we zitten al 3 weken binair te tellen, en nu weer herhalen van HTML. alsof al die whizzkids dat hier nog niet kennen.

Lotte baalt!
Lotte baalt!
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
hehe ja! jullie zijn geweldig!.Op woensdag 12 september 2001 12:40 schreef dusty het volgende:
dat krijg je als je met ons optrekt.. dan lijkt al snel andere niveaus een stuk lager..
*kuch kuch*
* Pelle wil Lotte niet ontmoedigen, maar Anders hield het daar nog geen jaar volOp woensdag 12 september 2001 12:21 schreef Lotte het volgende:
we zitten al 3 weken binair te tellen, en nu weer herhalen van HTML. alsof al die whizzkids dat hier nog niet kennen.
Lotte baalt!
anders ga ik gewoon naar 2e jaar. schijnt beter te zijn.Op woensdag 12 september 2001 12:55 schreef Pelle het volgende:
[..]
* Pelle wil Lotte niet ontmoedigen, maar Anders hield het daar nog geen jaar vol
Ook vanwege te laag niveau. Ik hoop voor je dat er nog verandering in komt, maar zo niet dan zou ik me nog maar eens achter de oren krabben...
Succes ermee iig!
Waarom heb je dat niet meteen gedaan dan?Op woensdag 12 september 2001 12:58 schreef Lotte het volgende:
anders ga ik gewoon naar 2e jaar. schijnt beter te zijn.
o.a. omdat ik dacht dat 2e jaars da tniet zo leuk vinden als ik een jaar oversla en omdat ik nog niet zo overtuigd ben van mijn eigen technische kennis.Op woensdag 12 september 2001 13:01 schreef Pelle het volgende:
[..]
Waarom heb je dat niet meteen gedaan dan?
Verwijderd
Bij ons (MDT Leeuwarden) is het niveau ook intens laag hoor, ik heb vorige week geleerd wat een url wasOp woensdag 12 september 2001 12:21 schreef Lotte het volgende:
Lotte baalt!
Tsja, dat kan ik inderdaad niet voor je inschatten. Maar is er geen mogelijkheid de vakken te skippen waarvan je al weet dat ze niet interessant genoeg zijn?Op woensdag 12 september 2001 13:03 schreef Lotte het volgende:
o.a. omdat ik dacht dat 2e jaars da tniet zo leuk vinden als ik een jaar oversla en omdat ik nog niet zo overtuigd ben van mijn eigen technische kennis.
Vooral ik heOp woensdag 12 september 2001 12:54 schreef Lotte het volgende:
[..]
hehe ja! jullie zijn geweldig!.
ja dat is erg rot, maar ik denk dat de school dat wel moet doen, aangezien het niveau van de verschillende mensen nogal uiteen kan lopen.Op woensdag 12 september 2001 12:21 schreef Lotte het volgende:
Lotte baalt!
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Hier ben ik het helemaal mee eens. Lotte is ook nog eens de onuitputtelijke parate kennis van haar buurjongen (that would be meOp woensdag 12 september 2001 12:40 schreef dusty het volgende:
dat krijg je als je met ons optrekt.. dan lijkt al snel andere niveaus een stuk lager..
*kuch kuch*
Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory. - Milan Kundera
Stoer; Marduq
|{ brrr }] |
Waar was jij trouwens met Meeting 2 ?Op woensdag 12 september 2001 16:29 schreef Vulpes_Vulpes het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Lotte is ook nog eens de onuitputtelijke parate kennis van haar buurjongen (that would be me) gewend!
Het zal dus idd heel erg zwaar zijn om tussen al die n00p ventjes te moeten zitten.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
wauw.Op woensdag 12 september 2001 15:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja dat is erg rot, maar ik denk dat de school dat wel moet doen, aangezien het niveau van de verschillende mensen nogal uiteen kan lopen.
maar laat je daardoor niet te makkelijk uit het veld slaan, at kan ook snel veranderen, juist door nu geconcentreerd te blijven en niet te snel verveeld gaan lopen te ergeren aan die 'domme' anderen, kun je je wel aanpassen aan een goede manier van werken op de HKU.
kennis is maar een gedeelte, ook belangrijk is in het eerste jaar ervaring op te doen in structurering in je opdrachten en een goede standaard werkmethode op te doen.
Het verschil met een voortgezet onderwijs-school is groot dat je op de HKU veel meer op jezelf zal zijn aangewezen. in het eerste jaar is het vak van belang aan je werkhouding te werken.
een hoger niveau kan zelfs een nadeel blijken te zijn, volgend jaar zie je de personen die nu netjes <HTML></HTML> in hun schriftjes noteren als zijnde nieuwe kennis, opeens veel sneller en handiger zijn in het opdoen van de dan veel moeilijkere kennis.
Gezien het probleem met het niveau kan het best zo zijn dat je gewoon naar de docent moet stappen om te vragen voor een aangepast en uitdagender programma voor de eventueel meer gevorderden.
verder zoals je al aangaf dat je bewust de keus nam in het eerste jaar te beginnen (kan me herinneren dat je aangeboden was ook direct in het tweede jaar te beginnen) juist vanwege de basics.
Als je ziet hoeveel fouten er juist in de basics worden gemaakt en hoeveel professionals met basic debugging van hun code hebben, is het helemaal geen fout idee om je ook af en toe heel dom voor te doen;
basic HTML is cool en enorm interessant, ik leer er ook nog altijd dingen bij.
dus jullie zitten met een paar mensen samen uit jouw neus te eten?Op woensdag 12 september 2001 17:40 schreef Lotte het volgende:
..en ik eet nu uit mijn neus (met nog wat klasgenoten.. )
"You're only as good, as what you did last week."
Lotte:Op zaterdag 24 maart 2001 19:04 schreef RM-rf het volgende (in een vorige thread):
Lotte misschien goed na te denken of en hoe je dat wil doen gelijk in het tweede jaar beginnen;
- nadeel van het eerste jaar is dat het eigenlijk nogal traag en simpel is, het verschil tussen de mensen die van verschillende opleidingen komen kan nogal uiteenlopen.
maar voordeel is wel dat het wat rustiger is en speciaal gericht op technische vaardigheden. Dan kun je juist veel kennis opdoen, veel dingen uitproberen, in de volgende jaren zit er meer druk op presteren.
- nadeel van gelijk in het tweede jaar is dat dat best een stevige kluif is, én je weg vinden op de academie in een omgeving en tussen mensen die eigenlijk al veel langer de mogelijkheid hebben gehad hun plekje te vinden, en daarnaast gelijk een prestatie neerzetten.
je loopt zo een beetje een risico jezelf dan snel over de kop te hollen en voortijdig op te branden. Dat komt veel voor bij zeer getalenteerde mensen die erg goed beginnen en tegen een muur oplopen als ze pogen steeds weer zichzelf te moeten verbeteren, wat dat betreft is er weinig steun op de academie voor dat soort mensen.
ik denk dat de mensen van de toelating zelf ook die problemen kennen en bewust je de mogelijkheid bieden toch wat verder in te stappen, maar er is niks tegen jezelf gewoon ook wat terugfluiten en meer de tijd nemen.
* RM-rf slaat steil achterover,Op woensdag 12 september 2001 20:29 schreef McVirusS het volgende:
Weer een opleiding die ik van m'n potentieele opleidingen die ik kan gaan volgen lijstje kan schrappen dus?
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Op woensdag 12 september 2001 22:36 schreef RM-rf het volgende:
(en is jouw klasje net toe aan aan tables {maar nog wel zonder colspan natuurlijk})
"You're only as good, as what you did last week."
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Wat een spannend verhaal zeg... wat ben je dan voor school? In het bedrijfsleven wordt je wellicht niet achter je broek gezeten, maar wel afgerekend op resultaat. Maar als ik dat dan zo hoor, over 'nou hier heb je een 7 en de volgende keer niet meer doen he?', dan begin ik ernstig te twijfelen aan de HBO-waardigheid van die opleiding.Op donderdag 13 september 2001 01:36 schreef djazete het volgende:
toen ik er wat van zei op mn tutor gesprek, zeiden ze dat ze de studenten bewust niet achter de broek aan zaten en dat ze bewust dingen zo slordig lieten gaan omdat dat in het bedrijfsleven ook zo was..
Interessant. Hoe rijdt je HKU-leaseauto?Op donderdag 13 september 2001 01:36 schreef djazete het volgende:
toen ik er wat van zei op mn tutor gesprek, zeiden ze dat ze de studenten bewust niet achter de broek aan zaten en dat ze bewust dingen zo slordig lieten gaan omdat dat in het bedrijfsleven ook zo was..
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Grijns.. sja, het loopt inderdaad niet overal even soepel maar om dit als insteek te gebruiken is wel erg short-sighted. Of is het dan toch zo dat HKU-leraren nou eenmaal leraar zijn geworden omdat ze het bedrijfsleven niet helemaal aankonden en dit uitingen van frustratie, opgelopen in het verleden, zijn.. hmm.. could be.Op donderdag 13 september 2001 01:36 schreef djazete het volgende:
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik doe zelf ook ID, (zit nu in de HKU mediatheek) en zit ook niet echt meer te wachten op een introductieles HTML, maar als je meer wilt leren kan dat zeker wel. Er zitten genoeg mensen die al wat verder zijn met heel verschillende achtergronden, je leert toch meer van mekaar dan van de lessen denk ik. Er zitten wel een hoop mooie opleidingen bij ekaar in dat gebouw, er valt zeker wel wat te leren maar dat moet je toch wel vooral zelf doen. Gewoon verdiepen in de dingen die je leren wilt.Op donderdag 13 september 2001 09:30 schreef jrs het volgende:
Oke eerlijk toegegeven, Ik doe geen dmd maar id. De discussie over het niveau lijkt me zinloos (zie opmerking RM-rf), maat wat er bij id heel veel gebeurt is hetsamenwerken en samen projecten uitvoeren met andere opleidingen. Zo hebben wij een keer als alternatieve opdracht samen met ad een programma geschreven voor de brain-tracer (id 2, idk3-6(geloof ik) opdracht "het grijze vlak"), geweldig moeilijk, en de docent stopte netzoveel tijd in ons als in de rest. Vond het zelfs heel leuk dat we zelf met wat aankwamen. Misschien is het niveau laag, omdat andere meer feitjes te leren hebben dan jij, maar zie het dan anders, Kijk verder dan de les, ontwikkel jezelf en ga op ontdekking. Dat gebouw in Hilversum heeft zoveel kennis en mogelijkheden inzich, maak daar gebruik van!!!!
tja.. fijne opleidingOp donderdag 13 september 2001 13:37 schreef Atari_Junkie het volgende:
[..]
je leert toch meer van mekaar dan van de lessen denk ik.
Verwijderd
Verwijderd
nadeel is dat je die html lesjes niet MAG skippen.Op donderdag 13 september 2001 16:16 schreef Timz het volgende:
Je moet gewoon zelf aan de gang! ga bij jezelf na wat je op de school bij wilt leren of gewoon verder wilt leren... skip je html-lessen en ga daar mee aan de gang, alsof iemand het erg vind dat jij die html-lesjes skipt!