonden wij wel mooier, maar qua prijs was deze een stuk duurder en we wilden in onze tuin nog een ander project aanpakken en dat kwam in het budget niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Is een tuinhuis niet veel goedkoper van bijvoorbeeld Douglas hout? Binnenkant isoleren etc. Oude buurman heeft zelf een tuinhuis gebouwd inclusief deur, glazen pui etc voor 15K ( puur materiaal ).

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbouwleek
Excuses voor de late update.

Ik kwam prijs/kwalitatief uiteindelijk op of Opus (geweldig bedrijf) of helemaal zelf laten maken door een timmerbedrijf. Beide zat rond de 60K voor de 30m2 die ik wilde.

Een aannemer kwam echter met een heel ander plan, namelijk om een opbouw op het dakterras (dat wij niet gebruiken) te maken waardoor er een werkruimte van 25m2 gerealiseerd kon worden. Lang verhaal kort: vergunning is binnen en binnenkort starten de werkzaamheden om eerst het hele huis te renoveren aan de buitenzijde (gevelrenovatie, allemaal nieuwe kozijnen, huis van bruine steen en witte kozijnen naar wit huis met donkere kozijnen, donkere keralit gevelbekleding.) In het voorjaar start de bouw van de werkruimte op de 2e etage van mijn huis.

Al met al gaat het ruim over de 100K worden, maar die waarde zit dan wel direct in het huis.

Mijn advies voor een tuinkantoor: als het 'hobbymatig' is en je een caravan gevoel niet erg vind is een omgebouwde container prima. Wil je een echte werkplek? Opus pod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Verbouwleek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:37:
Excuses voor de late update.

Ik kwam prijs/kwalitatief uiteindelijk op of Opus (geweldig bedrijf) of helemaal zelf laten maken door een timmerbedrijf. Beide zat rond de 60K voor de 30m2 die ik wilde.

Een aannemer kwam echter met een heel ander plan, namelijk om een opbouw op het dakterras (dat wij niet gebruiken) te maken waardoor er een werkruimte van 25m2 gerealiseerd kon worden. Lang verhaal kort: vergunning is binnen en binnenkort starten de werkzaamheden om eerst het hele huis te renoveren aan de buitenzijde (gevelrenovatie, allemaal nieuwe kozijnen, huis van bruine steen en witte kozijnen naar wit huis met donkere kozijnen, donkere keralit gevelbekleding.) In het voorjaar start de bouw van de werkruimte.

Al met al gaat het ruim over de 100K worden, maar die waarde zit dan wel direct in het huis.

Mijn advies voor een tuinkantoor: als het 'hobbymatig' is en je een caravan gevoel niet erg vind is een omgebouwde container prima. Wil je een echte werkplek? Opus pod.
Prefabmaat.com is denk ik goedkoper.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbouwleek
Natuurlijk zullen er goedkopere zijn, en ik ben inderdertijd ook bij een aantal prefab bedrijven geweest. Het voordeel van Opus vond ik dat je kantoor daadwerkelijk in 1 dag geheel volgens eigen specs sleutelklaar in je tuin staat. Het lijkt enorm duur, maar uiteindelijk was ik bij andere prefab bedrijven niet veel goedkoper uit, moest veel zelf afwerken, en werd het pakket pas in de tuin in elkaar gezet.

Maar dat is persoonlijke voorkeur, en voor iemand die handig is en zelf kan afwerken zijn er tal van mogelijkheden. En of het een beter is dan het andere? Ik heb in ieder geval in een zoektocht van 9 maanden met aannemers, bedrijven, etc geleerd dat je steeds achterover valt van de prijzen (raar genoeg went het op een gegeven moment wel) maar dat de allergrootste uitdaging is om een bedrijf te vinden dat eerlijk werk tegen een eerlijke prijs levert, en geen wachtlijst heeft van 2 jaar. En geloof mij, ik heb heel wat 'snelle cash' offertes gehad.

Offertes liepen 300% uit elkaar, bedrijven met geweldige google reviews bleken al 4x failliet gegaan te zijn met een hoop slachtoffers etc.

Uiteindelijk heb ik de juiste mensen voor een faire prijs weten te verzamelen doordat de hele buurt met mij meedacht, ervaringen deelde etc. Dan kom je opeens bij bedrijven uit die het niet van advertenties hoeven te hebben, maar van mond op mond. Bedrijven waar je dus niet van weet dat ze bestaan als je een verbouwleek bent zoals mij. Nu duimen dat het ook daadwerkelijk allemaal goed komt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verbouwleek op 27-05-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Verbouwleek schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:47:
Natuurlijk zullen er goedkopere zijn, en ik ben inderdertijd ook bij een aantal prefab bedrijven geweest. Het voordeel van Opus vond ik dat je kantoor daadwerkelijk in 1 dag geheel volgens eigen specs sleutelklaar in je tuin staat. Het lijkt enorm duur, maar uiteindelijk was ik bij andere prefab bedrijven niet veel goedkoper uit, moest veel zelf afwerken, en werd het pakket pas in de tuin in elkaar gezet.

Maar dat is persoonlijke voorkeur, en voor iemand die handig is en zelf kan afwerken zijn er tal van mogelijkheden. En of het een beter is dan het andere? Ik heb in ieder geval in een zoektocht van 9 maanden met aannemers, bedrijven, etc geleerd dat je steeds achterover valt van de prijzen (raar genoeg went het op een gegeven moment wel) maar dat de allergrootste uitdaging is om een bedrijf te vinden dat eerlijk werk tegen een eerlijke prijs levert, en geen wachtlijst heeft van 2 jaar. En geloof mij, ik heb heel wat 'snelle cash' offertes gehad.

Uiteindelijk is in de buurt rond vragen, aanbellen voor referenties, meningen etc te krijgen. Offertes liepen 300% uit elkaar, bedrijven met geweldige google reviews bleken al 4x failliet gegaan te zijn met een hoop slachtoffers etc.

Uiteindelijk heb ik de juiste mensen voor een faire prijs weten te verzamelen doordat de hele buurt met mij meedacht, ervaringen deelde etc. Dan kom je opeens bij bedrijven uit die het niet van advertenties hoeven te hebben, maar van mond op mond. Nu duimen dat het ook daadwerkelijk allemaal goed komt :)
Ja snap ik. Wat ik van Prefabmaat begrijp is dat zij alles regelen, dus ook plaatselijke aannemer, stucadoor etc. Ik heb offertes gehad voor een uitbouw en die was echt aanzienlijk goedkoper dan elders ( verschil 20K ). Hun plaatsen ook in 1 dag trouwens.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbouwleek
Het is en blijft een zoektocht, en moet toegeven dat dat echt niet mijn hobby was. Meerdere keren heb ik tegen mijn vrouw gezegd: f-it, ik ga wel buiten de deur werken en huur een ruimte op het industrieterrein. 9 vd 10 bedrijven belt niet terug, als ze reageren zijn het belachelijke offertes (2000 euro ex btw voor dixie 4 weken in de tuin, je kunt je wel bedenken hoe de offerte er verder uit zag....)

Concept vergunning goedgekeurd door de gemeente, aannemer opeens verdwenen die het concept gemaakt had...kon dus helemaal opnieuw beginnen met een architekt te zoeken etc. Uiteindelijk door een (duur) bureau alles helemaal naar wens laten uittekenen, en vergunning laten regelen (er moest behoorlijk creatief met de omgevingsvergunning omgegaan worden om binnen de lijntjes te blijven.)

Maar goed, ik heb het plaatje dus gelukkig rond. Nu nog een jaar geduld voor het allemaal af is.
Pagina: 1