Ok ik weet niet goed in welke sub ik dit moet plaatsen. Mocht dit onderwerp verkeerd geplaatst zijn... mijn excusses.
ik zit met een probleem.
Mijn zoon had precies een jaar geleden had deze laptop aangeschaft.
Helaas was vanaf dag 1 al te merken dat de batterijduur maar 3 a 4 uur was.
En dat was een enorme teleurstelling gezien lenovo beweerd dat de batterije 15.5 uur zou zijn.
Hier de link van *knip* Naam webwinkel waarin staat vermeld dat een volle accuduur 15.5 uur zou zijn.
Deze lange batterij duur is ook de reden mijn zoon de laptop hebt aangeschaft.
Anders had hij wel een goedkopere laptop kunnen kopen.
Helaas kon mijn zoon de laptop niet laten repareren gezien mijn zoon deze laptop dagelijks voor werk en studie/school nodig had.
Hij heeft zich behoorlijk veel aan gefrustreerd aan de korte batterijduur van deze laptop terwijl hij als student flink voor betaald had.
Dit school vakantie had hij de laptop niet nodig.
Gezien hij nog batterij garantie had heeft hij daarom de laptop bij lenovo aangemeld voor reparatie.
De laptop is nu weer terug gekomen van reparatie en de lenovo laptop heeft een nieuwe batterij gekregen.
Maar toen de laptop voor het eerst weer 100% werd opgeladen, word er op het scherm vermeld dat de batterijduur maar 9 uur was.
Dat is wel iets langer dan de 3 uur dat eerst was maar nog steeds enorm teleurstellend gezien lenovo beweerde dat de batterijduur van een volle accu 15,5 uur zou zijn.
De prijs die mijn zoon ervoor betaald had is het volgens heb nog steeds niet waard. Hij voelt zich bedrogen.
Mijn zoon heeft nogmaals met Lenovo contact opgenomen en hun hebben het gereageerd met het volgende verhaal:
Lenovo gooit een laptop op de markt waarin word beloofd dat de accu 15.5 uur kan draaien op volle accu.
Na veel gedoe zitten we nu met een laptop dat maar 9 uur kan draaien op volle batterij.
Dit is voor ons gevoel de hoge prijs niet waard dat ervoor betaald is.
We hebben het gevoel dat het Lenovo niet veel kan schelen en eronderuit probeert te komen met het geven van een paar tips.
Ik vraag mij af of dit gevoel van ons terecht of onterecht is.
Mocht het gevoel terecht zijn, wat kunnen we nog doen?
ik zit met een probleem.
Mijn zoon had precies een jaar geleden had deze laptop aangeschaft.
Helaas was vanaf dag 1 al te merken dat de batterijduur maar 3 a 4 uur was.
En dat was een enorme teleurstelling gezien lenovo beweerd dat de batterije 15.5 uur zou zijn.
Hier de link van *knip* Naam webwinkel waarin staat vermeld dat een volle accuduur 15.5 uur zou zijn.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Deze lange batterij duur is ook de reden mijn zoon de laptop hebt aangeschaft.
Anders had hij wel een goedkopere laptop kunnen kopen.
Helaas kon mijn zoon de laptop niet laten repareren gezien mijn zoon deze laptop dagelijks voor werk en studie/school nodig had.
Hij heeft zich behoorlijk veel aan gefrustreerd aan de korte batterijduur van deze laptop terwijl hij als student flink voor betaald had.
Dit school vakantie had hij de laptop niet nodig.
Gezien hij nog batterij garantie had heeft hij daarom de laptop bij lenovo aangemeld voor reparatie.
De laptop is nu weer terug gekomen van reparatie en de lenovo laptop heeft een nieuwe batterij gekregen.
Maar toen de laptop voor het eerst weer 100% werd opgeladen, word er op het scherm vermeld dat de batterijduur maar 9 uur was.
Dat is wel iets langer dan de 3 uur dat eerst was maar nog steeds enorm teleurstellend gezien lenovo beweerde dat de batterijduur van een volle accu 15,5 uur zou zijn.
De prijs die mijn zoon ervoor betaald had is het volgens heb nog steeds niet waard. Hij voelt zich bedrogen.
Mijn zoon heeft nogmaals met Lenovo contact opgenomen en hun hebben het gereageerd met het volgende verhaal:
Dus met andere woorden:Na grondig onderzoek van het rapport dat u mij heeft gestuurd, kan ik bevestigen dat de batterij werkt volgens de technische specificaties en dat er geen probleem is met de oplaadcapaciteit of de snelheid waarmee de batterij leegloopt. Het is echter belangrijk om te benadrukken dat de aankondiging van de batterijcapaciteit wordt gedaan terwijl de batterij wordt getest in een optimale omgeving, wanneer het apparaat inactief is en de helderheid is verlaagd en elke activiteit tot een minimum wordt beperkt.
Ik begrijp dat u teleurgesteld bent over de batterijduur van uw apparaat en ik wil graag benadrukken dat we ons inzetten om onze klanten de best mogelijke ervaring te bieden.
Als laatst willen wij u wat tips over het gebruik van de batterij geven. Hieronder vindt u een lijst met tips:
Het meest energie-intensieve onderdeel van een computer is de processor zelf. En hoe meer processen er draaien, hoe meer energie de CPU nodig heeft. Het uitschakelen van opstarttoepassingen en het sluiten van andere onnodige activiteiten die op de achtergrond draaien, zal de batterijduur aanzienlijk verlengen.
1. Het activeren van de batterijbesparing die in Windows is ingebouwd, zal ook het gebruik van de CPU beperken en andere functies van de computer optimaliseren om meer batterijduur te bieden. Deze optie zal automatisch de helderheid van het scherm verlagen, die door de gebruiker opnieuw kan worden aangepast.
2. Schakel de achtergrondverlichting van het toetsenbord uit, als de laptop deze functie heeft.
3. Het verlagen van de helderheid van het scherm zal de batterijduur aanzienlijk verlengen, maar het verlagen ervan met meer dan 50% kan het te oncomfortabel maken voor de gebruiker zonder een groot verschil te bieden in de tijd die we zullen besparen.
4. Randapparatuur die op de computer is aangesloten, kan ook veel stroom verbruiken. Het loskoppelen van een externe muis, toetsenbord, tablets/telefoons of andere USB-aangesloten randapparatuur zal het batterijgebruik verder verlagen.
5. Het verlagen van het volume van de luidsprekers kan ook het energieverbruik van de computer verlagen. Als de gebruiker luide audio nodig heeft, kan het aansluiten van een hoofdtelefoon minder energie verbruiken.
6. Tijdens het bekijken van streaming video's kan de kwaliteit van de video ook belangrijk zijn. Het verlagen van de kwaliteit zal wat meer toevoegen aan de batterijgebruikstijd.
7. Het verlagen van de tijd die de computer nodig heeft om in de slaapstand te gaan via de Windows-instellingen kan helpen als het apparaat niet continu wordt gebruikt.
8. Tot slot, als het apparaat is verbonden met een draadloos netwerk, heeft de wifi-adapter minder energie nodig om een sterker signaal te behouden naarmate we dichter bij de wifi-bron zijn. Dit kan ook bijdragen aan de totale batterijduur.
Hierbij informeren wij u dat uw service aanvraag werd geannuleerd.
Wij begrijpen dat dit wellicht niet het gewenste resultaat is en wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en van dienst te zijn geweest.
We zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur via het telefoonnummer (+31) 20 499 01 53, vanuit Nederland en (+32) 27 00 64 34, vanuit België.
Wij wensen u een fijne dag en danken u voor uw vertrouwen in Lenovo.
Met vriendelijke groeten,
Stacey
Lenovo Technical Support
Lenovo gooit een laptop op de markt waarin word beloofd dat de accu 15.5 uur kan draaien op volle accu.
Na veel gedoe zitten we nu met een laptop dat maar 9 uur kan draaien op volle batterij.
Dit is voor ons gevoel de hoge prijs niet waard dat ervoor betaald is.
We hebben het gevoel dat het Lenovo niet veel kan schelen en eronderuit probeert te komen met het geven van een paar tips.
Ik vraag mij af of dit gevoel van ons terecht of onterecht is.
Mocht het gevoel terecht zijn, wat kunnen we nog doen?
[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 12-09-2024 13:31 . Reden: Naam winkel uit post verwijderd en link naar specs in mo-tags geplaatst ]
Ik ben een man van 76+ dat amper verstand heeft van deze technologie. Ik vind het ook allemaal moeilijk te begrijpen maar helaas word ik er wel steeds meer afhankelijk van. Dus heb wat geduld met me.