Toon posts:

niveau HKU-DMD laag

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
we zitten al 3 weken binair te tellen, en nu weer herhalen van HTML. alsof al die whizzkids dat hier nog niet kennen.
:(
Lotte baalt!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

basis.. basis is belangrijk :). Ik weet nog wel dat ik bij mijn eerste jaartje MER in de les wiskunde ben weggegaan omdat die man het veel moeilijker ging uitleggen dan dat het eigenlijk was :)

Don't mind Rick

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

dat krijg je als je met ons optrekt.. dan lijkt al snel andere niveaus een stuk lager..

*kuch kuch*

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

heuh een HKU-er :)
msjah, leuke school maar af en toe vraag ik me af waar ze het lesgeven geleerd hebben :o

(een AD-er hier..)

groedels

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 12:40 schreef dusty het volgende:
dat krijg je als je met ons optrekt.. dan lijkt al snel andere niveaus een stuk lager..

*kuch kuch*
hehe ja! jullie zijn geweldig!. :*

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 12:49 schreef djazete het volgende:
heuh een HKU-er :)
msjah, leuke school maar af en toe vraag ik me af waar ze het lesgeven geleerd hebben :o

(een AD-er hier..)

groedels
frustrerend he.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 12 september 2001 12:21 schreef Lotte het volgende:
we zitten al 3 weken binair te tellen, en nu weer herhalen van HTML. alsof al die whizzkids dat hier nog niet kennen.
Lotte baalt!
* Pelle wil Lotte niet ontmoedigen, maar Anders hield het daar nog geen jaar vol
Ook vanwege te laag niveau. Ik hoop voor je dat er nog verandering in komt, maar zo niet dan zou ik me nog maar eens achter de oren krabben...
Succes ermee iig!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 12:55 schreef Pelle het volgende:

[..]

* Pelle wil Lotte niet ontmoedigen, maar Anders hield het daar nog geen jaar vol
Ook vanwege te laag niveau. Ik hoop voor je dat er nog verandering in komt, maar zo niet dan zou ik me nog maar eens achter de oren krabben...
Succes ermee iig!
anders ga ik gewoon naar 2e jaar. schijnt beter te zijn.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 12 september 2001 12:58 schreef Lotte het volgende:
anders ga ik gewoon naar 2e jaar. schijnt beter te zijn.
Waarom heb je dat niet meteen gedaan dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 13:01 schreef Pelle het volgende:

[..]

Waarom heb je dat niet meteen gedaan dan?
o.a. omdat ik dacht dat 2e jaars da tniet zo leuk vinden als ik een jaar oversla en omdat ik nog niet zo overtuigd ben van mijn eigen technische kennis.
L

Verwijderd

Lotte baalt!
Bij ons (MDT Leeuwarden) is het niveau ook intens laag hoor, ik heb vorige week geleerd wat een url was |:( en zijn nu bezig met de basics van html |:(

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 12 september 2001 13:03 schreef Lotte het volgende:
o.a. omdat ik dacht dat 2e jaars da tniet zo leuk vinden als ik een jaar oversla en omdat ik nog niet zo overtuigd ben van mijn eigen technische kennis.
Tsja, dat kan ik inderdaad niet voor je inschatten. Maar is er geen mogelijkheid de vakken te skippen waarvan je al weet dat ze niet interessant genoeg zijn?
Bij ons heet dat 'vrijstelling' ;), en in de tijd die je daarmee bespaart ga je gewoon lekker 2e of 3ejaars vakken volgen. Of zeg ik nu domme dingen?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 12 september 2001 12:54 schreef Lotte het volgende:

[..]

hehe ja! jullie zijn geweldig!. :*
Vooral ik he ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Lotte baalt!
ja dat is erg rot, maar ik denk dat de school dat wel moet doen, aangezien het niveau van de verschillende mensen nogal uiteen kan lopen.

maar laat je daardoor niet te makkelijk uit het veld slaan, at kan ook snel veranderen, juist door nu geconcentreerd te blijven en niet te snel verveeld gaan lopen te ergeren aan die 'domme' anderen, kun je je wel aanpassen aan een goede manier van werken op de HKU.

kennis is maar een gedeelte, ook belangrijk is in het eerste jaar ervaring op te doen in structurering in je opdrachten en een goede standaard werkmethode op te doen.
Het verschil met een voortgezet onderwijs-school is groot dat je op de HKU veel meer op jezelf zal zijn aangewezen. in het eerste jaar is het vak van belang aan je werkhouding te werken.

een hoger niveau kan zelfs een nadeel blijken te zijn, volgend jaar zie je de personen die nu netjes <HTML></HTML> in hun schriftjes noteren als zijnde nieuwe kennis, opeens veel sneller en handiger zijn in het opdoen van de dan veel moeilijkere kennis.

Gezien het probleem met het niveau kan het best zo zijn dat je gewoon naar de docent moet stappen om te vragen voor een aangepast en uitdagender programma voor de eventueel meer gevorderden.

verder zoals je al aangaf dat je bewust de keus nam in het eerste jaar te beginnen (kan me herinneren dat je aangeboden was ook direct in het tweede jaar te beginnen) juist vanwege de basics.
Als je ziet hoeveel fouten er juist in de basics worden gemaakt en hoeveel professionals met basic debugging van hun code hebben, is het helemaal geen fout idee om je ook af en toe heel dom voor te doen;
basic HTML is cool en enorm interessant, ik leer er ook nog altijd dingen bij.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Vulpes_Vulpes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02-2022

Vulpes_Vulpes

SELECT * FROM internet

Op woensdag 12 september 2001 12:40 schreef dusty het volgende:

*kuch kuch*
Hier ben ik het helemaal mee eens. Lotte is ook nog eens de onuitputtelijke parate kennis van haar buurjongen (that would be me *D) gewend! :P Het zal dus idd heel erg zwaar zijn om tussen al die n00p ventjes te moeten zitten. ;)

Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory. - Milan Kundera

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX zit hier in het vierde (EMMA) jaar en vind het niveau bijzonder hoog

in vergelijking met Minerva in Groningen dan he ;)
Lotte waar ben je?!

Stoer; Marduq

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Denkt dat Lotte er zich doorheen moet bijten end ankbaar moet zijn dat Vulpes Dinges (;)) er is om haar dan toch nog enigzins inteligent gesprekstof te geven.

|{ brrr }] |

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 12 september 2001 16:29 schreef Vulpes_Vulpes het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Lotte is ook nog eens de onuitputtelijke parate kennis van haar buurjongen (that would be me *D) gewend! :P Het zal dus idd heel erg zwaar zijn om tussen al die n00p ventjes te moeten zitten. ;)
Waar was jij trouwens met Meeting 2 ? ;)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 15:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ja dat is erg rot, maar ik denk dat de school dat wel moet doen, aangezien het niveau van de verschillende mensen nogal uiteen kan lopen.

maar laat je daardoor niet te makkelijk uit het veld slaan, at kan ook snel veranderen, juist door nu geconcentreerd te blijven en niet te snel verveeld gaan lopen te ergeren aan die 'domme' anderen, kun je je wel aanpassen aan een goede manier van werken op de HKU.

kennis is maar een gedeelte, ook belangrijk is in het eerste jaar ervaring op te doen in structurering in je opdrachten en een goede standaard werkmethode op te doen.
Het verschil met een voortgezet onderwijs-school is groot dat je op de HKU veel meer op jezelf zal zijn aangewezen. in het eerste jaar is het vak van belang aan je werkhouding te werken.

een hoger niveau kan zelfs een nadeel blijken te zijn, volgend jaar zie je de personen die nu netjes <HTML></HTML> in hun schriftjes noteren als zijnde nieuwe kennis, opeens veel sneller en handiger zijn in het opdoen van de dan veel moeilijkere kennis.

Gezien het probleem met het niveau kan het best zo zijn dat je gewoon naar de docent moet stappen om te vragen voor een aangepast en uitdagender programma voor de eventueel meer gevorderden.

verder zoals je al aangaf dat je bewust de keus nam in het eerste jaar te beginnen (kan me herinneren dat je aangeboden was ook direct in het tweede jaar te beginnen) juist vanwege de basics.
Als je ziet hoeveel fouten er juist in de basics worden gemaakt en hoeveel professionals met basic debugging van hun code hebben, is het helemaal geen fout idee om je ook af en toe heel dom voor te doen;
basic HTML is cool en enorm interessant, ik leer er ook nog altijd dingen bij.
wauw.
ben het ermee eens. ik had alleen een grotere uitdaging verwacht en ik eet nu uit mijn neus (met nog wat klasgenoten.. ).
ik denk dat het niveau van mijn klasgenoten gewoon GOT W&G niveau is.. alleen die leraren schatten ons veel lager in.

dat is jammer. maar er zijn gelukkig al gesprekken met leraren enzo onderweg.
Oh en die werkopdrachtstructuren enzo had ik al bij de UvA aangeleerd.. ik hoef niet meer te 'leren studeren' enzo.

ik zie wel hoe het zich ontwikkelt.. ik kan altijd nog overstappen :)

• djazete

djazete

steel

dag als vandaag:
ik verslaap me 1 trein, wat zou neerkomen op dat ik nog maar 30 minuten les zou kunnen volgen van die 1e les. Ik kijk mn mail, zie dat de les erna uitvalt (voor de 3e keer achter elkaar, het jaar is pas 3 weken aan de gang..). De les na die uitvallende les, wordt gegeven door 2 leraren tegelijk, die een soort cabaret stukje staan op te voeren over ethische kwesties die niet op te lossen zijn vanuit de definitie waarmee ze beginnen te praten. Bovendien beginnen ze met, dit onderwerp en deze methode is voor ons ook nieuw, dus we weten even net zoveel als jullie.
JA.
lekker bijdehand. ik heb 3 uur reistijd, dus da's de 4e vrije dag achter elkaar.
lang leve de hku..

(zo af en toe is het ook best lachen, warm amstelbier enzo...)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Weer een opleiding die ik van m'n potentieele opleidingen die ik kan gaan volgen lijstje kan schrappen dus? (Niet dat ik serieus plannen heb om weer terug naar school te gaan heb).

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 12 september 2001 17:40 schreef Lotte het volgende:
..en ik eet nu uit mijn neus (met nog wat klasgenoten.. )
dus jullie zitten met een paar mensen samen uit jouw neus te eten? :+ :P

"You're only as good, as what you did last week."

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 24 maart 2001 19:04 schreef RM-rf het volgende (in een vorige thread):

Lotte misschien goed na te denken of en hoe je dat wil doen gelijk in het tweede jaar beginnen;
- nadeel van het eerste jaar is dat het eigenlijk nogal traag en simpel is, het verschil tussen de mensen die van verschillende opleidingen komen kan nogal uiteenlopen.
maar voordeel is wel dat het wat rustiger is en speciaal gericht op technische vaardigheden. Dan kun je juist veel kennis opdoen, veel dingen uitproberen, in de volgende jaren zit er meer druk op presteren.
- nadeel van gelijk in het tweede jaar is dat dat best een stevige kluif is, én je weg vinden op de academie in een omgeving en tussen mensen die eigenlijk al veel langer de mogelijkheid hebben gehad hun plekje te vinden, en daarnaast gelijk een prestatie neerzetten.
je loopt zo een beetje een risico jezelf dan snel over de kop te hollen en voortijdig op te branden. Dat komt veel voor bij zeer getalenteerde mensen die erg goed beginnen en tegen een muur oplopen als ze pogen steeds weer zichzelf te moeten verbeteren, wat dat betreft is er weinig steun op de academie voor dat soort mensen.

ik denk dat de mensen van de toelating zelf ook die problemen kennen en bewust je de mogelijkheid bieden toch wat verder in te stappen, maar er is niks tegen jezelf gewoon ook wat terugfluiten en meer de tijd nemen.
Lotte:
ik sta nog altijd achter mn woorden toen, ik denk wel dat je weinig tijd hebt om nu te twijfelen, misschien is zelfs een overstap nu naar het tweede jaar niet eens meer mogelijk, anders zal je dat eigenlijk wel snel moeten doen, over een maand is ook het tweede jaar al weer een stuk verder, (en is jouw klasje net toe aan aan tables {maar nog wel zonder colspan natuurlijk})

aan de andere kant kan je ook juist zelf aanzet geven om de les in jouw jaar naar een hoger niveau te sturen; zeker als er een groot aantal mensen zitten die al een stuk verder zijn (denk dan aan misschien in teams werken, zodat de minder ervaren mensen goed kunnen aanpikken bij de anderen, als het ware zoals op GoT)
Op woensdag 12 september 2001 20:29 schreef McVirusS het volgende:
Weer een opleiding die ik van m'n potentieele opleidingen die ik kan gaan volgen lijstje kan schrappen dus?
* RM-rf slaat steil achterover,
McVirusS houdt dus een lijstje bij met te volgen opleidingen ... voor het geval je je gaat vervelen als je al je under-construction-projecten af hebt gemaakt?? ;) >:)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 12 september 2001 22:36 schreef RM-rf het volgende:

(en is jouw klasje net toe aan aan tables {maar nog wel zonder colspan natuurlijk})
:) :)

subtiel maar oh zo leuk

"You're only as good, as what you did last week."

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
En ik heb nog zo gewaarschuwd. Lotte, doe het niet. Lotte, doe het niet. Lotte, als je het toch doet, neem dan een Tamagotchi of een spannend speeltje mee want je verveelt je er te pletter.

Ik hield het er echt niet vol, maar daar is in de search genoeg over te vinden, ik heb het allemaal al wel gezegd. Wat ik jammer vind, is dat het twee (drie) jaar later blijkbaar weinig verbeterd is.

In reactie op RM-rf, dat ervaring opdoen met standaard werkmethodes is nauwelijks van toepassing bij DMD, is mijn ervaring. Het geheel ontstijgt het niveau van 2-havo-werkgroepjes nauwelijks. Je moet wel iets gruwelijk slechts inleveren wil het niet goedgekeurd worden. De docenten werken 36 uur per week bij een bedrijf en geven 4 uur per week les, waarbij ze het presteren om 2 daarvan om onbekende reden niet door te laten gaan en van de overgebleven 2 uur er 1 te laat te komen.

Het HTML-niveau is in de verste verte niet van dien aard dat je er goed door gaat HTML'en. Het is allemaal nood-HTML. Hoe maak je een link. Hoe maak je frames. Hoe plaats je een plaatje op een pagina. Hoger gaat het niveau absoluut niet. Is al deze moeilijke en uiterst ingewikkelde materie begrepen, dan krijg je hier een Word-document, een stapel plaatjes, maak er maar een site van. Is dat gelukt dat krijg je een 8. Is dat niet gelukt dat krijg je een standje en een 7.

Nee, het niveau van DMD was drie jaar geleden hopeloos slecht (niveautje wat-doe-ik-hier) en als ik Lotte zo hoor is er weinig verbeterd in de tussentijd. Sjammer :'(

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• djazete

djazete

steel

toen ik er wat van zei op mn tutor gesprek, zeiden ze dat ze de studenten bewust niet achter de broek aan zaten en dat ze bewust dingen zo slordig lieten gaan omdat dat in het bedrijfsleven ook zo was..

sure..

maar verder heb ik het er erg naar mn zin..

wellicht leuk om eens een GoT/W&G HKU-kmt meeting te houden..?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 13 september 2001 01:36 schreef djazete het volgende:
toen ik er wat van zei op mn tutor gesprek, zeiden ze dat ze de studenten bewust niet achter de broek aan zaten en dat ze bewust dingen zo slordig lieten gaan omdat dat in het bedrijfsleven ook zo was..
Wat een spannend verhaal zeg... wat ben je dan voor school? In het bedrijfsleven wordt je wellicht niet achter je broek gezeten, maar wel afgerekend op resultaat. Maar als ik dat dan zo hoor, over 'nou hier heb je een 7 en de volgende keer niet meer doen he?', dan begin ik ernstig te twijfelen aan de HBO-waardigheid van die opleiding.

• Anders
  • Laatst online: 24-08 18:29
Interessant. Hoe rijdt je HKU-leaseauto?

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Grijns.. sja, het loopt inderdaad niet overal even soepel maar om dit als insteek te gebruiken is wel erg short-sighted. Of is het dan toch zo dat HKU-leraren nou eenmaal leraar zijn geworden omdat ze het bedrijfsleven niet helemaal aankonden en dit uitingen van frustratie, opgelopen in het verleden, zijn.. hmm.. could be.

[edit]
Zie net de post van Anders over de baantjes van een leraar.. dus misschien is bovenstaande wat minder van toepassing. Anyway, ik vind dat op bedrijven iemand hoort te zitten die zorgt dat het gestructureerd verloopt, scheelt werkdruk en je hebt minder personeel wat maanden aan GAK-dagen opneemt. En op school hoort dat een leraar te zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Oke eerlijk toegegeven, Ik doe geen dmd maar id. De discussie over het niveau lijkt me zinloos (zie opmerking RM-rf), maat wat er bij id heel veel gebeurt is hetsamenwerken en samen projecten uitvoeren met andere opleidingen. Zo hebben wij een keer als alternatieve opdracht samen met ad een programma geschreven voor de brain-tracer (id 2, idk3-6(geloof ik) opdracht "het grijze vlak"), geweldig moeilijk, en de docent stopte netzoveel tijd in ons als in de rest. Vond het zelfs heel leuk dat we zelf met wat aankwamen. Misschien is het niveau laag, omdat andere meer feitjes te leren hebben dan jij, maar zie het dan anders, Kijk verder dan de les, ontwikkel jezelf en ga op ontdekking. Dat gebouw in Hilversum heeft zoveel kennis en mogelijkheden inzich, maak daar gebruik van!!!!

Verwijderd

Ik ben dit jaar ook begonnen aan t HKU met de studie Design Technology. Tot nu toe bevalt t erg goed. Veel lessen waar ik veel aan heb. Ook de manier van lesgeven en omgang met mensen op t HKU vind ik tot nu toe goed.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

* Tom lacht zich hier kapot :D

under-construction-projecten afmaken en spannende Tamagotchi's meenemen :D

• djazete

djazete

steel

die lease auto liet nog even op zich wachten geloof ik, mn studiepunten waren nog niet verwerkt door de administratie..

wat wel zo is is inderdaad dat het kmt gebouw een berg kennis en technische mogelijkheden heeft waar je u tegen kunt zeggen, en daar gebruik van maken is ook wel mooi meegenomen... op die manier kan je toch wel weer je eigen talenten en dingetjes verkennen en uitbuiten

Verwijderd

ik bedoel ook gewoon de mensen die daar zijn, hun inspiratie en vindingrijkheid, en vooral hun gemotiveerdheid (geld natuurlijk niet voor iedreen). Met hun kom je heel ver...

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 09:30 schreef jrs het volgende:
Oke eerlijk toegegeven, Ik doe geen dmd maar id. De discussie over het niveau lijkt me zinloos (zie opmerking RM-rf), maat wat er bij id heel veel gebeurt is hetsamenwerken en samen projecten uitvoeren met andere opleidingen. Zo hebben wij een keer als alternatieve opdracht samen met ad een programma geschreven voor de brain-tracer (id 2, idk3-6(geloof ik) opdracht "het grijze vlak"), geweldig moeilijk, en de docent stopte netzoveel tijd in ons als in de rest. Vond het zelfs heel leuk dat we zelf met wat aankwamen. Misschien is het niveau laag, omdat andere meer feitjes te leren hebben dan jij, maar zie het dan anders, Kijk verder dan de les, ontwikkel jezelf en ga op ontdekking. Dat gebouw in Hilversum heeft zoveel kennis en mogelijkheden inzich, maak daar gebruik van!!!!
Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik doe zelf ook ID, (zit nu in de HKU mediatheek) en zit ook niet echt meer te wachten op een introductieles HTML, maar als je meer wilt leren kan dat zeker wel. Er zitten genoeg mensen die al wat verder zijn met heel verschillende achtergronden, je leert toch meer van mekaar dan van de lessen denk ik. Er zitten wel een hoop mooie opleidingen bij ekaar in dat gebouw, er valt zeker wel wat te leren maar dat moet je toch wel vooral zelf doen. Gewoon verdiepen in de dingen die je leren wilt.

(AARGGH! welke k*tergonoom heeft dat iMac toetsenbord bedacht???)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op donderdag 13 september 2001 13:37 schreef Atari_Junkie het volgende:

[..]

je leert toch meer van mekaar dan van de lessen denk ik.
tja.. fijne opleiding :?

Verwijderd

Ja, een hele fijne opleiding!!! Wel eens van de tweede fase gehoord (op de middelbare school, is het zelfde idee)? Van project matig les geven? Als je het aan kan kan je heel veel leren door het zelf en met elkaar te doen, als je het aan kan, ja dan leer je alleen basic html, en als je dat al kan, dan leer je dus niets. Het lesgeven gaat op de hku gewoon niet zo schools. gelukkig niet!

Verwijderd

Tis op een kunst academie of hogeschool voor de kunsten toch juist de bedoeling dat je eigen niveau verhoogt en dat de leraren er meer zijn ter ondersteuning van je eigen ontwikkeling.. teminste zo zie ik dat.

Je moet op zo`n school vooral niet verwachten (denk ik) dat je fijn zoals op de middelbare school lesjes kan gaan volgen waarin je allerlei alleraardigste dingen bij leert!

Je moet gewoon zelf aan de gang! ga bij jezelf na wat je op de school bij wilt leren of gewoon verder wilt leren... skip je html-lessen en ga daar mee aan de gang, alsof iemand het erg vind dat jij die html-lesjes skipt!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 16:16 schreef Timz het volgende:

Je moet gewoon zelf aan de gang! ga bij jezelf na wat je op de school bij wilt leren of gewoon verder wilt leren... skip je html-lessen en ga daar mee aan de gang, alsof iemand het erg vind dat jij die html-lesjes skipt!
nadeel is dat je die html lesjes niet MAG skippen.
en dat (pyrodaan zei gelofo ik: volg tegelijkertijd andere lessen) maar het is een vast studiepad dus het niet niet mogelijk tegelijkertijd andere lessen te volgen als je 1 vak te simpel of te saai vind.
dat is het frustrerende.

/me heeft nieuwe kleren gekocht :)

• djazete

djazete

steel

in het 2e jaar kan je denk ik al wel wat meer je eigen kant op gaan, en in het 3e en 4e jaar dan helemaal, iig bij onze afdeling (lijkt me dat dat beleid over de hele faculteit geldt.?)
ik merk nu in het begin van de 2e al dat je extra vakken kunt volgen, evt andere vakken en die studiepunten kunt compenseren.. maar het begin, en dit is echt wel het prille begin we zijn net 3 weken bezig.. kuch, moet gewoon dat nivo opgetrokken worden, da's ff saai voor iedereen die het al kan, voor de rest is het fijn dat ze weten waar jullie het over hebben.. dit compenseert strax wel weer bij vakken waarbij het omgekeert is...
voglens mij heeft iedere opleiding dat wel..
ik denk dat je gewoon je eigen uitdaging moet zoeken, en delessen waarbij je half in slaap valt of niets vernieuwends wordt verteld ga je toch lekker tekenen ofzo? *D
belangrijk is dat je over een tijdje een soort van referentie hebt van, dit weten we allemaal, en de een misschien iets meer over een bepaald onderwerp dan de ander, en dan kan je verder. ook als docent/projectleider whatever..

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

* waxle heeft het idee dat-ie in 1 week stage meer heeft geleerd dan 4 jaar lamme cursussen en bijbaantjes :)
Deadline-klus voor 5 dagen als je net koud binnenkomt... zo lusten we ze nog wel :P

Maarreh; Lotte... relax. Ik heb in 4 jaar kunstonderwijs tussen alle onzin ook nog best veel opgestoken en daarnaast komt misschien wel de belangrijkste factor voor leren binnen een Hogeschool voor de Kunsten: eigen initiatief. Jij bent gedreven om te gaan doen wat je wil doen, jij hebt de moeite genomen om een toelatingsexamen te doen, dan wordt er ook van je verwacht dat je niet maar op je krent gaat zitten balen over wat je al of niet aangeboden krijgt.

Wil je wat leren (zo was het in mijn en Xangadix' geval ook) dan moet je er achter aan. Helaas, maar zo werkt het wel. Door de zure appel heen bijten en op zoek naar eigen uitdagingen dus. Wij weten wel dat je meer in je mars hebt; dusseh... you go girl!

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Pagina: 1